חקלאות אורגנית חקלאות ישראל ירוק נעים צרכנות

משרד החקלאות יעניק 60 מיליון ₪ לחקלאים להצלת הסלט הישראלי

המטרה: החדרת טכנולוגיות לגידולים הכי ישראליים, כך שלא יושפעו מתנאי מזג האוויר ויקנו ביטחון מזון לציבור הישראלי ◄ התמיכה הינה חלק מקידום הרפורמה בחקלאות שמקדם שר החקלאות, עודד פורר, ששמה לה למטרה להטמיע טכנולוגיות גידול חדשניות בחקלאות המקומית, לטובת העלאת היבול, הפריון והרווחיות של החקלאים הישראליים. הטכנולוגיות אף יסייעו בשיפור איכות הירקות והרחבת מגוון הזנים.
0
0
שר החקלאות, עודד פורר, ברקע: חממות מבוססות על טכנולוגיות חדישות לגידול מלפפונים ועגבניות, אילוסטרציה | צילום: צילום: Depositphotos | עיבוד: שולי סונגו©
שר החקלאות, עודד פורר

משרד החקלאות, יסייע לחקלאי ישראל בשדרוג והקמה של חממות שמבוססות על טכנולוגיות חדישות לגידול מלפפונים ועגבניות, בסך של 60 מיליון ₪ ל… הצלת ‘הסלט הישראלי’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מטרת המהלך היא החדרת טכנולוגיות לגידולים הכי ישראליים, כך שלא יושפעו מ’תנאי מזג האוויר‘ ויקנו ביטחון מזון לציבור הישראלי.

לדברי אנשי משרד החקלאות; “התמיכה הינה חלק מקידום הרפורמה בחקלאות שמקדם שר החקלאות, מר עודד פורר, ששמה לה למטרה להטמיע טכנולוגיות גידול חדשניות בחקלאות המקומית, לטובת העלאת היבול, הפריון והרווחיות של החקלאים הישראליים.

עוד עולה, כי הטכנולוגיות הללו, אף יסייעו בשיפור ‘איכות הירקות‘ והרחבת מגוון הזנים. הדרך הנפוצה ביותר היום ל’גידול עגבניות’ ו’מלפפונים’ בישראל היא ב’בתי צמיחה‘ פשוטים, המורכבים לרוב מ-חממות ומ-בתי רשת בסיסיים.

לדברי אנשי משרד החקלאות, דרך זו, לא עושה מספיק שימוש ב’שיטות טכנולוגיות חדשניות‘ ומובילה לעיתים ל”פריון” נמוך.

מימוש הפוטנציאל הגלום בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות, יכול להביא להגדלה משמעותית  ביבולים. בעיה נוספת היא חוסר רציפות ביבול וכתוצאה מכך באספקה.

בשל כך, נוצרים לאורך השנה תקופות בהן היצע המלפפונים והעגבניות, לא עונה על הביקוש המקומי. תופעה זו, מוכרת בעיקר במהלך חגי תשרי ולקראת חג הפסח.

גישור הפער בין הביקוש להיצע המקומי מתאפשר בטווח הקצר באמצעות יבוא, אך בטווח הארוך, המשך שימוש בטכנולוגיה לא חדישות המניבות תוצרת בכמות נמוכה.

זאת לצד פתיחת הייבוא, עלולה להיות השלכה מרחיקת לכת, שתביא לנטישת מגדלים ישראליים בשל שחיקה ברווחיות, דבר שיגרור בהכרח הגדלת המחסור לאורך כל השנה.

משרד החקלאות, יזם על כן, תמיכה ייעודית בהיקף של 60 מיליון ₪ לשנים; 2024-2022 לטובת ‘שדרוג טכנולוגי‘ הכולל; אמצעי צינון וחימום שיאפשרו גידול שנתי ורציף, זאת ללא כל תלות במזג האוויר ובאירועי קיצון.

וכמו כן, שדרוג בתי הצמיחה, מצעים מנותקים ומערכות מתוחכמות נוספות.

שר החקלאות, עודד פורר; “נוהל התמיכה בגידולי מלפפונים ועגבניות, נועד להבטיח את איכותם ואת מחירם לאורך כל השנה”

התמיכה הכלכלית, אף כוללת שדרוג ובניית בתי אריזה וחדרי קירור שיסייעו בשמירה על שרשרת קירור משלב הגידול ועד לשלב השיווק.

היקף ההשקעה המוכרת המקסימאלי לחקלאי על פי הנוהל עומד על מיליון ₪, ממנו נגזר מענק של עד 40%.

שר החקלאות, מר עודד פורר; “לאור הנתונים על הפערים המשמעותיים בין התפוקה החקלאית בישראל של גידול עגבניות ומלפפונים לעומת התפוקה ב-הולנד, יש צורך לפעול ולצמצם את הפער.

כיום בהולנד, מוציאים מדונם עגבניות כ-50 טון, לעומת כ-7-6 טון בישראל. מכל דונם של גידולי מלפפונים בהולנד מפיקים כ-68 טון לעומת כ-10 טון בלבד בישראל.

ישראלים אוהבים את הסלט שלהם, ובצדק! נוהל התמיכה בגידולי מלפפונים ועגבניות, נועד להבטיח את איכותם ואת מחירם לאורך כל השנה ובמיוחד סביב תקופת החגים בהם עד כה, חווינו ירידה באיכות התוצרת, דווקא בתקופה בה הם מהווים חלק כל כך חשוב בשולחן הישראלי.

ה’רפורמה בחקלאות‘ אותה יזמתי נועדה להבטיח את איכות התוצרת החקלאית שמקבל הצרכן הישראלי ואת מחירה הזול, הנוהל הזה, מהווה עוד אבן דרך חשובה בהשגת מטרה זו.

מדינת ישראל מספקת לתושביה את מרבית תצרוכת הפירות והירקות הטריים ותוכל להמשיך לעשות זאת רק אם נצעידה קדימה ונטמיע בה טכנולוגיות חדשניות, שינטרלו את משבר האקלים ויאפשרו גידול שנתי רצוף.

התקציב, מבטא הלכה למעשה את השמירה על ביטחון במזון למען הצרכנים ולמען החקלאים שיבטיחו שתוצרתם תוזרם למדפי רשתות השיווק זאת ללא הפסקה כל השנה“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן