חקלאות ישראל צרכנות

משרד החקלאות: מחירי אֲבוֹקָדוֹ, הזהב הירוק? תלוי איפה קונים אותו

מחירי אֲבוֹקָדוֹ, משולים כאילו היה "זהב הירוק" במשרד החקלאות, משיבים; תלוי איפה קונים אותו. מן הנתונים שבידי המשרד, עולה, כי המחירים בישראל נמוכים משמעותית מאשר בצרפת, גרמניה ובריטניה ◄המחיר לאבוקדו בתפזורת בצרפת בשבועות האחרונים היה מעל 30 ₪ לקילו, בגרמניה הוא כ-25 ₪ לקילו ובבריטניה המחיר הוא 23 ₪ לקילו.
0
0
אֲבוֹקָדוֹ, הזהב הירוק | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אֲבוֹקָדוֹ

משרד החקלאות, העוקב בהתמדה אחר מחירי הפירות והירקות, ממשיך והיום (שני, כ”ז בחשון, התש”פ) הודיע, כי מבדיקה שערכו בחטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות, שהשוותה את מחירי האבוקדו בין ישראל לבין אירופה, מתברר, כי בארצנו הקטנטונת, אנו משלמים את המחיר הנמוך ביותר לפרי הירוק! הלא הוא; אֲבוֹקָדוֹ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הבדיקה נעשתה לאורך זמן וסקרה את המחיר בשנה, ב-3 השנים האחרונות, בין רשתות השיווק בישראל לרשתות השיווק ב-3 מדינות; צרפת, גרמניה ובריטניה.

המחירים תורגמו לקילוגרמים במקומות בהם המחיר מחושב לפי יחידה, והושוו למחיר הממוצע ברשתות השיווק בישראל.

הסקירה אף בחנה את המחיר בסוגי חנויות שונות (חנויות דיסקאונט מול חנויות רשת רגילות בצרפת) ובסוג האריזה (מכירה בתפזורת או מכירה באריזת רשת).

יש המציינים, כי מחירי אֲבוֹקָדוֹ, משולים כאילו היה “הזהב הירוק” במשרד החקלאות מזדרזים ומשיבים; “תלוי איפה קונים אותו“. מן הנתונים שבידי המשרד, עולה, כי המחירים בישראל נמוכים משמעותית מאשר בצרפת, גרמניה ובריטניה.

המחיר לאבוקדו בתפזורת בצרפת בשבועות האחרונים היה מעל 30 ₪ לקילו, בגרמניה הוא כ-25 ₪ לקילו ובבריטניה המחיר הוא 23 ₪ לקילו.

רוב המכר בתפזורת, אבוקדו קטן יותר נמכר גם ברשתות במחירים נמוכים יותר.

בחטיבה לאסטרטגיה במשרד החקלאות, בדקו את המחירים גם בשנים האחרונות, והפרשי המחירים לטובת ישראל, נשמרים לאורך זמן.

לעומת מחירים אלה, המחירים בישראל ב-רשתות השיווק הם כ-13 ₪ לקילו בממוצע. המחיר לאבוקדו, הנמכר באריזת רשת, אף נמוך יותר (8.5 ₪ לקילו).

במשרד החקלאות, מסבירים, כי לפער, יש שתי סיבות עיקריות, האחת; כל האבוקדו במדינות שנסקרו מיובא, והשנייה; אחוז המ.ע.מ על פירות וירקות בגרמניה 7%, בצרפת 5.5% ובישראל ובבריטניה, יש פטור ממס ערך מוסף על פירות וירקות (0%).

מבדיקה השוואתית שערך משרד החקלאות, עולה: מחירי האבוקדו בישראל נמוכים משמעותית ממחירם באירופה!

מחיר ממוצע לצרכן בשח לקג ברשתות השיווק (אוקטובר 2019)

בריטניה גרמניה צרפת ישראל
אריזת    רשת תפזורת אריזת רשת תפזורת אריזת רשת תפזורת אריזת רשת תפזורת
11.2 23 XXX 24.8 18-23 31 -33 8.5 ₪ 13.2

*מקורות הנתונים: ישראל: סטורנקסט; בריטניה:  mysupermarket; צרפת:  RNM – Réseau des Nouvelles des Marchés; גרמניה :  AMI VERBRAUCHER PREISE

מגדלי האבוקדו בישראל, מרחיבים בשנים האחרונות את מטעי האבוקדו, הודות לעליית הצריכה של אבוקדו ביבשת אירופה ולביקוש הגדול לתוצרת הישראלית.

האבוקדו, נחשב כ-“מזון על” (super fruit) הודות לתועלות הבריאותיות שלו, ולכן הצרכנים באירופה, רוצים עוד ועוד. כמחצית מיבול האבוקדו בישראל, מיועדים ליצוא (כ-60 אלף טון).

מהמחצית השנייה, נהנים הצרכנים המקומיים, במחירים מקומיים נמוכים בהרבה מהצרכן האירופי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן