חקלאות ישראל יום הדבורים העולמי ירוק נעים מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ צרכנות

מועצת הדבש: הדבוראים בודקים מצב הכוורות ברמת הגולן המושלגת

מנהל מכוורת 'גליל דן' הדבוראי זוהר רודולף; "הגיע לבדוק את מצב הכוורות בהן ירדו כמויות רבות של שלג והן מוצבות במטעי השזיף והמשמש במושב נְוֵה אָטִי"ב מושב של תנועת האיחוד החקלאי במורדות הר חרמון. "נערכנו היטב לסערת השלג ברמת הגולן, שם מוצבות כוורות רבות להאבקת המטעים, אשר בקרוב יפרחוּ ולאחר מכן, יניבו פרי. הגשמים, ייטיבו עם הדבורים ויבטיחו את פריחות האביב והקיץ, שיביאו שפע ימי אגירה וכמויות גדולות של דבש".
0
0

הדבוראים, בוחנים ובודקים את מצב הכוורות ברמת הגולן המושלגת, בהרי יהודה, והרי הגליל ובמקומות אסטרטגיים בהם משקעים רבים עקב הסוּפה – כך עולה מדיווח של מועצת הדבש. מנכל מועצת הדבש מר אופי רייך, אמר, כי; “הדבוראים נערכו מבעוד מועד לסערה, הידקו את גגות הכוורות וחזקו אותן לנקודות ההצבה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

זוהר רודולף דבוראי ומנהל מכוורת גליל דן בנווה אטיב | צילום: מכוורת גליל דן באדיבות תקשורות-יעל שביט | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
זוהר רודולף, דבוראי

מנהל מכוורת ‘גליל דןהדבוראי זוהר רודולף, אמר, כי; “הגיע לבדוק את מצב הכוורות בהן ירדו כמויות רבות של שלג והן מוצבות במטעי השזיף והמשמש במושב נְוֵה אָטִי”ב מושב של תנועת האיחוד החקלאי במורדות הר חרמון, בגובה 950 עד 1,050 מטרים מעל פני הים, במרחק כ-2 קילומטרים ממערב למג’דל שמס וכ-17 קילומטרים מצפון-מזרח לעיר קריית שמונה.

“נערכנו היטב לסערת השלג ברמת הגולן, שם מוצבות כוורות רבות להאבקת המטעים, אשר בקרוב יפרחוּ ולאחר מכן, יניבו פרי.

הגשמים, ייטיבו עם הדבורים ויבטיחו את פריחות האביב והקיץ, שיביאו שפע ימי אגירה וכמויות גדולות של דבש“. סיכם בשביעות רצון לא מוסתרת, מנהל מכוורת ‘גליל דןהדבוראי זוהר רודולף.

מועצת הדבש בישראל

 המועצה עוסקת בשיפור איכות המוצר, קביעת סטנדרטים, רישוי ופיקוח על אריזת הדבש ומטפלת באופן תקיף במניעת זיופי דבש. המועצה, פועלת לצמצום נזקי הריסוסים של גידולים צמחיים, בתיאום עם ענפי חקלאות אחרים.

מועצת הדבש פועלת להרחבת שטחי המרעה הצוּפני וייזום נטיעות צוּפניות על ידי המגדלים, בשיתוף קקל. חשיבות נוספת של ענף הדבורים היא האבקת גידולים חקלאיים מסוגים שונים.

המועצה מסייעת לחקלאים מאביקים בהדרכה, קביעת סטנדרטים ופיקוח על איכות הכוורות בהאבקה.

מועצת הדבש פועלת לקידום מקצועי של הענף ושל עוסקים בו. וכן, תומכת במחקר ופיתוח ונמצאת בקשר שוטף עם מדריכי משרד החקלאות.

המועצה פועלת עם היד על הדופק למען יציבות הענף, דואגת לאספקה שוטפת לשווקים ודואגת לאזן בין הצריכה להיצע הדבש הקיים בשוּק.

 המועצה, מסייעת במתן שירותים למגדלים – יבוא תכשירים, סיוע לקבלת עובדים זרים, תחשיבים כלכליים, מניעת חיכוך עם אזורי מגורים ועוד.

מועצת הדבש מייצגת את הענף מול משרדי ממשלה ורשויות, בתיאום עם המגדלים. המועצה, פועלת בתחום ביטחון הכוורות, ונמצאת בקשר עם כוחות הביטחון שפועלים למניעת גניבות כוורות.

לאחרונה, מובילה מועצת הדבש מימוש תוכנית שיווקית והיערכות לקראת שינויים בתנאי התחרות.

התוכנית כוללת; חינוך והגברת מודעות לצריכת דבש, חשיפת המוצר והענף לציבור, בידוּל ומיתוג דבש זני, בניית קריטריונים לתו איכות דבש והשקתו, קידום מכוורות לעיסוק במכירה ישירה והגברת שימושים לדבש כגון; דבש-גורמה, קידום הבריאות, צריכה של ילדים.

גידולי דבורים בישראל

ארץ זבת חלב ודבש ענף גידול דבורים, קיים בארץ ישראל כבר 130 שנה, החל משנת 1882, ענף הדבורים בישראל, מציג תמונת מצב;

  • כ- 120,000 כוורות פזורות ברחבי הארץ.
  • 529 דבוראים רשומים במועצת הדבש.
  • מרעה לדבורים; קיימות 6100 נקודות מתאימות להצבת כוורות.
  • בכל נקודת מרעה מוצבות עד 40 כוורות.
  • הדבורים מייצרות כ-35 קילוגרם דבש לכוורת בשנה.
  • דבורת הדבש בישראל היא מ-זן איטלקי (A.meliifera ligustica).
  • רדיית הדבש נעשית בעיקר בין החודשים מאי-אוגוסט.
  • ישראל צורכים 4,500 טון דבש בשנה.
  • כ-80,000 כוורות מוצבות בגידולים חקלאיים, לצורך האבקה.
  • אריזה ושיווק; קיימים כ-30 משווקים.
  • הדבוראים נוטעים 100,000 צמחי צוף בכל שנה, בסיוע קקל.

זוהר רודולף דבוראי ומנהל מכוורת גליל דן בנווה אטיב | צילום: מכוורת גליל דן באדיבות ‘תקשורות-יעל שביט’.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן