חדשות הרשויות המקומית כסף מדבר מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ עסקים קטנים ובינוניים רשויות מקומיות

משרד הכלכלה: עסקים רבים עדיין לא מימשו זכותם להנחות בארנונה

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה: עד כה הועברו ל-185 רשויות מקומיות 65 מלש"ח, עבור כ-4,100 עסקים בלבד לחודשים יוני-אוגוסט 2020 ◄ הערים המובילות במספר העסקים שביקשו שיפוי הן: תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע וראשון לציון ◄ שר הכלכלה והתעשייה, פרץ: מספר הבקשות הנמוך מאוד שהוגשו לקבלת הסיוע בארנונה מטריד. הממשלה הורידה את תנאי הסף מירידה במחזור של 60% ל-25% בתקווה לעזור ולסייע למאות אלפי בעלי עסקים נוספים.
0
0
רן קויתי מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ברקע מוכנת חישוב | צילום סבין שטרנברג | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
רן קויתי

מסיכום של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, על נתוני התשלום לעסקים עבור הקלות ב’ארנונה’ עד כה, המעידים על ניצול נמוך של מסלול הסיוע, עולה היום (שלישי, י”ג שבט, תשפ”א) כי על פי נתוני הסוכנות, שולמו לרשויות המקומיות סך של כ-65 מיליון , כשיפוי על הנחות בארנונה שניתנו לעסקים, ברובם עסקים קטנים ובינוניים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

השיפוי ניתן לרשויות עבור עסקים שהגישו בקשה להנחה בארנונה ואושרו על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, עבור החודשים; יוני-יולי-אוגוסט. ההנחה ניתנה לעסקים שהגישו את הבקשה מפתיחת התכנית ועד ל-10 בנובמבר 2020.

היקף העסקים שאושרה להם ההנחה עבור חודשים אלו, עומד על 4,241 עסקים ב- 189 רשויות.

להלן הרשויות המובילות ב-ביקושים להחזר (הנתונים מתייחסים לעסקים שהגישו בחודש אוקטובר (עד ה-10 בנובמבר) וכבר אושרו על ידי הסוכנות וניתנה להם ההנחה על ידי הרשות המקומית).

רשות מקומית  מספר עסקים שקיבלו הנחה
תל אביב –יפו 1,022
ירושלים 257
חיפה 169
באר שבע 157
ראשון לציון 155
נתניה 142
רמת גן 140
פתח תקווה 133
אשדוד 125

בימים אלו הרשויות מזכות בהנחה את העסקים שהגישו עד ל-10 בנובמבר ואושרו על ידי הסוכנות, במקביל כעת נבדקות הבקשות שהוגשו עד ל- 10 בינואר ולאחר מכן, יועברו לרשויות המקומיות למתן ההנחה לעסקים.

החל מתחילת שנת 2021, השיפוי לרשויות, יועבר על ידי משרד הפנים, אך בסוכנות מדגישים, כי מבחינת העסקים אין כל שינוי בתהליך הגשת הבקשה באתר הסוכנות, אשר תבדוק את הבקשות ותעביר לרשויות המקומיות את העסקים הזכאים להנחה.

בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, מציינים, כי אמנם חלה עלייה בהיקף הבקשות בחודשים האחרונים, אך מהנתונים עולה, כי היקף העסקים הזכאים להנחה גבוה בהרבה ועסקים רבים עדיין לא הגישו בקשה לממש את זכאותם לקבלת ההנחה מארנונה.

עוד מדגישים בסוכנות, כי גם עסקים שכבר שילמו את הארנונה הינם זכאים להחזר במידה והם עומדים בתנאים.

מנתוני רשות המסים, עולה, כי לחודשים ספטמבר אוקטובר (חודשי הסגר השני) אושר מענק עבור למעלה מ-400 אלף עסקים מתוכם 53 אלף עסקים עם מחזור מעל 300 אלף , ותאגידים.

התנאים להנחה עבור חודשים נובמבר-דצמבר, שוּנו כך שכל מי שזכאי למענק מ’רשות המסים‘ עומד בתנאים לקבלת הנחה מארנונה (לא כולם בהכרח משלמים ארנונה). עם זאת עד כה, הגישו רק כ-9,600 עסקים בקשה להנחה לחודשים נובמבר-דצמבר.

עבור הנחה לחודשים יוני-אוגוסט התקבלו בסוכנות 14 אלף בקשות ועבור חודשים ספטמבר-אוקטובר 11 אלף. על פי נתוני רשות המסים, נראה, כי גם עבור חודשים אלו, היקף הבקשות עדיין נמוך יחסית ביחס להיקף העסקים העומדים בתנאים.

בקשות פעילות לפני תקופת ההגשההיקף הבקשות עלה מכ-5 אלפים בקשות בחודש אוקטובר לכ- 15 אלף בחודש נובמבר. עם זאת, חלק מהבקשות הן של אותם עסקים שכבר הגישו באוקטובר הנחה עבור חודשים יוני-אוגוסט.

ובחודשים הבאים, הגישו בקשה עבור התקופות הבאות; ספטמבר-אוקטובר ונובמבר-דצמבר.

ניתן לראות, כי היקף הבקשות עבור חודשים יוני-אוגוסט’ הגיע לכ- 11 אלף בקשות, בעוד עבור חודשים נובמבר-דצמבר רק 9,600 בקשות, כאשר פוטנציאל העסקים הזכאים להנחה עבור חודשים נובמבר-דצמבר גדול משמעותית.

זאת ומכיוון שהוא בגין חודשי הסגר ספטמבר-אוקטובר בו היתה ירידה בפעילות ויותר עסקים נפגעו והן בגלל שיעור הירידה הנדרש העומד על 25% בלבד לעומת 60% בתקופות הנחה קודמות.

משרד הכלכלה; “עסקים שנפגעו ממגיפת קורונה, יכולים להגיש בקשה לקבלת הנחה מארנונה ופטור מלא על חודשים נובמבר-דצמבר 2020”.

מטעם דוברות משרד הכלכלה, נמסר על ידי הגב’ סבין שטרנברג לאתר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, על התכנית;

כחלק מהתכנית הכלכלית לסיוע לעסקים שנפגעו ממגיפת קורונה | Covid-19, בעלי עסקים, יכולים להגיש בקשה לקבלת הנחה מארנונה ופטור מלא על חודשים נובמבר דצמבר 2020.

את הבקשות ניתן להגיש באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה. בהתאם לתנאים שנקבעו, הנחה ניתנת לעסקים שקיבלו מענק הוצאות קבועות מרשות המסים ונפגעו בשיעור פגיעה המשתנה בהתאם לתקופת ההנחה;

ההנחה לחודשים יוני, יולי ואוגוסט ניתנת לעסקים שנפגעו ב- 60% לפחות בחודשים מאי-יוני. ההנחה לחודשים ספטמבר ואוקטובר, ניתנת לעסקים שנפגעו ב- 60% לפחות בחודשים יולי-אוגוסט.

פטור מלא לחודשים נובמבר-דצמבר, ניתן לעסקים שנפגעו ב-25% לפחות בחודשים ספטמבר-אוקטובר (חודשי הסגר השני).

בנוסף, בתחילת החודש החליטה הממשלה על הקלות במתן ההנחה בארנונה לעסקים עבור החודשים הבאים, בו יכללו גם עסקים מעל 400 מיליון וכן זכאות להנחה במתווה מדורג בהתאם לגודל העסק. מתווה זה, יוחל לאחר חתימת שר הפנים על התקנות.

בשלב זה, ניתן להגיש בקשות עבור התקופות הבאות; יוני-יולי-אוגוסט, ספטמבר-אוקטובר, נובמבר-דצמבר.

היקף בקשות לפי חודש ותקופת הנחה

שר הכלכלה והתעשייה, חבר כנסת עמיר פרץ; “מספר הבקשות הנמוך מאוד שהוגשו לקבלת הסיוע בארנונה מטריד. הממשלה, הורידה את תנאי הסף מירידה במחזור של 60% ל-25% בתקווה לעזור ולסייע למאות אלפי בעלי עסקים נוספים.

אך למרבה הצער, היענות בעלי העסקים נמוכה. משרד הכלכלה, קורא לבעלי העסקים לנצל את ההטבה, ולראשי הערים לעודד ולסייע להם לקבל את הסיוע”.

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מר רן קויתי; “אנו פועלים כל העת לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים ובכלל זה הסיוע בקבלת ההנחה בארנונה כפי שנקבע על ידי הממשלה במסגרת התכנית הכלכלית לסיוע לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה.

אנו ממשיכים לפעול מול הגורמים השונים לשיפור השירות והקלות במימוש הזכאות להנחה ובכלל זה, עבודה מול רשות המסים והרשויות המקומיות;

מהנתונים, נראה שעסקים רבים לא הגישו את הבקשה להנחה ולא מימשו את ההטבה שמגיעה להם.  אני קורא לכלל העסקים שנפגעו מהקורונה וזכאים להנחה, שיגישו את הבקשה אצלנו באתר של הסוכנות.

התהליך הוא פשוט וקל, העסקים רק נרשמים אצלנו ואנחנו מעבירים את הנתונים לרשויות המקומיות שמזכות בהנחה“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן