בעלי חיים חדשות כאן ישראל חיות בית | חיות מחמד

משרד החקלאות: כלב או חתול לאימוץ רק מסורס ועם שבב

משרד החקלאות פועל לצמצום ריבוי אוכלוסיית הכלבים המשוטטים ◄ ועדת החינוך אישרה את תיקוני משרד החקלאות לתקנות בנושא מסירת כלבים וחתולים מכלביות ומארגוני בעלי חיים ◄ השר אורי אריאל; "משרד החקלאות בראשותי חרט על דגלו לפעול לצמצום צער בעלי חיים במדינת ישראל. התקנות שאושרו היום, מקדמות אותנו בשלב נוסף לשמירה והגנה טובה יותר על בעלי החיים".
0
0
משרד החקלאות החליט כלב או חתול יימסר לאימוץ רק מסורס ועם שבב | עיבוד צילום: שולי סונגו
משרד החקלאות החליט כלב או חתול יימסר לאימוץ רק מסורס ועם שבב | עיבוד צילום: שולי סונגו

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, פועל לתיקון ‘תקנות צער בעלי חיים’ בנושא מסירה ל’אימוץ של כלבים וחתולים’. במסגרת התיקון, משרד החקלאות, עיגן הוראות הנוגעות לטיפול בכלבים ובחתולים, טרם מסירתם לאימוץ מכלביות עירוניות ומארגונים למען בעלי חיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

הבוקר (רביעי, ג’ באב התשע”ז) הביא משרד החקלאות לאישור ועדת החינוך, התרבות והספורט את תיקון תקנות צער בעלי חיים, בין התקנות שתוקנו, ישנה חובה;

  • לחסן את בעלי החיים טרם המסירה,
  • לסמנם בעזרת שבב (chip) ולעקר או לסרס אותם.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה ואישרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים, כי; במדינת ישראל, קיימת תופעה נרחבת של חתולים וכלבים נטושים או חסרי בית, הסובלים מתנאי מחיה קשים ואף גורמים למטרד עבור התושבים.

על-פי הערכות של גורמי המקצוע בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות, בכל שנה, מתרחשות בישראל אלפי המלטות של גורי כלבים וגורי חתולים לא רצויים.

מנהל השירותים הווטרינריים; התיקון לחוק, יסייע בצמצום ריבוי אוכלוסיית הכלבים המשוטטים

נוכחותם של כלבים וחתולים ברחובות חושפת אותם לסבל רב ויוצרת מפגעים וסיכונים לבני אדם, לחיות בית אחרות ולחיות בר.

על מנת לצמצם את מספרם, תוטל החובה על כלביות עירוניות ועל ארגונים הפועלים למען בעלי חיים למסור את הכלבים או החתולים למאמצים רק כשהם מחוסנים ועברו תהליך עיקור או סירוס.

דוקטור שלמה גראזי, מנהל השירותים הווטרינריים (בפועל) במשרד החקלאות: “אנו מעריכים, כי התיקון לחוק, יסייע בצמצום ריבוי אוכלוסיית הכלבים המשוטטים ועשוי להוביל להפחתה בסבלם ובמשאבים הנדרשים ללכידתם ולטיפול בהם”.

השר אורי אריאל; משרד החקלאות בראשותי חרט על דגלו לפעול לצמצום צער בעלי חיים במדינת ישראל. זו האחריות הממשלתית שלנו ומבחינתי האישית היא גם נובעת מ’המסורת היהודית’ המחייבת לכך. התקנות שאושרו היום, מקדמות אותנו בשלב נוסף לשמירה והגנה טובה יותר על בעלי החיים”.

אגודת צער בעלי חיים בישראל; קוראת לציבור לעקר ולסרס את חיות המחמד שלהם במרפאות המסובסדות של האגודה 7 ימים בשבוע בטלפון; 4553*

אגודת צער בעלי חיים בישראל – תל אביב,  ‘אגודת צער בעלי חיים בישראל’ הניחה את הצעת חוק על שולחן השרים וחברי הכנסת בשנת 2012.

על פי ההצעה לא ימסרו לאימוץ כלבים וחתולים מארגוני רווחת בעלי חיים ותחנות הסגר רשותיות ללא עיקור/סירוס, שבב וחיסונים.

בשיא הקטסטרופה, שבמדינת ישראל, חיים עשרות אלפי כלבים נטושים בכלביות וברחובות מקבל שר החקלאות את אחת ההחלטות החשובות ביישום חוק צער בעלי חיים.

אגודת צער בעלי חיים בישראל שמציינת השנה 90 שנות פעילות מיישמת תהליכי אימוץ אחראיים, כבר למעלה מ- 40 שנה.

עיקור וסירוס חיות מחמד לפני מסירתן לאימוץ על פי חוק, יביא לצמצום המתות החסד בארץ ישראל ולצמצום מספר הכלבים והחתולים הנטושים.

אגודת צער בעלי חיים בישראל, קוראת לציבור לעקר ולסרס את חיות המחמד שלהם במרפאות המסובסדות של האגודה 7 ימים בשבוע וניתן לתאם תור לניתוח חיוני זה בטלפון; 4553*

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן