
סמנכל הפיקוח במשרד התקשורת, מר איתן כסיף, שנכנס לתפקידו כמעט לפני כשנה, איבד עם משרדו את סבלנותו אתמול (ראשון, ו’ אדר א תשע”ט) והפעיל את סמכותו החוקית והטיל עיצום כספי בסך 194 אלף שקלים על חברת נטוויז’ן.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
נטוויז’ן בעירבון מוגבל (הידועה גם כ-“013 נטוויז’ן” ובשם באנגלית; “NetVision“) החברה הוקמה ב-2007. ובשנת 2011, נקנתה החברה על ידי חב’ סלקום ומוזגה לתוכה החברה המספקת שירותי אינטרנט, טלפוניה מקומית וטלפוניה בינלאומית.
עולה, כי עיצום כספי הושת באשמה חמורה מאד בגלל צירוף מנויים לשירותי האינטרנט ללא הסכמה מפורשת ולעיתים תוך התחזות של נציג המכירות של נטוויז’ן לנציג של חברת בזק, המספקת את תשתית האינטרנט.
זאת ועוד; סמנכל הפיקוח במשרד התקשורת, מר כסיף, מאשים, גם כי כל זאת תוך מצג שווא שהלקוח כבר משויך לנטוויז’ן והנציג המכירות של נטוויז’ן לנציג של חברת ‘בזק’ מעוניין “רק” רוצה לתת לו הנחה במחיר.
ההפרה של נטוויז’ן, התגלתה בעקבות תלונות של לקוחות שפנו אל ‘תחום פניות הציבור של משרד התקשורת’ ובעקבות כך, פתח המשרד בהליך של פיקוח, כמתחייב.
חברת נטוויז’ן, ניסתה להדוף את האשמות החמורות כלפיה וטענה, כי הנציגים שפעלו באופן המתואר ותוך כדי ביצוע התחזות, כלל אינם עובדיה, אלא עובדי חברות הנותנות שירותי שיווק לנטוויז’ן.
משרד התקשורת, דחה את הטענות על הסף בטענה, ל‘חברת נטוויז’ן’ אכן, יש אחריות על כל מי שמשווק את שירותיה, בין אם הוא עובד החברה ובין אם הוא עובד של חברת שיווק במיקור חוץ.
“אנו קוראים לציבור לעמוד על זכויותיו ובכל מקרה שבו חש שנפגע לפנות אל משרד התקשורת” – אמר סמנכל הפיקוח של משרד התקשורת, מר כסיף.
█ סיכום עיצומים כספיים על חברות התקשורת של משרד התקשורת
דובר משרד התקשרות מר ערן בר-עוז, מסר לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי המשרד, פועל להגנת הצרכנים ושמירה על מידת התחרות ועולה, כי במהלך הרבעון האחרון של 2018 ותחילת שנת 2019, הטיל עיצומים כספיים בסכום מצטבר של כ-1.6 מיליון שקל.
סמנכל פיקוח משרד התקשורת, מר איתן כסיף, הפעיל את סמכותו והטיל עיצומים כספיים בסכום של כ-1.6 מיליון שקל, בגין הפרות בתחום התחרות ו-פגיעה בצרכנים.
▼ פירוט העיצומים אשר הוטלו במהלך הרבעון האחרון 2018 ותחילת 2019;
- ב-ספטמבר, הוטל על גולן טלקום עיצום בסך 181 אלף שקל, עקב זמני המתנה ארוכים למענה אנושי בשירות הלקוחות של החברה.
- ב-ספטמבר, הוטל על סלקום תקשורת קווית עיצום בסך 130 אלף שקל, בעקבות עיכוב ניוד של מנויים לספק מתחרה.
- ב-ספטמבר, הוטל על בזק בינלאומי עיצום בסך 208 אלף שקל, בעקבות אי ציות לכללים בכל הנוגע למתן שירות באמצעות אתר האינטרנט למנוייה, כגון; הכללים להתנתקות באמצעות האתר, פניה לנציב הפניות של החברה וכו’.
- ב-ספטמבר, הוטל על חברת טלזר (019) עיצום בסך 170 אלף שקל, בעקבות פגיעה ביכולת מנויי הסלולר להתקשר לחו”ל דרך ספקי תקשורת בינלאומיים אחרים, עיצום דומה הוטל על החברה בעקבות הפרה זהה בעבר.
- ב-ספטמבר, הוטל על ‘גולן טלקום’ עיצום בסך 75 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.
- ב-אוקטובר, הוטל על ‘הוט מובייל’ עיצום בסך 126 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.
- ב–דצמבר, הוטל על ‘סלקום’ עיצום בסך 405 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.
- ב–ינואר, הוטל על‘חברת סלקום’ בסך כ-349 אלף שקל, בגין אפליה בין לקוחות, שהתבטאה בכך שלא אפשרה ללקוחות קיימים לעבור לחבילות שהוצעו ללקוחות חדשים בלבד.
משרד התקשורת, מבהיר, כי ימשיך לאכוף בנחישות את הציות להוראות הדין וקורא לציבור לעמוד על זכויותיו על פי חוק ובכל מקרה שבו חש שנפגע לפנות למשרדנו.