
בשורה טובה לשנה החדשה ויותר מכך לשנים הבאות, פרסם היום (חמישי, ח’ באלול תשע”ז) ארגון מגן אדום (מדא) כשבישר על מהפכה בתחום גביית התשלום ממטופלים המקבלים שירות. כידוע, עד כה, קיבל כל מטופל התחייבות לתשלום כבר במעמד הפינוי ולכן במקרים רבים לא זכרו המטופלים שיש לטפל בביצוע התשלום אל מול קופת חולים, צה”ל, ביטוח לאומי או לשלם בעצמם את הסכום הנדרש, במידה ואין לו כיסוי מגורם מבטח אחר.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
החל מה-1 בספטמבר, ייצא מדא במהפכה של ממש בכל נושא התשלומים לארגון, המחויב על פי החוק. החל מתאריך זה, לא יקבלו עוד המפונים את טופס ההתחייבות במעמד הפינוי ובכך יימנעו מקרים רבים של בלבול, אובדן הטופס וחוסר הבהירות בנושא.
את ההתחייבות תפיק מדא מיד לאחר הפינוי, ולקוחות קופות החולים כללית ו’מכבי‘ ייהנו כבר מתאריך זה מטיפול ישיר של מדא אל מול קופת החולים, מבלי שהמטופל יצטרך לעסוק בזה כלל.
מדא תבצע את הליך החיוב ישירות אל מול שתי קופות החולים, וללא מעורבות של המטופל עצמו. במידה ויימצא על ידי קופת החולים, כי המטופל, אינו זכאי לכיסוי עלות הפינוי על ידה, יעביר מדא דרישת תשלום והסבר בנושא למטופל עצמו.
█ מהפכת התשלומים החשובה בארגון מדא, לא הייתה מתאפשרת לולא סיועם של רבים ובראשם שר הבריאות הרב ליצמן
יובהר, כי בשלב זה, יפעל ההסדר בקופות החולים ‘מכבי’ ו‘כללית’ בלבד, אשר עליהן נמנים כ-85% (אחוזים) מהאוכלוסייה. לקוחות קופות החולים (“לאומית” ו”מאוחדת“), יקבלו את ההתחייבות בדואר, מספר ימים לאחר הפינוי, ויצטרכו להעביר את ההתחייבות לטיפול קופת החולים.
בארגון מגן דוד אדום נמצאים בימים אלה על סף חתימת הסכם עם הנהלות שתי קופות החולים (“לאומית” ו”מאוחדת“) במטרה להקל גם על מטופלים אלה ולמנוע טרטור של החולה בין גופים שונים.
עבור חיילים, יטפל מדא בהתחייבות ישירות מול צהל ובכך ייחסך מהחיילים הצורך לטפל בתשלום בתוך יחידות הצבא.
במדא מדגישים, כי גם במקרה של טיפול ללא פינוי אשר בו חלה חובת התשלום על המטופל עצמו, תישלח ההתחייבות אל כתובת המטופל מספר ימים לאחר מכן.
מנכל ארגון מגן דוד אדום (מדא) רב-מגן אלי בין; “ארגון מדא, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, מבקש להקל ככל הניתן על אזרחי ישראל הזקוקים לסיוע רפואי ועל כן, אנו משיקים בימים אלה את ‘מהפכת התשלומים בארגון מגן דוד אדום (מדא)’.
לרוב, פוגש הציבור את כוחות מדא באירועים חריגים ונושא התשלום הוא מעמסה מיותרת עבורם במעמד זה. על כן, פעלנו להסדרת הנושא ישירות אל מול קופות החולים, אני מאמין ,כי יש להמשיך ולהקל על הציבור ככל הניתן וארגון מגן דוד אדום, ימשיך לפעול לטובת הנושא גם בעתיד.
‘מהפכת התשלומים בארגון מגן דוד אדום (מדא)’ החשובה הזו, לא הייתה מתאפשרת לולא סיועם של רבים ובראשם שר הבריאות, כב’ הרב יעקב ליצמן וצוות משרדו ויחד נמשיך לפעול כדי להקל על אזרחי ישראל“.
█ השימושון של ארגון מגן דוד אדום
על מנת להביא אל הציבור את המידע המדויק ביותר בדבר השינוי החשוב, להלן מדריך התשלומים של מדא;
מבוטחי ‘כללית’ ו’מכבי’ טופס ההתחייבות (דרישת התשלום) יועבר ישירות על ידי מדא אל קופת החולים. שם, תיבדק זכאותו של המטופל לכיסוי העלויות.
במידה ויימצא, כי הוא זכאי לכיסוי מלא, תעביר קופת החולים את התשלום ישירות למדא והמטופל לא יצטרך לעסוק בהעברת המידע בין הגופים השונים.
במידה ויימצא, כי המטופל אינו זכאי כלל לכיסוי מקופת החולים- ישלח מדא, מכתב אל כתובת המטופל המעודכנת ברשומותיו, יבהיר למטופל את החלטת קופת החולים בענייננו וידרוש ממנו את הסדרת התשלום ישירות מול מדא..
במידה ויימצא, כי המטופל זכאי לכיסוי חלקי בלבד מקופת החולים. יקבל המטופל מכתב ממדא על הסכום שנותר לתשלום, והמועד האחרון לפרעונו. את הסכום יידרש המטופל להסדיר אל מול מדא, בהתאם לאמור במכתב.
מבוטחי לאומית ומאוחדת – טופס ההתחייבות לא יינתן במעמד הפינוי, אלא יישלח לכתובת המטופל כפי שנמסר על ידי המטופל מספר ימים לאחר הפינוי. על המטופל להעביר את טופס ההתחייבות לקופת החולים, ולבחון את זכאותו לכיסוי התשלום על ידי הקופה.
נמצא המטופל זכאי לכיסוי מלא. יוסדר התשלום בין קופת החולים ומדא. היה ונמצא, כי הוא זכאי לכיסוי חלקי – יסדיר המטופל את יתרת התשלום אל מול מדא ישירות. היה ונמצא כי הוא אינו זכאי לכיסוי כלל- יסדיר המטופל את מלוא הסכום אל מול מדא.
** בתקופה הקרובה צפוי מדא לחתום על הסכם עם שתי קופות החולים, על מנת שההסדר עימן יהיה זהה להסדר הקיים עם קופות החולים כללית ומכבי, כאמור לעיל**
להלן המקרים בהם זכאי המטופל לכיסוי מלא מקופת החולים:
- איבוד הכרה רגעי ברשות הרבים – זכאי המטופל לכיסוי מלא מכל קופות החולים.
- יולדת שפונתה וילדה בתוך 72 שעות מרגע הפינוי – זכאית לכיסוי מלא על ידי הביטוח לאומי. בהנחה שהיולדת אושפזה ולא ילדה בתוך 72 שעות תהא זכאית למימון על ידי קופת החולים, בשני המקרים, יטפל מדא, ישירות אל מול הגורם המבטח על מנת לבחון זכאותה לכיסוי הפינוי.
- פינוי במסגרת תאונות עבודה – זכאי המטופל לכיסוי מלא של הפינוי באמבולנס, גם אם לא אושפז על ידי קופת החולים.
- פינוי במקרה של תאונת דרכים – זכאי המטופל לכיסוי מלא של עלות הפינוי, גם במידה ולא אושפז. במידה והמטופל אושפז, יכוסה הפינוי על ידי קופת החולים. במידה ופונה בניידת טיפול נמרץ מזירת התאונה ולא אושפז – זכאי המטופל לכיסוי מלא על ידי קופת החולים. במידה ופונה באמבולנס רגיל ולא אושפז – יהיה זכאי לפינוי מלא על ידי חברת הביטוח.
- פינוי חיילי צהל בשירות פעיל – כיסוי הפינוי יבוצע על ידי צהל, ובטיפול ישיר בין מדא וצהל, ללא מעורבות החייל.
- פינוי נפטרים – במידה ובוצעה החייאה בשטח – זכאית משפחתו של הנפטר לכיסוי מלא של העלויות מקופת החולים. במקרים בהם לא בוצעה החייאה מסיבות שונות, תקבל משפחת הנפטר הודעה בדואר בדבר התשלום הנדרש למדא ותסדיר אותו ישירות אל מול מגן דוד אדום.
Add Comment