בעולם חדשות בריאות

מדא קיים תרגיל אירוע רב נפגעים בארץ השלג צ’ילה

מדינות ברחבי העולם לומדות מארגון ההצלה הלאומי של ישראל: בחודש שעבר נציגי משלחת מגן דוד אדום, הגיעו לסנטיאגו, בירת צ'ילה, במטרה לקיים תרגיל משותף, של אירוע רב נפגעים ◄ מנכל מדא, אלי בין: "אני מברך כל פעילות שבה אנשים נתרמים מהידע שנצבר בארגון ושמח על צבירת הניסיון בטיפול מסור באנשים, בארץ ובעולם".
0
0

צ’ילה (“ארץ השלג”) הממוקמת בחוף הדרום מערבי של אמריקה הדרומית, ערכה סדנא בנושא; ‘ניהול אירוע רב נפגעים’ בעיר בירה; סנטיאגו דה צ’ילה (Santiago de Chile) ממוקמת בלב העמק המרכזי של צ’ילה שאורגנה על ידי שגרירות ישראל בשיתוף פעולה יוצא דופן יחד עם מנהל SAMU מחוז סנטיאגו (SAMU REGION METROPOLITANARM), עיריית LAS CONDES וארגון ההצלה הלאומי של ישראל ‘מגן דוד אדום’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מדא בתרגיל אירוע רב נפגעים - צילום דוברות מדא | עיבוד צילום: שולי סונגו
מדא בתרגיל אירוע רב נפגעים

הסדנא התקיימה לפני כשבועיים (10-13.12.18) ביוזמת שגרירות ישראל בסנטיאגו, (השגריר מר אלדד חייט וסגן השגריר מר יונתן בר-אל) והשתתפו כ-100 משתתפים (מנהלים משירותי האמבולנסים המרכזיים בסנטיאגו, נציגי אוניברסיטאות, כיבוי, משטרה, צבא, חדר המצב של משרד הבריאות מחוז סנטיאגו, המכון הפתולוגי, המשרד לניהול מצבי משבר (ONEMI) מחוז סנטיאגו, בית חולים ועיריית LAS CONDES).

את הסדנא פתח סגן ראש העיר של LAS CONDES  שהגיע לצפות בתרגיל עצמו ושיבח אותו.

ביומיים הראשונים של הסדנא למדו המשתתפים על המודל של מדא לניהול אירוע רב נפגעים, ניהול צוות מקומי וגיבוש מודל מקומי לניהול אירוע רב נפגעים.

ביום השלישי לסדנא התקיים התרגיל ולמחרת התקיימה פגישת עבודה בהובלת מנהל SAMU RM לסכום תכנית עבודה.

זו הפעם הראשונה שתרגיל בין-ארגוני בהיקף שכזה מתנהל, אותו יזמו שגריר ישראל בבירה סנטיאגו מר אלדד חייט וסגנו יונתן בר-אל, השתתפו; עיריית LAS CONDES, שתרגלה פינוי מבנה העירייה בן 15 קומות, 3 מחלקות כיבוי, חדר פיקוד קדמי של משרד הבריאות, פסיכולוגים מתנדבים, צלב אדום בצ’ילה, נציגי המשטרה ואמבולנסים מ-10 ארגונים שונים של מחוז סנטיאגו, בו מתגוררים למעלה מ-5,960,000 תושבים, המהווים כשליש מאוכלוסיית המדינה.

 צ’ילה, זקוקה למערך איתן שיהיה מסוגל לטפל ב’אירועי אסון’ אנו שמחים לתרום מניסיוננו

דובר מגן דוד אדום, מר זכי הלר, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי מדא, מקיים קשרי עבודה עם SAMU (המסגרת המארגנת של שירותי ה- EMS הציבוריים בצ’ילה), מאז הקמתם בשנות ה- 90′, עת היה מדא, שותף להקמת השירותים השונים ברחבי המדינה, הכשרות שונות והשתתפות בכנסים ופגישות מקצועיות.

מנכל ארגון מגן דוד אדום, מר אלי בין; “מדא, הוא חלק מארגון הצלב האדום הבינלאומי ותמיד מוכן להושיט יד ולסייע בכל מקום בעולם.

הטיפול באסונות עם נפגעים רבים, הפך לצערי, למומחיות של מדא במהלך השנים. את הידע והניסיון אנו חולקים בכל מקום בו יש צורך וכוונה להציל חיים.

משתתפי מדא בתרגיל אירוע רב נפגעים בסנטיאגו דה צ'ילה | צילום דוברות מדא | עיבוד צילום: שולי סונגו
משתתפי תרגיל אירוע רב נפגעים בסנטיאגו

כך גם צ’ילה, זקוקה למערך איתן שיהיה מסוגל לטפל ב’אירועי אסון’ אנחנו שמחים לתרום מניסיוננו לשיפור וחיזוק מערך רפואת החירום שם ובכל מקום אחר בעולם ועושים כל שביכולתנו על מנת לסייע לכוחות ההצלה במדינה להתפתח ולרכוש מיומנויות מצילות חיים.

אני מברך כל פעילות שבה אנשים נתרמים מהידע שנצבר בארגון ושמח על צבירת הניסיון בטיפול מסור באנשים, בארץ ישראל ובעולם.

אני מודה לשגריר ישראל בצ’ילה מר אלדד חייט ולסגנו מר יונתן בראל על היוזמה ושיתוף הפעולה בתקווה שיניב את פירותיו בעתיד”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן