חדשות מדינה ירוקה פרקליטי ישראל

משרד המשפטים הקץ לשימוש בנייר להעברת חומרי חקירה ל-סנגורים

מהחודש העברת חומרי חקירה מטעם הפרקליטות אל סנגורים - כל החומרים יועברו באופן מקוון. המשמעות: חיסכון של כ-17.5 טון נייר בשנה (כ-3 מיליון דפים) ◄ ממ מנכל משרד המשפטים, סיגל יעקבי: "מדובר באחד המהלכים המשמעותיים ביותר שנעשו במשרד המשפטים בשנים האחרונות, גם בהיבט הסביבתי וגם בהיבט הטכנולוגי. מהלך זה הוא המשך ישיר של עבודה מאומצת שנעשית אצלנו בכדי לשפר השירות לציבור ולייעל תהליכי עבודה וממשקים מול שותפי העשייה".
0
0

 

עורכת דין סיגל יעקבי ממלאת מקום מנכל משרד המשפטים, חומרי חקירה בתיקי פרקליטות, יועברו לסניגורים באופן מקוון בלבד | צילום: Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עורכת דין סיגל יעקבי

מהפכת הייעול של משרד המשפטים בדִּיגִיטַצְיָה שתגביר את השמירה על הסביבה וישפר את יעילות השירות, עולה עוד מדרגה; בימים אלו, משתנה לחלוטין הליך מסירת חומרי החקירה מן הפרקליטות לסנגורים המייצגים בתיקים פליליים, כפי שהיה מוכר עד כה; אם עד עתה, נדרשו סנגורים להגיע למשרדי הפרקליטות ולצלם את חומרי החקירה הרלוונטיים למשפט בו הם מייצגים, כעת עובר משרד המשפטים להליך שכולו דיגיטלי – קבלת חומרי חקירה באופן מקוון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.  

תהליך הדִּיגִיטַצְיָה (יצירת עותק ממוחשב של תכנים שלא היו בפורמט ממוחשב קודם לכן) של מסירת חומרי החקירה, נעשה ביוזמת משרד המשפטים, ששם לעצמו יעד מרכזי לשפר את השירות לציבור ובמטרה להגביר את השמירה על איכות הסביבה באמצעות חיסכון משמעותי בשימוש בנייר (חיסכון של כ-17.5 טון נייר בשנה).

לצורך קידום הפרויקט, הוקם צוות עבודה משרדי שכלל את נציגי פרקליטות המדינה ואגפי המטה, אשר גיבש מענה מותאם ואפקטיבי לצרכי הסנגורים.

בהודעה לעיתונות מטעם משרד המשפטים, נמסר, כי במסגרת המערכת החדשה, הבקשה ל’קבלת חומרי חקירה‘ תוגש באופן מקוון.

דובר היחידות המקצועיות ב-אגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים, מר יובל גורן, הוסיף ומסר לפורטלכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי חומרי החקירה, ייסרקו ויועברו אל סנגורים בטווח זמן סביר, בהתאם לדחיפות התיק ולהיקפו.

בשלב זה ‘שירות הסריקה’ יסופק על ידי משרד המשפטים – ללא גביית החזר הוצאות. עם זאת, בהתאם להחלטת משרד המשפטים בנושא, ייתכנו שינויים בעתיד לעניין ה’תשלוּם עבור שירותי הסריקה‘.

ממלאת מקום מנכל משרד המשפטים, שהביאה בשנים האחרונות למהפכת אמת ב- ייעוּל השירותים לאזרח ולפרקליטים, עורכת דין סיגל יעקבי; “מדובר באחד המהלכים המשמעותיים ביותר שנעשו במשרד המשפטים בשנים האחרונות, גם בהיבט הסביבתי וגם בהיבט הטכנולוגי.

מהלך זה הוא המשך ישיר של עבודה מאומצת שנעשית אצלנו בכדי לשפר את השירות לציבור ולייעל תהליכי עבודה וממשקים מול שותפי העשייה“. סיכמה ממ מנכל משרד המשפטים, עורכת דין יעקבי.

אל עלון מידע שנשלח לסנגורים לצורך קבלת חומרי חקירה בתיקי פרקליטות באופן מקוון ובו מידע נוסף על המהלך החדש וכן סרטון הדרכה קצר, המסביר כיצד לעשות שימוש במערכת הסריקה החדשה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן