חקלאות ישראל מועצה אזורית מגידו קיבוץ

מזכל התנועה הקיבוצית מאשים תושבי העוטף חווים טרור פסיכולוגי

ניר מאיר מזכל התנועה הקיבוצית דיבר בכנס "בוחרים חקלאות" שאורגן על-ידי התאחדות חקלאי ישראל והמועצה האזורית מגידו; "תושבי העוטף חווים טרור פסיכולוגי קשה, אבל ראש ממשלת ישראל לא מרגיש צורך להגיע ולפגוש אותם כי הם לא מצביעים עבורו... הממשלה הסירה כל אחריות והשאירה את תושבי העוטף להתמודד לבדם מול טרור החמאס".
0
0
מזכל התנועה הקיבוצית ניר מאיר בכנס "בוחרים חקלאות" שאורגן על-ידי התאחדות חקלאי ישראל והמועצה האזורית מגידו | עיבוד צילום: שולי סונגו
ניר מאיר

“ביקרתי אתמול ביחד עם מטה התנועה הקיבוצית בקיבוצים צמודי הגדר בעוטף עזה. חברי הקיבוצים האלה חיים בחודשים האחרונים תחת טרור פסיכולוגי קשה. בניגוד גמור למסורת תרבות ההנהגה במדינת ישראל ב-60 השנים הראשונות, ראש ממשלת ישראל לא מרגיש שום צורך לבוא לתמוך בהם, כי הם לא מצביעים עבורו”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

כך האשים ותקף מזכל התנועה הקיבוצית מר ניר מאיר, אשר דיבר היום (שלישי, י”ט באדר ב’ התשע”ט) בכנס “בוחרים חקלאות” שאורגן על-ידי התאחדות חקלאי ישראל והמועצה האזורית מגידו ותקף בחריפות את ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו.

דובר התנועה הקיבוצית מר יאיר פז, מסר לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; מזכל התנועה הקיבוצית מר מאיר, הוסיף בדבריו החריפים; “אנחנו נאבקים על זכותנו לחיות כאן. הציבור, מחויב לתמוך באלה העומדים בשמו, בחזית, אבל הממשלה הסירה כל אחריות והשאירה את תושבי העוטף להתמודד לבדם מול טרור ארגון החמאס.

“אני תובע ממקבלי ההחלטות לשמור על הפרנסה של החקלאים בעוטף עזה. הציונות, משמעותה חקלאות עברית היא גיבוי ותמיכה כלכלית ומורלית ליישובים ולתושבים השומרים יום יום ולילה לילה על גבולות המדינה. מי שאינו מבין, זאת לא ראוי יותר להיות ראש ממשלת ישראל“.

מאיר צור; “יש להוריד את עלויות הייצור- במים, בעובדים זרים ועוד”.

בכנס “בוחרים חקלאות” לקחו חלק; שרת המשפטים, חברת כנסת איילת שקד מפלגת הימין החדש, שר התחבורה, חבר כנסת ישראל כץ מטעם מפלגת הליכוד, יושב ראש מפלגת העבודה, מטעם אבי גבאי, משה בוגי יעלון מטעם מפלגת כחול לבן, חבר כנסת בצלאל סמוטריץ’ מטעם מפלגת האיחוד הלאומי, חברת כנסת תמר זנדברג מטעם מפלגת מרצ, חבר כנסת עופר שלח מטעם מפלגת כחול לבן, השר לשירותי דת, חבר כנסת יצחק וקנין מפלגת שס, חבר כנסת חיים ילין מטעם מפלגת העבודה, חבר כנסת עמר בר לב מטעם מפלגת העבודה, חבר כנסת איתן ברושי מפלגת העבודה ורם שמואלי ממפלגת כולנו

מזכל תנועת המושבים ויושב ראש התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור; הוויכוח הגדול שלנו הוא על תפיסת העולם. כמה חשוב הייצור המקומי, החזקת הקרקע, ערך העבודה. אידאולוגית כולם מסכימים איתנו אבל כשמדברים על מחיר, כאן מתחיל הסיפור.

כל המפלגות רואות את הדברים באופן דומה לנו אבל לא את הפתרון. יש להוריד את עלויות הייצור- במים, בעובדים זרים ועוד”.

מזכל התאחדות חקלאי ישראל, מר אבשלום (אבו) וילן; ״אנו פועלים להכניס את נושאי החקלאות בכלל המפלגות וכחלק מהמשא ומתן להרכבת הממשלה. במאה הימים הראשונים שלאחר הבחירות על הממשלה החדשה לקבל שתי החלטות חשובות שישפיעו על עתיד החקלאות כולה;

  • הראשונה להכין תוכנית אסטרטגית לחקלאות הישראלית
  • השנייה להגיע להסכם חלב שיאפשר את המשך קיום הענף בצורה מתוכננת. שני הדברים הללו אפשריים למען עתידה וקיומה של החקלאות הישראלית״.

יושב ראש מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, מר שי חג׳ג׳; ״אני מגיע הנה אחרי 24 שעות מתוחות בדרום. אני מבקש להגיד תודה לחיילי צהל ששומרים עלינו ולציין את גבורתם של תושבי העוטף והדרום.

כמו גם את ראשי הרשויות, שכבר למודי ניסיון בסבבי הסלמה והשגרה הפכה לשגרת חירום, הכוללת הפרות סדר על הגבול, הפרות שנשמעות היטב ביישובים, הפרחת בלונים והצתת שדותינו.

ותושבי הדרום והחקלאים שומרים בגאון על קרקעות המדינה, מסמנים את הגבולות ומעבדים עד התלם האחרון. רק לפני שבוע יצאנו לקציר מוקדם, על מנת למנוע את ההצתות, והחקלאים סופגים הפסדים רבים בשל כך, העיקר למנוע את המראות של השדות השרופים שראינו בשנה שעברה ולחזק את מורל התושבים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן