חקלאות ישראל סוכות | Sucot צרכנות

משרד החקלאות אוסר הכנסת סטים של 4 המינים ממדינות זרות לישראל

מנהל אגף הסגר צמחים, השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות דר' אריק שמאי; "במהלך תקופת החגים נכנסים ויוצאים מישראל נוסעים רבים. חשוב לנו להזכיר בתקופה זו, כי אין להכניס אתכם תוצרת צמחית ממדינות אחרות לישראל ובפרט ארבעת המינים, שלא באישור של השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות ◄קיים מלאי מספק של "ארבעת המינים" מקומיים ואין כל צורך בהכנסתם של ארבעת המינים מחוץ לארץ".
0
0
דר' אריק שמאי מנהל אגף הסגר צמחים, השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות | ברקע: ארבעת המינים לסוכות | צילום: עודד קרני, לעמ | צילום: Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דר’ אריק שמאי

הכנסת סטים של ארבעת המינים ממדינות זרות לישראל לקראת חג הסוכות, עלולים להוות סכנה לקיומה של החקלאות המקומית – כך במילים אל מזהיר היום (ראשון, ‏י”ג’ תשרי תשפ”ב) משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק או בטוויטר.

מנהל אגף הסגר צמחים, השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות דר’ אריק שמאי; “במהלך תקופת החגים, נכנסים ויוצאים מישראל נוסעים רבים.

חשוב לנו, להזכיר, בתקופה זו, כי אין להכניס אתכם תוצרת צמחית ממדינות אחרות לישראל, ובפרט ארבעת המינים, שלא באישור של השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות.

חשוב להדגיש, כי קיים מלאי מספק של “ארבעת המיניםמקומיים ואין כל צורך בהכנסתם של ארבעת המינים מחוץ לארץ”.

ארבעת המינים הם ארבעה צמחים שהתורה מצווה על נטילתם בחג הסוכות מצווה זו, ידועה גם בשם נטילת לולב.. חכמנו זיכרם לברכה, מזהים אותם כ-אתרוג, לולב, הדס וערבה.

כאמור, מחר יום שני, משעות הערב, יחל חג סוכות, 2021, ה-20 בספטמבר שימשך עד ערב יום שני, ה-27 בספטמבר. ההכנות ברגעים אלו לקראת החג, הן בעיצומן וכך גם רבים מגיעים לארץ ישראל, כדי לחגוג את החג בארץ.

גם השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, נערכו ותגברו את כוחותיהם בביקורת הגבולות, מהחשש להכנסה של ארבעת המינים – ללא אישור, אלה, כידוע, עלולים להוות סכנה לקיומה של החקלאות המקומית

משרד החקלאות: כל העברה של תוצרת חקלאית לגבולות מדינת ישראל ללא אישור של משרד החקלאות מהווה עבירה פלילית, משרד החקלאות קבע מדיניות זו, כבכל העולם.

על פי חוק הגנת הצומח, וכדי למנוע מעבר בין מדינות של מזיקים וגורמי מחלות לצמחים (כמו; חרקים, אקריות, נמטודות, פטריות, חיידקים ווירוסים).

קיים איסור מוחלט על הכנסת פירות וירקות וכל מוצר צמחי אחר במעברי הגבול לתוך שטח מדינת ישראל.

כל העברה של תוצרת חקלאית לגבולות מדינת ישראל ללא אישור של משרד החקלאות מהווה עבירה פלילית. כידוע, משרד החקלאות קבע מדיניות זו, כבכל העולם.

תוצרת חקלאית מוכנסת לתוך גבולות מדינת ישראל באופן שלא נבדק על ידי השירותים להגנת הצומח ולביקורת, הדבר עלול להוביל לכניסת מזיקים וגורמי מחלות צמחים שאינם קיימים בישראל, שעלולים להזיק לגידולים המקומיים, ובכך לגרום לנזק בלתי הפיך לחקלאות, ולהביא לכדי השמדת ענפי חקלאות שלמים.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מבהיר, כי כל נוסע הנכנס לישראל רשאי להכניס לתחומי המדינה עמו אתרוג בודד אחד זאת לצריכה אישית, ובעת כניסתו עליו להציגו בפני נציג השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, הנמצא במעבר הגבול.

נציג משרד החקלאות ופיתוח הכפר, יבדוק את האתרוג, כדי לאשר שאין בו נגעים ומזיקים.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ דפנה יוריסטה, הוסיפה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי הכנסת שאר המינים; לולב, הדס וערבה אסורה, שכן אין אפשרות לבדוק בעת הכניסה את הגידולים.

הכנסה בלתי מבוקרת כזו של הכנסת שאר המינים טומנת בחובה סכנה מוחשית של החדרת נגעים המסוכנים לבריאות האדם והצומח וכן, פוטנציאל לגרימת נזק בלתי הפיך.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן