חקלאות ישראל כסף מדבר קיימות ירוקה

מענקים לחברות באגרו-טק שיפעלו באמריקה-הלטינית ובקריביים

החדשנות הישראלית נרתמת למאבק בשינוי האקלים: מענק בסך 3 מיליון דולר מצד ישראל, לחברות בתחום האגרו-טק, יהווה בסיס כלכלי למיזם חדש שיעסוק בקידום עסקים ירוקים בתחום החקלאות, בהובלת הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח ובניהולו = מהלך זה יגביר את שיתוף הפעולה של ישראל עם מדינות אמריקה הלטינית וידגיש את תרומתה של ישראל למאמץ העולמי להתמודד עם אתגר ייצור המזון בעולם בתנאים שנוצרו...".
0
0
שר החקלאות, עודד פורר; על רקע: פיתוח אגרו-טק לאמריקה הלטינית ובקריביים | עיבוד צילום: שולי סונגו©
שר החקלאות עודד פורר

מענקים לחברות בתחום האגרו-טק שיפעלו באמריקה-הלטינית ובקריביים – כך החליטו בסוף השבוע שעבר (חמישי, ‏כ”ב תמוז תשפ”ב) משרדי האוצר והחקלאות בשיתוף פעולה עם הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח, באמצעות זרוע החדשנות שלו ה-Lab, יחד עם זרוע המגזר הפרטי שלו ה-Invest, מקים תוכנית מענקים במטרה לקדם עסקים ירוקים בתחום החקלאות באמריקה הלטינית והקריביים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ישראל, מספקת מענק בגובה 3 מילון דולר דרך משרד האוצר ומשרד החקלאות לצורך הקמת המיזם; “חדשנות לעסקים ירוקים בתחום החקלאות” שינוהל ויובל על ידי זרועות ה-Lab וה-Invest ב-IDB.

המיזם, מתמקד במתן עזרה לעסקים בתחום החקלאות באמריקה הלטינית ובקריביים (Caribbean) אזור הכולל את הים הקריבי, האיים שבו ומסביבו (רובם תוחמים אותו) וחופי היבשות המקיפים אותו.

האזור נמצא בדרום-מזרחית למפרץ מקסיקו וצפון אמריקה, מזרחית לאמריקה המרכזית וצפונית לדרום אמריקה, זאת בתגובה לקשיים שמציבים שינויי האקלים, תוך טיפוח פיתוחם של מודלים עסקיים בני קיימא בעלי פליטות פחמן נמוכות.

מטעם דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה מסר סטודנט דניאל מאייר, לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; בנוסף, המיזם יעזור לפירמות מקומיות להפוך את מוצריהן לבינלאומיים, להעלות את רמת המיומנות של העובדים, ולאמץ טכנולוגיות חדשניות ופרקטיקה חדשנית.

מכיוון שענף חקלאות, מהווה מרכיב קריטי בכלכלות באמריקה הלטינית ובקריביים, הבנק בין אמריקאי על שלל זרועותיו השותפות במיזם וממשלת ישראל שילבו מאמצים על מנת להתמודד עם המכשולים העיקריים העומדים בפני ‘השקעות ירוקות‘ באמצעות העלאת מודעות, ידע, ויכולת הכרוכות ב-פרקטיקה ירוקה;

מדובר בזיהוי הזדמנויות בחקלאות ירוקה ו-יערנות ירוקה; על ידי ניסוי טכנולוגיות חדשות שעשויות לסייע ללקוחות בקיימות וכושר התאוששות אקלימי; ועל ידי אספקת תמיכה טכנית ביערנות ירוקה ו-חקלאות ירוקה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן;

הקרן המשותפת של ממשלת ישראל וקבוצת הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח היא הוכחה למחויבות החזקה של ישראל לקידום פיתוח בר קיימא באמריקה הלטינית ובקריביים.

מדינת ישראל, הפכה למובילה עולמית בתחום החקלאות הירוקה ובת הקיימא, ופיתחה טכנולוגיות ושיטות רבות המתאימות ל-נסיבות דלות משאבים.

הקרן, תאפשר ללקוחות ה-IDB והשותפים שלו בכל אזור אמריקה הלטינית והקריביים למנף את המומחיות הישראלית והידע הישראלי על מנת להשיג את מטרות הפיתוח בנות הקיימא.

עם קרן זו, ישראל גאה להרחיב את שיתוף פעולה החזק שלה עם ה-IDB ב’תחומי הסייבר‘ ו’טכנולוגיות המים‘.

אנו מצפים להמשיך את העבודה המשותפת עם הקבוצה על מנת להבטיח עתיד בר קיימא ובעל כושר התאוששות לאמריקה הלטינית ובקריביים“.

שר החקלאות, עודד פורר;

“שיתוף הפעולה עם הבנק האינטר-אמריקאי לפיתוח, יאפשר הקמתה של קרן השקעות בחקלאות למימון פרויקטי דגל ולחשיפה של טכנולוגיות ישראליות חכמות וחדשניות שייתנו מענה ל-אתגרי ייצור המזון בתנאי אקלים משתנה.

מהלך זה, יגביר את שיתוף הפעולה של ישראל עם מדינות אמריקה הלטינית וידגיש את תרומתה של ישראל למאמץ העולמי להתמודד עם אתגר ייצור המזון בעולם בתנאים שנוצרו.

בנוסף, יסייע שיתוף הפעולה עם הבנק לקדם את פעילותו של הסקטור העסקי בשתי המדינות”.

נשיא ה-IDB מאוריס יוקלאבר-קארון;

“כאן בקבוצת ה-IDB, אנו מאמינים שהעצמת פירמות באזור שלנו היא קריטית ל-הצתת צמיחה מחודשת, עידוד התקדמות חברתית, ו-טיפוח התאוששות.

באופן ספציפי, עזרה ל-עסקים חקלאיים לתפקד בצורות חדשניות ובעלות כושר התאוששות גבוהות יותר עשויה ליצור מקומות עבודה, לשפר ביטחון במזון, ולרומם כלכלות.

אנו אסירי תודה לשותפינו בממשלת ישראל – דוגמה ומופת ל-חדשנות ופיתוח במגזר הפרטי – על התמיכה שלהם במיזם החדש הזה.

פעולה זו, עולה בקנה אחד עם משימת ה-IDB לקדם התאוששות כלכלית וצמיחה כוללת באמריקה הלטינית והקריביים בתחומי הכלכלה הדיגיטלית, מגדר ו-ייצוגיות, ו-שינוי האקלים“.

אודות הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח;

הבנק הבין אמריקאי לפיתוח מסור לשיפור איכות חיים. מאז הקמתו בשנת 1959, מהווה הבנק, מקור מוביל למימון פיתוח כלכלי, חברתי, ומוסדי באמריקה הלטינית והקריביים.

הבנק, אף עוסק במחקר ברמות הגבוהות ביותר ומספק שירותי ייעוץ מדיניות, תמיכה טכנית והכשרה ללקוחות האזור, במגזר הפרטי הציבורי כאחד.

אודות ה-IDB Invest;

ה-IDB Invest הוא בנק מולטילטרלי לפיתוח החבר בקבוצת ה-IDB. מטרתו היא לקדם פיתוח כלכלי במדינות החברות בו באמריקה הלטינית והקריביים, דרך המגזר הפרטי.

הבנק, מממן חברות בנות קיימא ופרויקטים על מנת להשיג תוצאות פיננסיות ו-למקסם פיתוח סביבתי, חברתי, וכלכלי באזור.

לבנק IDB Invest, תיק האחזקות המכיל נכסים בשווי של כ-14.8 מיליארד דולר ארהב, ו-376 לקוחות ב-25 מדינות והוא מספק פתרונות פיננסיים חדשניים ושירותי ייעוץ העונות על צורכיהם של לקוחות הבנק במגוון תעשיות שונות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן