אשדוד דיני משפחה וירושה חדשות

ניצולת שואה ביקשה לא להעבירה לבית אבות ונענתה

ניצולת שואה בת 82 ביקשה לסרב לבקשת האפוטרופוס להעבירה להשגחה וטיפול בבית אבות ולהישאר בבית למרות שנבחנה התנהלותה התפקודית והכלכלית של האישה בביתה ואף ניתנה תשומת לב להמלצת רופאה למנות לה השגחה במשך 24 שעות בבית אבות, החליטה, כב' השופטת הבכירה עינת אלפסי, להיענות לרצונה של האישה וקבעה; "הבית הוא מבצרה" וקיבלה בקשתה להישאר בביתה.
0
0
כב' השופטת עינת אלפסי מבית משפט לענייני משפחה בשלום באשדוד | רקע: ניצולת שואה, אילוסטרציה | עיבוד שולי סונגו
כב’ השופטת עינת אלפסי

ניצולת שואה בת 82, ששכלה את בָּתָהּ לפני כעשר שנים והקימה בביתה פינת לזכרה. לאחר שמצבה הקוגניטיבי התדרדר, ביקש האפוטרופוס שמונה לה מטעם הקרן לטיפול בחסויים להעבירה אל בית אבות, אולם האישה סירבה לכך נחרצות וציינה במפורש, כי ברצונה להישאר בביתה. בית משפט לענייני משפחה בשלום בעיר אשדוד שבמחוז הדרום, נדרש לסוגיה והכריע את הכף.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

באמצעות עורכת הדין מאיה חונגר מ’הסיוע המשפטי במשרד המשפטים‘ היא פנתה אל בית המשפט וביקשה לסרב לבקשת האפוטרופוס להעבירה לבית האבות, זאת על אף שהכנסתה החודשית עומדת על כ-4,000 ₪ בלבד לחודש ולמרות הקושי הכרוך בהישארות בביתה.

כבוד השופטת הבכירה עינת אלפסי, מבית משפט לענייני משפחה בשלום בעיר אשדוד שבמחוז הדרום, קבעה בהחלטתה, כי צוין, אמנם שנבחנה התנהלותה התפקודית והכלכלית של האישה בביתה ואף ניתנה תשומת לב להמלצת רופאה למנות לה השגחה במשך 24 שעות בבית אבות, אולם לבסוף החליטה, כב’ השופטת להיענות לרצונה של האישה וקיבלה את בקשתה להישאר בביתה.

 ניתוקה מהבית ומהמטפלת, עלולים להיות בבחינת גזר דין סופי עבור הגברת…

דובר היחידות המקצועיות,של אגף דוברות הסברה ותקשורת | משרד המשפטים מר יובל גורן, מסר לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי; כבוד השופטת אלפסי (כתבה בין השאר, מתוך ההחלטה); “… מעבר מסוג זה יהיה בבחינת ‘בבחינת “לשפוך את התינוק עם המים’…

הגברת היא אישה בודדה, המטפלת מטעם המוסד לביטוח לאומי היא הדמות הקרובה ביותר אליה, כמו גם הבית שהוא מבצרה, בו גרה וגידלה את ביתה שאותה גם שכלה.

ניתוקה מהבית ומהמטפלת, עלולים להיות בבחינת גזר דין סופי עבור הגברת… וברור שמצב זה אינו פועל לטובתה…”.

עורכת דין מיטל סגל-רייך, ממונה ארצית תחום זקנה וכשרות משפטית ב-סיוע המשפטי, אומרת, כי;”החלטת בית המשפט, שומרת על זכויותיה הטבעיות והיסודיות של האישה לסיים את חייה בבית כרצונה ומבצרת את כבודה בכך שבחירותיה בסוף החיים, מקבלות מעמד והכרה בפסק הדין“.

האישה, יוצגה על ידי עורכת דין מאיה חונגר, בליווי עורכי הדין ענבל וייל ו-אביה גולדין-טשיל מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים.

 אל החלטת ביהמש למשפחה באשדוד – ניצולת שואה ביקשה לא להעבירה לבית אבות – המותר לפרסום – ללא פרטים מזהים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן