בנקים חדשות כסף מדבר עסקים קטנים ובינוניים קורונה | Covid-19

נגיד בנק ישראל: ננקוט כל צעד שיידרש להגן על המשק מ’הקורונה’

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון; "אנחנו בבנק ישראל עוקבים דקה אחר דקה, אחרי ההתפתחויות בבורסות ברחבי העולם ובארץ. ניכר, כי חרף ה-ירידות בתקופה האחרונה, השווקים בישראל, מתפקדים היטב מבחינת הנזילות הנדרשת למסחר. שלא יהיה לאף אחד ספק; בכל מצב של החמרה או סימנים לכשלי שוּק בשווקים הפיננסיים יש לבנק ישראל את הכלים כדי להחזיר את הנזילוּת לשווקים. המדיניות המוניטרית, ממשיכה להיות מרחיבה ובכך תומכת בפעילות הכלכלית, ולבנק ישראל, יש כלים מגוונים להמשיך ולתמוך בפעילות הכלכלית והפיננסית במשק".
0
0
פרופ' אמיר ירון נגיד בנק ישראל, ברקע משבר פיננסי וההשפעה של Covid-19 על הכלכלה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
פרופ’ אמיר ירון

“בנק ישראל ואני בראשו, נחושים לנקוט כל צעד שיידרש, כדי להגן על המשק מפני נגיף הקורונה. מטרת העל של הצעדים שהוזכרו היא לתמוך בהמשך הפעילות הכלכלית של המשק וליצור רשת בטחון לעסקים ומקורות תקציביים למערכת הבריאות ואחרים, כך שיוכלו לצלוח את התקופה הנוכחית וימשיכו לפעול במלוא המרץ. רוהמ, שר האוצר ואנוכי עובדים בשיתוף פעולה מלא, כדי לקדם ולהבטיח את המשך הסיוע והפעילות הכלכלית” כך אמר היום (רביעי, ט”ו באדר, תש”ף) נגיד בנק ישראל, פרופ’ אמיר ירון, בהצהרה המשותפת עם ראש הממשלה ושרי האוצר והכלכלה אודות ה’הערכות הכלכלית לנגיף הקורונה | Covid-19′.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בהצהרה המשותפת עם ראש הממשלה ושרי האוצר והכלכלה, אודות ההערכות הכלכלית ל”נגיף הקורונה” נגיד בנק ישראל, פרופ’ אמיר ירון, המשיך בדבריו בצפירת הרגעה ואמר, כי; “משרד האוצר, בתיאום עם בנק ישראל, יסייעו לכך בין היתר באמצעות השקת ‘הקרן הייעודית לעסקים קטנים ובינוניים‘ אשר תסייע לעסקים להתמודד עם המצב בתקופת הביניים.

הנגיף, פוגש את הכלכלה הישראלית בנקודת התחלה טובה מאוד. הנתונים הכלכליים החזקים – ביניהם יחס חוב תוצר ו-שיעור אבטלה נמוכים, עודף בחשבון השוטף, רמה גבוהה של יתרות מטבע חוץ ו-מערכת פיננסית חסונה – מגדילים את העמידות של המשק למול ההתפתחויות.

לכן, אנחנו מאמינים שברגע שמשבר הקורונה, יסתיים, הכלכלה, תחזור לצמיחה הנאה, שהכרנו בשנים האחרונות. גם המערכת הבנקאית בישראל חסונה ויציבה עם תיק אשראי איכותי ומבוזר וערוכה בהיבטי הון ונזילות לתרחישי קיצון שונים.

 נגיד בנק ישראל; “יש לבנק ישראל את הכלים כדי להחזיר את הנזילוּת לשווקים”

זימנתי השבוע את כל מנכלי הבנקים אליי, כדי לעמוד מקרוב אחר היערכותם למצב החדש. לשמחתי המערכת הבנקאית נרתמה באופן ראוי לציון לסייע להתמודדות עם ההשלכות הכלכליות של המשבר ולתמוך בפעילות העסקית במשק, כגון; הלוואות בריביות נמוכות יותר, דחיית תשלומי משכנתא ועוד”.

מטעם דוברות והסברה כלכלית של בנק ישראל, מסר מר אורי ברזני, דובר בפועל, לאתר אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי נגיד בנק ישראל, פרופ’ ירון, סיכם והצהיר; “אנחנו בבנק ישראל עוקבים דקה אחר דקה, אחרי ההתפתחויות בבורסות ברחבי העולם ובארץ. ניכר, כי חרף ה-ירידות בתקופה האחרונה, השווקים בישראל, מתפקדים היטב מבחינת הנזילות הנדרשת למסחר.

שלא יהיה לאף אחד ספק; בכל מצב של החמרה או סימנים לכשלי שוּק בשווקים הפיננסיים יש לבנק ישראל את הכלים כדי להחזיר את הנזילוּת לשווקים.

המדיניות המוניטרית, ממשיכה להיות מרחיבה ובכך תומכת בפעילות הכלכלית, ולבנק ישראל, יש כלים מגוונים להמשיך ולתמוך בפעילות הכלכלית והפיננסית במשק. תודה רבה ופורים שמח”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן