חדשות כאן ישראל קהילה

“מרגיש כאילו אתה אונס אותה” | סחר בנשים ובזנות

עורכת דין אביטל רוזנברגר-סרי; "מדובר בגברים שמגיעים מכל שכבות האוכלוסיה ומכל המגזרים, מחקרים, מראים, כי גבר אחד מכל שמונה צרך שירותי מין. הצרכנים הם הגלגלים שמניעים את תעשיית הזנות, בלי ביקוש גם לא יהיה היצע. הביקוש לזנות והלגיטימיות לצריכתה דוחקת מדי יום נשים נוספות למעגל הזנות, ומרגע שנכנסים, הדרך החוצה היא קשה ביותר עד בלתי אפשרית".
0
0

קמפיין חדש ופרובוקטיבי של המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות מפנה את הזרקור לצלע הנסתרת של תעשיית הזנות – הצרכנים וקורא לציבור להסתכל לתופעה בעיניים. בשישה סרטונים שעלו לרשתות החברתיות מצולמים שחקנים מקריאים תגובות אמתיות של גברים שצרכו שירותי זנות, “זנאים” – וכתבו על כך בפורומים באינטרנט. בבנאליות מכאיבה מדרגים הגברים את החוויה ומחלקים ציונים ל”סחורה” לפי קטגוריות של מראה חיצוני, ביצועים, צלקות, גיל ומצב הנפשי.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

קמפיין חדש ופרובוקטיבי יוצא על רקע קמפיין שקורא לציבור לפנות בהודעות סמס לשרה איילת שקד ולדרוש שתסיים את עבודת הוועדה לבחינת אימוץ החוק לאיסור צריכת זנות, ועדה שהייתה אמורה לפרסם את מסקנותיה בתחילת חודש מאי ויושבת על המדוכה למעלה משנה.

המטה למאבק בסחר בנשים, כתב ומקדם את הצעת החוק לאיסור צריכת זנות – חוק שיקבע, כי; ‘צריכת זנות מהווה עבירה פלילית’ שכרוכה בתשלום קנס. הצעת החוק מקודמת בשיתוף פעולה חוצה מפלגות בהובלת חברת כנסת שולי רפאלי-מועלם מסיעת ‘הבית היהודי‘ וחברת כנסת זהבה גלאון מסיעת מרצ. הצעת החוק ממתינה למסקנות הוועדה על מנת לעלות לדיון לוועדת השרים לענייני חקיקה.

"מרגיש כאילו אתה אונס אותה" | המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות | עו"ד אביטל רוזנברגר-סרי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
“מרגיש כאילו אתה אונס אותה” | המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות | עורכת דין אביטל רוזנברגר-סרי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

“אחד הצדדים המושתקים ביותר בשיח אודות תופעת הזנות הוא מקומם של הצרכנים, הלקוחות המניעים את תעשיית הזנות ומייצרים את הביקוש” – אומרת ראומה שלזינגר מנהלת המטה למאבק בסחר בנשים.

“הסקר הלאומי על תופעת הזנות של משרד הרווחה, שפורסם בשנה שעברה, הראה, כי צרכני הזנות צורכים כמיליון ביקורים בכל זירות הזנות בשנה, ומכניסים כ-1.3 מיליארד שקלים בשנה לתעשיית הזנות. למרות זאת, השיח הציבורי כמעט ולא עוסק בצרכנים, שהם האחים, הבנים, הבעלים והחברים של כולנו”.

הביקוש לזנות והלגיטימיות לצריכתה דוחקת מדי יום נשים נוספות למעגל הזנות

עורכת דין אביטל רוזנברגר-סרי; “מדובר בגברים שמגיעים מכל שכבות האוכלוסיה ומכל המגזרים, מחקרים, מראים, כי גבר אחד מכל שמונה צרך שירותי מין. הצרכנים הם הגלגלים שמניעים את תעשיית הזנות, בלי ביקוש גם לא יהיה היצע. הביקוש לזנות והלגיטימיות לצריכתה דוחקת מדי יום נשים נוספות אל ‘מעגל הזנות’ ומרגע שנכנסים, הדרך החוצה היא קשה ביותר עד בלתי אפשרית”.

לצד האיסור לצריכת הזנות, החוק כולל סל שיקום וסיוע לכל מי שנמצא במעגל הזנות. נקודת המוצא היא, כי הנשים והגברים והצעירים הנמצאים במעגל הזנות מגיעים לשם בלית ברירה, כאשר זהו האמצעי האחרון שלהם להישרדות.

להכנת הקמפיין קדמה עבודה ארוכה של מיון וקריאת עדויות ותגובות  שמפורסמות תחת שמות בדויים באתרי האינטרנט הישראליים ובפורומים. התגובות מפורסמות באופן קבוע בעמוד הפייסבוק; when he pays של ‘מכון תודעה’ ששותף לקמפיין. הפורומים פתוחים לציבור הרחב, ואין צורך בסיסמא או שם משתמש כדי להגיע אליהם.

עבור הצרכנים, הם משמשים כמעין קהילה ומקום להחלפת אינפורמציה על הנשים החדשות ובתי הבושת השונים והם מחולקים לפי איזורי פעילות, סוג צריכת המין וכן הלאה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן