Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

משרד החקלאות – תנובת החלב של הפרה הישראלית מהגבוהות ביותר

0
0
תנובת הפרה הישראלית | צילום: depositphotos | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
תנובת הפרה הישראלית

אין ספק, כי ‘חלב’ הוא אחד מסימניו המובהקים של ‘חג השבועות’. אין כמו לפתוח את החג עם עוגת גבינה טעימה, אפויה או קרה; פשטידה טובה או אולי לזניה? ויש לנו במה להתגאות, זאת משום ש’תנובת החלב לפרה בישראל’ ממשיכה להיות מן הגבוהות בעולם!

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

על פי נתוני משרד החקלאות ומועצת החלב, בשנת 2019, התנוּבה הממוצעת לפרה עמדה על כ-11,507 ליטר לשנה, כ-32(!!!) ליטר ליום לפרה. עוד עולה, כי מספר הרפתות בארץ, עמד בסוף 2019 על  723 רפתות.

ובהתחשב בצריכה שלנו הישראלים? הצריכה הישראלית התאפיינה בעלייה בביקוש לחלב ולמוצריו של 1.8% בשנת 2019, לעומת 2018, ועמדה על כ-170 ליטר חלב לנפש בשנה.

הצריכה לנפש של מוצרי חלב נחלקת בישראל לחלב, שתייה ומשקאות – כ-51 ליטר והיתר יוגורטים, מעדנים ו-גבינות (רכות וקשות).

לקראת חג השבועות הציבור בישראל, צורך יותר מוצרי חלב; בשבוע שלפני החג בשנת 2019, עלתה הצריכה השבועית בקטגוריית “מוצרי חלב ותחליפיו” לכ-153 מיליון ₪.

בשבוע של החג, עלתה צריכה זו לכ-222 מיליון ₪, משמע 53% יותר לעומת שבוע רגיל. בקטגוריית המעדנייה החלבית נצפתה עלייה של 84% לעומת שבוע טיפוסי.

█ תנובת החלב

השוואת מכירות במחלקות החלב ברשתות השיווק- שבוע טיפוסי לעומת שבוע הקניות שלפני חג השבועות:

שנה קטלוג פרטי- מחלקה מכירות במליוני ₪ ממוצע מכירות לשבוע טיפוסי במיליוני ₪ ממוצע מכירות בשבוע הקניות לחג, במיליוני ₪ הפרש ב-%
2018 מוצרי חלב ותחליפיו 7,258 140 213 53%
מעדניה חלבית 979 19 35 88%
2019 מוצרי חלב ותחליפיו 7,529 145 222 53%
מעדניה חלבית 957 18 34 84%

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה מסרה לאתר  ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי מן הנתונים, עוד עולה; המוצרים העיקריים שצריכתם עולה לקראת חג השבועות הם; גבינה לבנה ו-שמנת מתוקה.

המכירות השנתיות בקטגוריית ה”גבינות הלבנות” הסתכמו בשנת 2019 בכ-453 מיליון ₪, כאשר ממוצע המכירות בשבוע טיפוסי עומד על כ-8.5 מיליון .

מכירות לקראת שבועות של שמנת מתוקה וגבינה לבנה (במיליוני ש”ח;

גרף מכירות לקראת שבועות של שמנת מתוקה וגבינה לבנה (במיליוני ₪)

לעומת זאת, לקראת חג השבועות עלתה צריכת הגבינות הלבנות בכ-124% לעומת שבוע טיפוסי.

גם המכירות השנתיות בקטגוריית ה”שמנת המתוקה” לא היו שונות בהרבה, והסתכמו בשנת 2019 ב-325 מיליון , כאשר ממוצע המכירות בשבוע טיפוסי, עמד על כ-6 מיליון .

לעומת זאת, בשבוע שלפני חג שבועות, צריכת השמנת המתוקה, עלתה בכ-228% בהשוואה לשבוע מכירות רגיל.

תגובות
0
0



Exit mobile version