
אין ספק, כי ‘חלב’ הוא אחד מסימניו המובהקים של ‘חג השבועות’. אין כמו לפתוח את החג עם עוגת גבינה טעימה, אפויה או קרה; פשטידה טובה או אולי לזניה? ויש לנו במה להתגאות, זאת משום ש’תנובת החלב לפרה בישראל’ ממשיכה להיות מן הגבוהות בעולם!
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
על פי נתוני משרד החקלאות ומועצת החלב, בשנת 2019, התנוּבה הממוצעת לפרה עמדה על כ-11,507 ליטר לשנה, כ-32(!!!) ליטר ליום לפרה. עוד עולה, כי מספר הרפתות בארץ, עמד בסוף 2019 על 723 רפתות.
ובהתחשב בצריכה שלנו הישראלים? הצריכה הישראלית התאפיינה בעלייה בביקוש לחלב ולמוצריו של 1.8% בשנת 2019, לעומת 2018, ועמדה על כ-170 ליטר חלב לנפש בשנה.
הצריכה לנפש של מוצרי חלב נחלקת בישראל לחלב, שתייה ומשקאות – כ-51 ליטר והיתר יוגורטים, מעדנים ו-גבינות (רכות וקשות).
לקראת חג השבועות הציבור בישראל, צורך יותר מוצרי חלב; בשבוע שלפני החג בשנת 2019, עלתה הצריכה השבועית בקטגוריית “מוצרי חלב ותחליפיו” לכ-153 מיליון ₪.
בשבוע של החג, עלתה צריכה זו לכ-222 מיליון ₪, משמע 53% יותר לעומת שבוע רגיל. בקטגוריית המעדנייה החלבית נצפתה עלייה של 84% לעומת שבוע טיפוסי.
█ תנובת החלב
השוואת מכירות במחלקות החלב ברשתות השיווק- שבוע טיפוסי לעומת שבוע הקניות שלפני חג השבועות:
שנה | קטלוג פרטי- מחלקה | מכירות במליוני ₪ | ממוצע מכירות לשבוע טיפוסי במיליוני ₪ | ממוצע מכירות בשבוע הקניות לחג, במיליוני ₪ | הפרש ב-% |
2018 | מוצרי חלב ותחליפיו | 7,258 | 140 | 213 | 53% |
מעדניה חלבית | 979 | 19 | 35 | 88% | |
2019 | מוצרי חלב ותחליפיו | 7,529 | 145 | 222 | 53% |
מעדניה חלבית | 957 | 18 | 34 | 84% |
דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה מסרה לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי מן הנתונים, עוד עולה; המוצרים העיקריים שצריכתם עולה לקראת חג השבועות הם; גבינה לבנה ו-שמנת מתוקה.
המכירות השנתיות בקטגוריית ה”גבינות הלבנות” הסתכמו בשנת 2019 בכ-453 מיליון ₪, כאשר ממוצע המכירות בשבוע טיפוסי עומד על כ-8.5 מיליון ₪.
מכירות לקראת שבועות של שמנת מתוקה וגבינה לבנה (במיליוני ש”ח;
לעומת זאת, לקראת חג השבועות עלתה צריכת הגבינות הלבנות בכ-124% לעומת שבוע טיפוסי.
גם המכירות השנתיות בקטגוריית ה”שמנת המתוקה” לא היו שונות בהרבה, והסתכמו בשנת 2019 ב-325 מיליון ₪, כאשר ממוצע המכירות בשבוע טיפוסי, עמד על כ-6 מיליון ₪.
לעומת זאת, בשבוע שלפני חג שבועות, צריכת השמנת המתוקה, עלתה בכ-228% בהשוואה לשבוע מכירות רגיל.