צער בעלי חיים

מספר ‘המשלוחים החיים’ ב-2016 מגיע לשיא של 571,972

בארגונים לזכויות והגנת בעלי חיים ובראשם עמותת אנונימוס, הפועלת ללא מטרות רווח, לקידום זכויות בעלי חיים באמצעות חינוך, תחקירים לחשיפת התעללות, מהלכים משפטיים, חקיקה וקמפיינים ציבוריים, הם מתכננים להגביר את "המאבק במשלוחים החיים". בסוף חודש זה במוצ"ש 28.1 תיערך צעדת מחאה ובסופה עצרת, הקוראת לאסור על המשלוחים החיים. ב-1 בפברואר, יתקיים דיון בבג"ץ בעתירה שהגישו עמותות 'תנו לחיות לחיות' ו'אנונימוס' לזכויות בעלי-חיים.
0
0
הובלת עגלים אוסטרליים | צילום: עמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים
הובלת עגלים אוסטרליים

ארגונים לזכויות והגנת בעלי חיים, טוענים, כי במהלך שנת 2016, נרשם שיא במספר בעלי החיים שיובאו לישראל ב’משלוחים חיים’ במסעות ימיים מיבשת אוסטרליה ומאירופה לשחיטה בישראל ; 571,972 עגלים וטלאים. עמותות ‘אנונימוס’, ‘תנו לחיות לחיות’ מאשימות את השר אורי אריאל, שהתחייב לפעול לצמצום המשלוחים החיים; “אך בפועל בתקופת כהונתו המצב רק הולך ומחריף”. פועל יוצא, מכך הודיעו ארגוני זכויות והגנת בעלי חיים, כי הם נערכים להפגנת ענק לקראת הדיון בבג”ץ בעתירה שהגישו העמותות.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ב-אתר משרד החקלאות, אתמול (א’) פורסמו נתונים על היקף “המשלוחים החיים” של עגלים וטלאים שיובאו לשחיטה בישראל בשנה האחרונה. בשנת 2016 יובאו לישראל 571,792 עגלים וטלאים (חלקם הועברו לרשות הפלסטינית). ההיקף כמעט הוכפל בהשוואה לשנת 2015, שבה יובאו 292,274 בעלי-חיים.

ביולי האחרון (2016שר החקלאות ח”כ אורי אריאל, הצהיר במליאת הכנסת, כי יפעל להגבלת המשלוחים החיים, וביקש מח”כ תמר זנדברג להקפיא את קידומה של הצעת החוק שהגישה בנושא. “השר אריאל, מרבה לדבר על החשיבות ההלכתית במניעת צער בעלי-חיים, ואף התחייב לצמצום המשלוחים החיים, אך בפועל בתקופת כהונתו המצב רק הולך ומחריף”, מאשימים בעמותות “אנונימוס” לזכויות בעלי-חיים ו”תנו לחיות לחיות“.

עגל שמיובא במשלוחים החיים עובר התעללות חריפה; תחילה הוא מועמס למשאית ומובל לנמל, שם דוחסים אותו לאֳנִיָּה, להפלגה של שלושה שבועות בצפיפות וזוהמה. הוא מתבוסס בהפרשותיו וסובל מטלטלות האֳנִיָּה, מחום קיצוני, מפציעות וממחלות. בהגעה לארץ ישראל, הסבל רק ממשיך – הפריקה מהאונייה, מתבצעת לעתים תוך שימוש במכות ובשוקרים חשמליים. הגיע הזמן שישראל תאסור על המשלוחים החיים, כפי שאסרה על פיטום האווזים“.

 צעדת מחאה ובסופה עצרת, הקוראת לאסור על המשלוחים החיים

בארגונים לזכויות והגנת בעלי חיים ובראשם עמותת אנונימוס, הפועלת ללא מטרות רווח, לקידום זכויות בעלי חיים באמצעות חינוך, תחקירים לחשיפת התעללות, מהלכים משפטיים, חקיקה וקמפיינים ציבוריים, הם מתכננים להגביר את “המאבק במשלוחים החיים“. בסוף חודש זה במוצ”ש 28.1 תיערך צעדת מחאה ובסופה עצרת, הקוראת לאסור על המשלוחים החיים. ב-1 בפברואר, יתקיים דיון בבג”ץ בעתירה שהגישו עמותות ‘תנו לחיות לחיות‘ ו‘אנונימוס’ לזכויות בעלי-חיים.

לפי נתוני ‘מועצת החלב’ לשנת 2015, עולה, כי כמות של 59% מ‘בשר הבקר’ שנמכר בישראל הוא ‘בשר מיובא’ בהקפאה ובצינון. 18% הוא בשר בקר טרי מבעלי-חיים ילידי ישראלתעשיית החלב או מגידול במרעה). רק 23% מהבשר מקורו בעגלים מיובאים.

ארגוני זכויות והגנת בעלי חיים, ממשיכים ומשימים, כי; “לאורך השנים עודדה הממשלה את יבוא העגלים באמצעות הקלות במכס, בטענה שהדבר יביא להורדת מחירי הבשר – ואולם לפי נתוני משרד הכלכלה, ישנה חלופה זולה יותר למשלוחים החיים; בשר המיובא בקירור מבתי מטבחיים בחו”ל, נמכר במחיר זול יותר.

משרד האוצר, אישר רק לאחרונה, יבוא של בשר בקר טרי בפטור ממכס שיגיע עד 2020 להיקף של 17.5 אלף טון לשנה (הצריכה השנתית של בשר בקר טרי מוערכת ב-20 אלף טון). “תעשיית הבשר כרוכה מטבעה בהתאכזרות וסבל והדרך היחידה לעצור את ההתעללות בבעלי החיים להימנע מרכישת בשרם. אך כל עוד שוחטים בעלי-חיים, המינימום הנדרש הוא לעשות זאת קרוב ככל הניתן למקום גידולם”, אומרים בארגונים לזכויות והגנת בעלי חיים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן