חג שבועות חקלאות ישראל צרכנות

משרד החקלאות – תנובת החלב של הפרה הישראלית מהגבוהות ביותר

משרד החקלאות מפרסם לרגל חג שבועות את נתוני ענף החלב; בשבוע שחל בו חג שבועות, חלה עלייה ב-53% בצריכת מוצרי חלב ותחליפיו וכ-84% של בצריכת מוצרים במעדנייה החלבית◄המוצרים הכוכבים של החג: גבינה לבנה ושמנת מתוקה◄מספר הרפתות בארץ עמד בסוף 2019 על 723 רפתות.
0
0
תנובת הפרה הישראלית | צילום: depositphotos | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
תנובת הפרה הישראלית

אין ספק, כי ‘חלב’ הוא אחד מסימניו המובהקים של ‘חג השבועות’. אין כמו לפתוח את החג עם עוגת גבינה טעימה, אפויה או קרה; פשטידה טובה או אולי לזניה? ויש לנו במה להתגאות, זאת משום ש’תנובת החלב לפרה בישראל’ ממשיכה להיות מן הגבוהות בעולם!

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

על פי נתוני משרד החקלאות ומועצת החלב, בשנת 2019, התנוּבה הממוצעת לפרה עמדה על כ-11,507 ליטר לשנה, כ-32(!!!) ליטר ליום לפרה. עוד עולה, כי מספר הרפתות בארץ, עמד בסוף 2019 על  723 רפתות.

ובהתחשב בצריכה שלנו הישראלים? הצריכה הישראלית התאפיינה בעלייה בביקוש לחלב ולמוצריו של 1.8% בשנת 2019, לעומת 2018, ועמדה על כ-170 ליטר חלב לנפש בשנה.

הצריכה לנפש של מוצרי חלב נחלקת בישראל לחלב, שתייה ומשקאות – כ-51 ליטר והיתר יוגורטים, מעדנים ו-גבינות (רכות וקשות).

לקראת חג השבועות הציבור בישראל, צורך יותר מוצרי חלב; בשבוע שלפני החג בשנת 2019, עלתה הצריכה השבועית בקטגוריית “מוצרי חלב ותחליפיו” לכ-153 מיליון ₪.

בשבוע של החג, עלתה צריכה זו לכ-222 מיליון ₪, משמע 53% יותר לעומת שבוע רגיל. בקטגוריית המעדנייה החלבית נצפתה עלייה של 84% לעומת שבוע טיפוסי.

█ תנובת החלב

השוואת מכירות במחלקות החלב ברשתות השיווק- שבוע טיפוסי לעומת שבוע הקניות שלפני חג השבועות:

שנה קטלוג פרטי- מחלקה מכירות במליוני ₪ ממוצע מכירות לשבוע טיפוסי במיליוני ₪ ממוצע מכירות בשבוע הקניות לחג, במיליוני ₪ הפרש ב-%
2018 מוצרי חלב ותחליפיו 7,258 140 213 53%
מעדניה חלבית 979 19 35 88%
2019 מוצרי חלב ותחליפיו 7,529 145 222 53%
מעדניה חלבית 957 18 34 84%

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה מסרה לאתר  ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי מן הנתונים, עוד עולה; המוצרים העיקריים שצריכתם עולה לקראת חג השבועות הם; גבינה לבנה ו-שמנת מתוקה.

המכירות השנתיות בקטגוריית ה”גבינות הלבנות” הסתכמו בשנת 2019 בכ-453 מיליון ₪, כאשר ממוצע המכירות בשבוע טיפוסי עומד על כ-8.5 מיליון .

מכירות לקראת שבועות של שמנת מתוקה וגבינה לבנה (במיליוני ש”ח;

גרף מכירות לקראת שבועות של שמנת מתוקה וגבינה לבנה (במיליוני ₪)

לעומת זאת, לקראת חג השבועות עלתה צריכת הגבינות הלבנות בכ-124% לעומת שבוע טיפוסי.

גם המכירות השנתיות בקטגוריית ה”שמנת המתוקה” לא היו שונות בהרבה, והסתכמו בשנת 2019 ב-325 מיליון , כאשר ממוצע המכירות בשבוע טיפוסי, עמד על כ-6 מיליון .

לעומת זאת, בשבוע שלפני חג שבועות, צריכת השמנת המתוקה, עלתה בכ-228% בהשוואה לשבוע מכירות רגיל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן