חדשות בריאות ירושלים מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ פלילים קורונה | Covid-19

מתנדבי מדא ביצעו בדיקות קורונה פיראטיות תמורת עשרות אלפי ₪

משטרת ישראל; לאחר ביצוע הבדיקות הפיראטיות, חמשת החשודים, נהגו להעביר את הבדיקות למעבדה בשטחי הרשות הפלסטינית ומעבדה פרטית בעיר ירושלים וזאת על פי החשד במטרה שתוצאותיהן לא ימצאו את דרכן למאגר משרד הבריאות וכך יישארו אנונימיות והן הועברו באופן פרטני ל"לקוחות".
0
0
רב-סמל ראשון חנניה מנולסון ראש צוות החקירה ביחידה המרכזית ביחידת מרחב ירושלים ברקע: עמדת בדיקת קורונה של מדא | צילום: דוברות המשטרה | עיבוד: שולי סונגו ©
רסר חנניה מנולסון

המשטרה, התירה לפרסום, כי היא מנהלת חקירה שעניינה ביצוע ‘בדיקות קורונה פיראטיות’ ברחבי ארץ ישראל, כשעבורן, גבוּ וגרפוּ החשודים כספים בסכומים המוערכים בעשרות אלפי שקלים’ אותם גרפו לכיסם, כל זאת תוך ניצול מעמדם כמתנדבי מdi דוד אדום וגישתם ל’ערכות הבדיקת קורונה’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

עולה, כי במסגרת החקירה, נעצרו 5 חשודים (בשנות ה-20-30 לחייהם, מן העיר ירושלים) עד כה. מעצרם של 4 (ארבעת) החשודים, הוארך בבית משפט השלום עד לתאריך; 9.10.20.

הפרשה החמוּרה נחשפה כשהיחידה המרכזית של מחוז ירושלים, פתחה בחקירת משטרה סמויה זאת בעקבות דיווח אשר התקבל מהנהלת מגן דוד אדום, אודות חשד על עריכתן של בדיקות קורונה | Covid-19 באופן פיראטי ל-אזרחים, זאת על ידי מתנדב מדא, בעבור תשלוּם.

לאחר הדיווח שהתקבל, נעצר חשוד ראשון לחקירה ומכאן חשפו ונחשפו חוקרי המשטרה לשיטת הפעולה, שבה התברר, מעורבים חשודים נוספים, בהם מתנדבים נוספים ובעלי מעבדות גם לבדיקות קורונה בישראל ובעיר רמאללה עיר פלסטינית הנמצאת כ-15 קילומטר צפונית לעיר ירושלים.

מן החקירה, עוד עלה, כי החשודים, הגיעו למקומות שונים במדינת ישראל וגם לנמל התעופה הבינלאומי בן-גוריון, זאת כדי לבצע בדיקות קורונה, שחלקם על פי החשד בוצעו באופן כזה, שתוצאותיהן יצאו שליליות על מנת ש”הלקוחות” יוכלו להיכנס ולצאת מן המדינה, כאוות נפשם, תוך הצגת התוצאות השליליות.

█ מתנדבי מדא, לקחו לידיהם את בריאות הציבור תוך זלזול בחשיבותן של בדיקות קורונה תקינות

לאחר ביצוע הבדיקות הפיראטיות, נהגו החשודים להעביר את הבדיקות למעבדה ב‘שטחי הרשות הפלסטינית’ ומעבדה פרטית בעיר ירושלים וזאת לפי החשד במטרה שתוצאותיהן לא ימצאו את דרכן אל ‘מאגר משרד הבריאות‘ וכך למעשה, יישארו אנונימיות והן הועברו באופן פרטני אל ה”לקוחות“.

מטעם דוברות המשטרה (ירושלים): מסר מר עופר סלומון, לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי מדובר בחשודים שלקחו לידיהם את בריאות הציבור תוך זלזול בחשיבותן של בדיקות קורונה תקינות, שכל מטרתן הנה למנוע את ההדבקה, ולסייע לאזרחי המדינה לעבור את המגיפה במינימום אבדות בנפש, כל זאת מתוך בצע כסף.

נגד החשודים, נמסר עוד מדוברות המשטרה; “אנו מתכוונים לפעול במלוא החומרה על מנת למצות עמם את הדין“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן