חדשות כאן ילדי ישראל מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מסחר | תעשייה צרכנות

מאווררים, הרחק ילדיך מקרבתם – הממונה על התקינה במשרד הכלכלה

בעקבות דיווחים על ילדים שהכניסו אצבעות לתוך רשת המגן ונפגעו מלהב המאוורר המסתובב, הממונה על התקינה וצוות מינהל התקינה במשרד הכלכלה, חוקרים את האירועים, שאחד מהם הוביל ל-קטיעתה של אצבע בפעוט כבן שנה ◄הממונה על התקינה מבקש מהציבור לדווח על כל מקרה פגיעה בילדים שנגרמו ממאווררים (tkina@economy.gov.il); בהתאם לחוק התקנים, תשי"ג-1953, חלה על עוסקים, חובת דיווח אל ממונה על אירועי פגיעה ממוצרים שחל עליהם תקן רשמי.
1
0
ילד נוגע באצבעו במאוורר | עיבוד: שולי סונגו ©
ילד נוגע באצבעו במאוורר

לאור דיווחים שהתקבלו לאחרונה על פציעות ילדים ממאווררים, יצא אתמול (ראשון, ט”ז תשרי תשפ”א) הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל, בקריאת אזהרה לציבור ההורים; “מנעו גישה של ילדים למאווררים ככלל, ולחלקים המסתובבים בהם בפרט”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במינהל התקינה של משרד הכלכלה, מבקשים לציין, כי בתקופת חגי תשרי, ניכר שימוש מוגבר ב’מאווררים‘ במיוחד בחלל הסוכה. סקרנותם הטבעית של ילדים קטנים, מביאה אותם “לחקור” את המאוורר ולנסות להגיע לחלקים המסתובבים בו.

חדירת האצבעות דרך הרשת, שאמורה למנוע מגע עם הלהבים המסתובבים של המאוורר, יכולה לגרום לפציעות קשות ואף לקטיעת אצבעות.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל, תמונת המאוורר לצורך המחשה בלבד | עיבוד: שולי סונגו ©
יעקב וכטל

בעקבות דיווחים על ילדים שהכניסו אצבעות לתוך רשת המגן ונפגעו מלהב המאוורר המסתובב, הממונה על התקינה וצוות מינהל התקינה במשרד הכלכלה בראשות מר יעקב וכטל, חוקרים את האירועים, אשר אחד מהם הוביל ל-קטיעתה של אצבע בפעוט כבן שנה.

כן בודק הממונה על התקינה את מידת עמידת המאווררים המעורבים באירועים בהוראות התקן הרשמי תקן ישראלי 900 חלק 2.80 “בטיחות מכשירי חשמל ביתיים ומכשירים דומים; דרישות מיוחדות למאווררים“, לרבות בדרישות שמהוּתן למנוע סכנות מכניות ובהוראות שימוש ואזהרה.

הממונה על התקינה מבקש מן הציבור לדווח על כל מקרה פגיעה בילדים שנגרמו ממאווררים (tkina@economy.gov.il) ואף מבהיר, כי בהתאם לחוק התקנים, תשי”ג-1953, חלה על עוסקים, חובת דיווח אל ממונה על אירועי פגיעה ממוצרים שחל עליהם תקן רשמי.

בהמשך וככל שממצאי החקירות, יצביעו על הצורך בהודעת אזהרה נוספת המתייחסת לדגם ספציפי של מאוורר, יפרסם הממונה על התקינה, הודעת אזהרה נוספת בהתאם לסמכויותיו לפי חוק התקנים ואף יפעל כנגד מפרי החוק.

 

1
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן