חקלאות ישראל סוכות | Sucot

משרד החקלאות אוסר על הכנסת של ארבעת המינים ממדינות זרות

משרד החקלאות, קבע מדיניות זו, כבכל העולם, מכיוון שכאשר תוצרת חקלאית מוכנסת לתוך גבולות מדינת ישראל באופן שלא נבדק על ידי השירותים להגנת הצומח ולביקורת, הדבר עלול להוביל לכניסת מזיקים וגורמי מחלות צמחים שאינם קיימים בישראל, שעשויים להזיק לגידולים המקומיים ובכך לגרום לנזק בלתי הפיך לחקלאות ולהביא לכדי השמדת ענפי חקלאות שלמים ◄ משרד החקלאות יעניק סט אישי תוצרת 'כחול לבן' לנוסעים שיביאו עימם סט מחוץ לארץ.
0
0
נער מחזיק ב'ארבעת המינים': אתרוג, לולב, הדס ו-ערבה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
נער מחזיק ב’ארבעת המינים’

משרד החקלאות כבכל שנה, מתריע לקראת חג הסוכות, על איסור חמור בהכנסת “סטים של ארבעת המינים” (Four species) ממדינות זרות אל ישראל. משרד החקלאות הודיע היום (ראשון, ח’ באלול התשע”ט) כי כדי למנוע עוגמת נפש, הוא יעניק סט אישי תוצרת ‘כחול לבן’ לנוסעים שיביאו עימם סט מחוץ לארץ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

חגי תשרי מתקרבים בצעדי ענק וכמדי שנה, גם השנה, השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות מתגברים את כוחותיהם בביקורת הגבולות, לנוכח העלייה במספר הניסיונות של אנשים פרטיים וסוחרים להכניס לישראל את “ארבעת המינים” העלולים להיות נגועים במזיקים שונים.

כבכל שנה, גם השנה נוקט המשרד בצעד משמעותי למען אותם הנוסעים אשר הביאו עימם לישראל את ארבעת המינים ממדינות זרות, ומעניק להם סט אישי (לא מסחרי) תוצרת הארץ, הכולל: הדס, ערבה ו-לולב במקום המינים שהביאו. יצוין, כי הנוסעים רשאים להכניס עימם לישראל, רק אתרוג אחד בודד לנוסע.

על פי ‘חוק הגנת הצומח’ ובכדי למנוע מעבר בין מדינות של מזיקים וגורמי מחלות לצמחים (בהם; חרקים, אקריות, נמטודות, פטריות, חיידקים ווירוסים), קיים איסור מוחלט על הכנסת פירות וירקות וכל מוצר צמחי אחר במעברי הגבול לתוך שטח מדינת ישראל.

כל העברה של תוצרת חקלאית לגבולות מדינת ישראל וזאת ללא אישור של משרד החקלאות, מהווה עבירה פלילית.

המעוניינים בהכנסת “סטים” מסחריים של “ארבעת המינים” אל מדינת ישראל עליהם לפנות בתיאום מראש

משרד החקלאות, קבע מדיניות זו, כבכל העולם, מכיוון שכאשר תוצרת חקלאית מוכנסת לתוך גבולות מדינת ישראל באופן שלא נבדק על ידי השירותים להגנת הצומח ולביקורת, הדבר עלול להוביל לכניסת מזיקים וגורמי מחלות צמחים שאינם קיימים בישראל, שעלולים להזיק לגידולים המקומיים ובכך לגרום לנזק בלתי הפיך לחקלאות, ולהביא לכדי פירות וירקות וכל מוצר צמחי.

יש לציין, כי כאשר יבואן או אזרח מבקש להכניס תוצרת החקלאית ממדינה זרה, השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות עורכים בדיקות בכדי לוודא שהתוצרת עומדת ב’דרישות היבוא‘.

המזיקים וגורמי המחלה לא תמיד נראים בעין, אך הכנסת לולבים, הדסים, צמחים, או כל פרי או ירק אחר שנשאר בתיק או בכיס מארוחת הבוקר, שאכלו במלון ואף שמושלך לפח, עלול לגרום לחדירת מין חדש של מזיק או גורם מחלה, הפוגע ב-ענפי החקלאות המקומיים.

כידוע, ארבעת המינים הם ארבעה צמחים שהתורה מצווה על נטילתם בחג הסוכות. חכמנו זיכרם לברכה, מזהים אותם כ-אתרוג, לולב, הדס ו-ערבה.

מצווה זו, על פי ויקיפדיה, ידועה גם בשם; ‘נטילת לולב’. נהוג לאגד את ‘ארבעת המינים’ ולשאת אותם במהלך החג.

על פי ההלכה, המצווה מתקיימת בהנפה ונענוע של ארבעת המינים בסדר מיוחד המתקיים במהלך התפילה.

המעוניינים בהכנסת “סטים” מסחריים של “ארבעת המינים” אל מדינת ישראל עליהם לפנות בתיאום מראש אל ‘השירותים להגנת הצומח ולביקורת’ ב-משרד החקלאות באמצעות טלפון; 03-9681551.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן