חקלאות ישראל

משרד החקלאות סיכל ניסיון הברחה של 13 טון ירקות

שר החקלאות ופיתוח הכפר, מר אורי אריאל; "נפעל בנחישות נגד הברחות מהרשות הפלשתינית שעלולות לסכן את בריאות הציבור ופוגעות בחקלאי ישראל" ◄בשנת 2017, הושמדו 51,331 ק"ג ירקות ופירות שאינם תחת פיקוח מוסדר ◄רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות; "היחידה פועלת במטרה לחזק את האכיפה ולוודא, כי מקור התוצרת החקלאית המועברת לישראל נמצא תחת פיקוח, אנשי המקצוע פועלים באופן מתמיד למנוע ניסיונות אלו, שעלולים להשליך על בריאות הציבור".
0
0
המשאית עם 13 טון ירקות מהשטחים בניסיון הברחה שסיכל משרד החקלאות
המשאית עם 13 טון ירקות מהשטחים בניסיון הברחה שסיכל משרד החקלאות

ניסיון הברחה משטחי מהרשות הפלסטינית באמצעות משאית בכמות של 13 טון ירקות של מלפפונים ועגבניות במעבר המנהרות בין בית לחם לעיר ירושלים – סוכל על ידי מפקחי היחידה המרכזית לחקירות ואכיפה (פיצו”ח) במשרד החקלאות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בחקירת הנהג, הודה האחרון, כי מקור הירקות מן השטחים (הרשות הפלסטינית) וכי הסחורה לא עברה את הבדיקות הנדרשות. התוצרת הועברה בסופו של דבר ל’השמדה‘.

על פי ‘חוק שיווק תוצרת חקלאית’ ישנם מספר תנאי סף לכניסת תוצרת חקלאית לארץ, בין התנאים; חובת מעבר סחורות במקומות מוסדרים על פי חוק; דיגום תוצרת חקלאית מיקרוביולוגית ובדיקת שאריות חומרי הדברה ועוד.

מכאן, תוצרת חקלאית שלא נבדקת מהווה סכנה לבריאות הציבור מחד ומאידך, עלולה להוביל לכניסת מזיקים ו-נגעים, העלולים להרוס ענפי חקלאות רבים.

מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות מר רואי קליגר; “היחידה פועלת במטרה לחזק את האכיפה ולוודא, כי מקור התוצרת החקלאית המועברת לישראל, נמצא תחת פיקוח, אנשי המקצוע פועלים באופן מתמיד, כדי למנוע ניסיונות אלו, אשר עלולים להשליך על בריאות הציבור“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן