חקלאות ישראל מושבים צרכנות

מגדלי הפירות קוראים אל ראש הממשלה להתערב ביבוא של פירות

מנכל ארגון מגדלי הפירות בישראל הנכנס מר ירון בלחסן לראש הממשלה מר נתניהו; אבקש את התערבותך לעצירת מחטף שמשרד החקלאות מוביל ערב הבחירות ל"התרת יבוא דרקוני" של פירות וירקות לישראל... אנו משוכנעים שלא תרצה שהממשלה בראשותך תיזכר כמי שהביאה להרס ההתיישבות הציונית".
0
0
ירון בלחסן מנכל ארגון מגדלי הפירות בישראל וראש הממשלה מר בנימין נתניהו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ירון בלחסן וראש הממשלה נתניהו

מנכל ארגון מגדלי הפירות בישראל הנכנס מר ירון בלחסן, פנה היום (שלישי, י”ג בתמוז התשע”ט) קוראים אל ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו בבקשה להתערבות דחופה במה שהוא מכנה מחטף של משרד החקלאות להתרת יבוא דרקוני של פירות וירקות לישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במכתבו כותב מנכל ארגון מגדלי הפירות, פנייתו נעשית בשם אלפי מגדלי הפירות בישראל, אבקש את התערבותך לעצירת מחטף אשר משרד החקלאות מוביל ערב הבחירות ל”התרת יבוא דרקוני” של פירות וירקות לישראל.

“אין זה מן הראוי שהחלטה כזו, שיהיו לה משמעויות הרסניות על מקור פרנסתם של עשרות אלפים במגזר החקלאי, על דמותה של מדינת ישראל ועל ‘החוסן הלאומי’ ששמירת הקרקע, היא אחד המרכיבים החשובים שלו תתקבל על ידי ממשלת מעבר ערב הבחירות.

לטענת מר ירון בלחסן, מנכל ארגון מגדלי הפירות בישראל;משרד החקלאות נשען על נתונים לא מדויקים והערכות אינטרסנטיות. בפועל אין מחסור בפירות ודווקא, יש מגמת ירידת מחירים, כפי שראינו במדד חודש יוני.

לצערנו, איננו זוכים כבר תקופה ארוכה לאוזן קשבת במשרד החקלאות“.

בלחסן, ממשיך ומתריע; “אנו מגדלי הפירות וחברינו בכל ענפי החקלאות ובהתיישבות העובדת, לא נוכל לעמוד מנגד ולתת למפעל חיינו לרדת לטמיון.

בכוונתנו לנקוט בכל אמצעי המחאה, כדי להבהיר לציבור הרחב ולמקבלי ההחלטות את האסון שעומד להתרחש ב-גליל, נגב, רמת הגולן, בקעת הירדן ובחלקי הארץ האחרים.

אני קורא לך, לעצור באופן מידי כל שינוי במדיניות החקלאית הממשלתית ולאפשר לממשלה החדשה שתיבחר ולשר החקלאות החדש לגבש מדיניות שקולה ומוסכמת לשמירה על החקלאות והחקלאים וטיפול מעמיק בפערי התיווך לטובת הצרכן הישראלי.

אנו משוכנעים שלא תרצה שהממשלה בראשותך תיזכר כמי שהביאה להרס ההתיישבות הציונית“. סיכם מנכל ארגון מגדלי הפירות בישראל הנכנס מר בלחסן את פנייתו אל ראש ממשלת ישראל מר נתניהו.

יצוין, כי מועצת ארגון מגדלי הפירות בישראל בחרה רק בשבוע שעבר במר ירון בלחסן לתפקיד מנכל הארגון. ירון, יחליף את איציק כהן שסיים כהונה של 6 שנים בתפקיד.

ירון בלחסן בן 54, בן וחבר מושב רמות נפתלי בגליל העליון, מגדל אגסים וענבי יין, עשה שורה של תפקידים ציבוריים במגזר החקלאי ובהם; יושב ראש הועדה החקלאית מבואות החרמון, מזכיר וגזבר רמות נפתלי, יושב ראש בועדים ממונים ומזכיר חוץ במושבים, חבר בהנהלות יקבי רמת הגולן, מים בגליל, מט”י גליל עליון וחבר במזכירות ארגון מגדלי הפירות לאורך שנים רבות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן