חדשות כאן ישראל נדל"ן

מקרקעי ישראל ימנעו אירועים מסחריים לא חוקיים בחופים

רשות מקרקעי ישראל, מקיימת פעילות אכיפה מרוכזת, שנועדה להחזיר את שטחי חוף הים לציבור, כשהיא מתמקדת, כאמור, ב-4 עשר מתחמים לעניינם הועבר אליה מידע, כי מתבצעים בהם אירועים בניגוד לחוק, חופי הים הציבוריים הם החופים; חוף בננה ביץ' אכזיב, חוף קיסריה, חוף בית ינאי, חוף חבצלת השרון, חוף נעורים, חוף התכלת נתניה, חוף פולג, חוף מכמורת, חוף אשדוד, חוף הרצליה, חוף פלמחים, חוף ניצנים, חוף ראשון לציון ו-חוף דור נחשולים.
0
0
ישראל סקופ מנהל חטיבת שמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל | הדמייה פינוי חוף אשקלון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ישראל סקופ מנהל חטיבת שמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל | הדמייה פינוי חוף אשקלון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) ממשיכה בפעולותיה החשובות למיגור תופעת האירועים הפרטיים ומאהלי הקבע לאורך חופי הים הציבוריים של מדינת ישראל. אתמול (שלישי, י”ז בתמוז התשע”ז) נתוודענו למספר המדהים של לא פחות מ- 14 חופים; בננה ביץ’ אכזיב, חוף קיסריה, בית ינאי, חבצלת השרון, נעורים, חוף התכלת נתניה, חוף פולג, מכמורת, חוף אשדוד, חוף הרצליה, חוף פלמחים, חוף ניצנים, חוף ראשון לציון וחוף דור-נחשולים. בדעת רשות מקרקעי ישראל, לפעול מסיבית לאכיפה של מניעת אירועים מסחריים ולא חוקיים בחופי הים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, המסיירים באופן תדיר בחופי הים מאתרים גורמים מסחריים המקימים על חופי הים הציבוריים מאהלי קבע המוקמים על חופי הים על ידי חברות מסחריות בהם נערכים אירועים פרטיים סגורים בתשלום, ופועלים לפינויים לטובת הציבור.

נמסר, כי במידת הצורך, לא יהססו מפקחי הרשות לפרק אירועים בזמן הקמתם או לעצור אירועים פרטיים בחופי הים אפילו במהלך האירוע.

החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, קוראת לציבור שלא לערוך אירועים בעסקים בלתי חוקיים על אדמות המדינה, כדי להימנע מעצירת האירוע.

החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, מקיימת פעילות אכיפה מרוכזת, שנועדה להחזיר את שטחי חוף הים לציבור, כשהיא מתמקדת, כאמור, ב-14 מתחמים לעניינם, הועבר אליה מידע, כי מתבצעים בהם אירועים בניגוד לחוק.

חופי הים הציבוריים הם החופים; חוף בננה ביץ’ אכזיב, חוף קיסריה, חוף בית ינאי, חוף חבצלת השרון, חוף נעורים, חוף התכלת נתניה, חוף פולג, חוף מכמורת, חוף אשדוד, חוף הרצליה, חוף פלמחים, חוף ניצנים, חוף ראשון לציון ו-חוף דור נחשולים.

דוברת וממונה על יחסי ציבור של רשות מקרקעי ישראל הגב’ אורטל צבר, מסרה, לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; על פי החשד מדובר בחופים בהם חברות ומפעילים מקיימים, זו תקופה, אירועים באופן בלתי חוקי בחופי הים הציבוריים.

פלישה לשטח ציבורי בחוף דור-נחשולים | צילום רשות מקרקעי ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
פלישה לשטח ציבורי בחוף דור-נחשולים | צילום מקרקעי ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו©

הפעולה נעשית תוך שהם מקימים מאהלי ענק, בהיקף של מאות מטרים ריבועים כל אחד, מתחמי בילוי, רחבות ריקודים, פינות ישיבה, ערסלים, חופות לחתונות, ארועים לחברות ועוד.

כל זאת מתקיימים בחופי ים ציבוריים בהם אסורה הקמת אוהלים, קיום ארועים או בניה.

 ישראל סקופ: “בעונת הרחצה אנו מתמודדים עם פולשים הפוגעים בזכות הציבור ליהנות מהחוף

במסגרת פעולות האכיפה, מוסרים מפקחי רשות מקרקעי ישראל למפעילי הארועים, התראות המבהירות להם, כי הם עוברים על החוק, ועליהם לפנות את הקרקע.

מדובר במתחמים מסחריים שנתפסו ונתחמו לצורך הקמת האירוע, כולם הוקמו ללא היתר ובניגוד לחוק. בעלי העסקים שמפעילים את המקומות הללו, משכירים לחברות, למשפחות ולפרטיים שירותי לינה ושהייה במקום, אירועים עסקיים או פרטיים תמורת תשלום.

זאת למרות שמדובר בשטח חוף ציבורי שאסור בהקמת אוהלים, מתחמים, שהייה ארוכת טווח ובניה ותוך שאותם מתחמים תופסים שטחים ניכרים שמצטברים לדונמים רבים משטחי החוף הציבורי שמיועד לשימוש חופשי של הציבור.

בנוסף לכל אלה ישנם מקרים בהם מצטברת או מושארת בשטח פסולת רבה בחוף אשר פוגעת  בציבור ובטבע ומהווה מטרד סביבתי למתרחצים המגיעים לרחוץ ולבלות בחוף.

יצוין, כי; האירועים והמאהלים בחופי הים מהווים מטרד רעש לנופשים, הפרה של הטבע ופוגעים בזכות הציבור ליהנות מחוף ים פנוי ממטרדים וממחזיקים.

המפקחים, מסיירים באופן שוטף  ושיטתי בחופים, מוסרים התראות לעוברים על החוק ומפנים במקרי הצורך את מסיגי הגבול, בכל המקרים המפקחים מנקים את השטח, מפנים את הפסולת לאתרי הטמנה מורשים, ומשיבים את הקרקע לקדמותה ולידי הציבור.

כעת פועלים ברשות כנגד האירועים הבלתי חוקיים ומזהירים את הציבור, כי במידת הצורך לא יהססו מפקחי הרשות למנוע או לעצור אירועים פרטיים בחופים הללו אפילו במהלך האירוע וקוראים לציבור שלא לקבוע אירועים בעסקים בלתי חוקיים הפועלים ללא רישיונות מתאימים.

קיוסק לא חוקי שהוקם בחוף הבונים | צילום רשות מקרקעי ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
קיוסק לא חוקי שהוקם בחוף הבונים | צילום רשות מקרקעי ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

כך פעלה הרשות בחוף הים בדורנחשולים  שבחוף הכרמל , שם החלה רשות מקרקעי ישראל בסיוע פרקליטות (אזרחי) חיפה בפעולה כנגד המפרים וככל  ולא תבוצע דרישת רשות מקרקעי ישראל להפסקת השימושים וההפרות הרי שצפויות פעולות אכיפה נוספות

מר ישראל סקופ, מנהל חטיבת שמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, הבהיר, כי: “לכל אורך עונת הרחצה אנו מתמודדים עם פולשים שמקימים מתחמי עסקים ומאהלי ענק, אשר תופסים שטחי חוף ציבורי ניכרים, ופוגעים בזכות הציבור ליהנות באופן חופשי מהחוף.

מדובר בגורמים מסחריים שמפעילים אירועים פרטיים ועסקיים בחופים כאשר הם גורפים ממון לכיסם על חשבון הקרקע הציבורית.

לכך, נוספים מטרדי פסולת, פגיעה בנוף ורעש. מפקחי רשות מקרקעי ישראל ימשיכו לבצע בנחישות את עבודתם בשמירה על קרקעות המדינה מפני עברייני קרקע ופולשים שמנסים להשתלט על חופי הים, על מנת לוודא שחופי הים ימשיכו להיות זמינים ופתוחים להנאת ולשימוש הציבור כולו.”

▓▒░ רשות מקרקעי ישראל

רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) פועלת החל מ-1 במרץ 2013 מכוח חוק רשות מקרקעי ישראל, ומנהלת את קרקעות המדינה בישראל. הרשות, החליפה את מנהל מקרקעי ישראל, שפעל מאז 1960 למטרה זו.

בראש רשות מקרקעי ישראל פועלת מועצת מקרקעי ישראל הקובעת את מדיניות המקרקעין במדינה.

בראש המועצה עומד שר האוצר וחבריה הם מנכ”לים של משרדי ממשלה ונציגי קק”ל. רשות מקרקעי ישראל מבצעת את המדיניות הנקבעת על ידי מועצת מקרקעי ישראל. מיולי 2016 עומד בראש הרשות מר עדיאל שמרון.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן