חקלאות אורגנית חקלאות ישראל יום הדבורים העולמי מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מינויים במגזר הציבורי

מועצת הדבש, מינתה למנכל את אופי רייך ממושב בית לחם הגלילית

מועצת הדבש הדבש בחרה באופי רייך (65) בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ממכללת רופין ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה אשר יחליף את זאב מידן, שפורש לאחר כארבע שנים בתפקיד ◄ כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים המטפלים ב- 120,000 כוורות, מתוכן מוצבות 80,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.
0
0
אופי רייך מנכל מועצת הדבש בישראל ברקע: דְּבוֹרַאי | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אופי רייך

מנכל מועצת הדבש בישראל הוא אופי רייך (65) נשוי + 3, חבר מושב בית לחם הגלילית, הוא מחליף את מר זאב מידן, שפורש לאחר כארבע שנים בתפקיד. רייך, הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ממכללת רופין ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה ובעל ידע וניסיון רב בענף החקלאות ובתחום הניהול, כיהן כ-20 שנה בתפקיד מנכל “החקלאית” אגודה שיתופית לשירותים וטרינרים בעירבון מוגבל, עבד ברשות לפיקוח חקלאי וכיהן כיושב ראש חברת אגרידב בזמן תהליך הפרטת החברה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מועצת הדבש הינה חברה ציבורית הפועלת ללא כל מטרות רווח, לקידום מטרות למען הציבור, חברים בה נציגים של שר החקלאות, שר הכלכלה, שר האוצר, משווקים, צרכנים, ארגונים חקלאיים ועוד.

יצוין, כי מועצת הדבש תומכת ומסייעת לדבוראים באופן שוטף והדוק ומהווה עבורם הגוף המקצועי היחידי.

בין פעולותיה של מועצת הדבש; התמודדות עם איומים על הענף בכללותו ובכלל זה על תופעת היעלמות הדבורים המאיימת על עצם קיומו של הענף. בארץ ובעולם, מתמודדים עם היעלמות של שליש ממספר הדבורים, תופעה היוצרת חשש גדול לחיסול גידולי מזון ונזק לענפי הקוסמטיקה, הבריאות והטקסטיל.

עתיד האנושוּת תלוי בהישרדות דבורי הדבש, שכן דבורת הדבש הינה המַאֲבִיקָה העיקרית בטבע ואחראית להַאֲבָקָת 80% מסך הגידולים החקלאיים בעולם. כמו בכל העולם, גם בארץ פועלת מועצת הדבש למיגור התופעה.

מועצת הדבש, מקדמת מחקרים להתמודדות עם התופעה ופועלת בשיתוף קקל לנטיעות מוגברות של עצים צוּפניים אשר יסייעו לענף הדבש, האבקה ו-שימור ביטחון המזון בארץ.

מועצת הדבש; דבורת הדבש תורמת באמצעות האבקת הגידולים לתוצר לאומי גולמי (תלג) החקלאי בישראל כ-3 מיליארד בשנה.

בין היתר, פועלת מועצת הדבש בשנים האחרונות לשיפור ביטוח נזקי הטבע, השקעות במיכון וטכנולוגיה לייעול היצור, קידום הדרכות, ימי עיון, פעולות חינוכיות ועוד וכן פועלת באופן נרחב מול משרדי ממשלה וגורמי האכיפה והמשטרה ל’מיגור תופעת גניבות כוורות’ ברחבי הארץ ומניעת זיופים של דבש.

מטעם ‘משרד ת ק ש ו ר ו ת – יעל שביט‘ ייעוץ תקשורתי, תדמיתי ואסטרטגי, דוברות ויחסי ציבור, נמסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; מועצת הדבש פועלת גם לקידום הדור הבא בענף והכנסת דבוראים חדשים לתחום.

מדי שנה, שולחת מועצת הדבש בני נוער, לייצג את מדינת ישראל ב-כנס הבינלאומי לדבוראים צעירים בעולם.

ענף דבוראוּת או דבשאוּת (נקרא בעבר גם; כוורנוּת) והדבש נחשב לענף קשה לתפעול עם השקעות רבות ולמרות זאת, דבוראים חדשים נכנסים לענף באופן שוטף ומקבלים ליווי ותמיכה מטעם מועצת הדבש.

בישראל פועלים כיום כ-510 דבוראים המטפלים ב- 120,000 כוורות, מתוכן מוצבות 80,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות ל-הַאֲבָקָה (Pollination).

בארץ ישראל, תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתוצר לאומי גולמי (תלג) החקלאי בישראל כ- 3 מיליארד שקלים בשנה.

מטעם מועצת הדבש ו’ארגון מגדלי הדבורים’ נמסר, כי הם מאחלים הצלחה למר אופי רייך בתפקידו.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן