אינטרנט חדשות נעים ברשת ספורט ישראל עיתונות | תקשורת המונים צרכנות רדיו | טלוויזיה

למה ומי מונעים מצרכני הספורט לצפות במשחקים גם בסלולר ובאינטרנט?

המועצה הישראלית לצרכנות אל שר התקשורת; "אין שום סיבה  לשלול מהצרכנים  את הזכות הבסיסית לצפות במשחקי כדורגל בפלטפורמה שזמינה ונוחה להם" ◄ ארגון היציע; "... מדוע מנהלת הליגות לא פעלה לתקן את העוולה במכרז החדש ולא חייבה את הזוכה במכרז להנגיש את השידורים בכל פלטפורמות למרות פרסומיה הרבים בעד הנגשת השידורים בכל פלטפורמה - שידורי הספורט, שייכים להמונים, אך מונגשים וזמינים למיעוט הצרכנים".
0
0
יועז הנדל שר התקשורת ברקע: צופים נרגשים במשחק כדורגל בטלוויזיה | צילום: ©depositphotos |צילום: יניב מורוזובסקי, ויקיפדיה© | עיבוד צילום: שולי סונגו©
יועז הנדל, שר התקשורת

למה ומי מונעים מ’צרכני הספורט בישראל’ את הזכות הבסיסית לצפות ב’משחקי כדורגל’ בפְּלַטְפוֹרְמָה אשר היא זמינה ונוחה להם לצפות במשחקים גם בסלולר ובאינטרנט? בשאלה צרכנית חשובה זו, נתקלה המועצה הישראלית לצרכנות, בעקבות תלונה של ‘ארגון היציע’ על חסימת האפשרות לצפייה במשחקי ספורט באינטרנט.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המועצה לצרכנות פנתה בנושא אל שר התקשורת מר יועז הנדל, והציפה את הבעיות הצרכניות המשמעותיות עבור צרכנים חובבי הספורט, שמשלמים כיום סכומים גבוהים עבור חבילות הספורט שחסומות לאפשרות לצפייה ברשת, או גובות על הצפייה עשרות שקלים בנוסף לחבילה, בשעה שמנויים שחיים בחוץ לארץ, יכולים לצפות בהם באמצעות המחשב או הטלפון הנייד.

כדי לתקן את העוול הזה, שפוגע בראש ובראשונה באוכלוסיות המוחלשות, מנכל המועצה הישראלית לצרכנות עורך דין עופר פיינשטיין, פנה אל שר התקשורת, מר הנדל בדרישה לחייב את ‘חברת צ’רלטון’ גוף שידור מסחרי, להנגיש את שידוריה בכל הפלטפורמות ולא רק במכשירי טלוויזיה, כנהוג  במדינות אחרות.

כמו כן, הגדרת “סטנדרטיזציה של שידורים” בידי משרד התקשורת בדומה להגדרת “רשת מתקדמת” בגלישה ברשת האינטרנט עבור סיבים אופטיים.

המועצה לצרכנות ביקשה בנוסף להכניס את האפשרות לצפות במגוון פלטפורמות כסעיף מחייב בכל מכרז עתידי שיתקיים, על מנת “לפתוח את הצפייה” לקהל רחב אוהדים.

עורך דין עופר פיינשטיין מנכל המועצה הישראלית לצרכנות ברקע לוגו 'חברת צ'רלטון' | עיבוד צילום: שולי סונגו©
עורך דין עופר פיינשטיין

לטענת המועצה הישראלית לצרכנות, הטכנולוגית לכך, קיימת ולראיה – החברה רכשה את זכויות השידור לסלולר ואף פתחה את הפלטפורמה (בתשלום נפרד) למי שרצה לצפות בתשלום במהלך משחקי אליפות אירופה בכדורגל “יורו 2020“.

גם ב-חינם במשחקי הליגה הגרמנית  (בונדס ליגה) ליגת הכדורגל הבכירה בגרמניה, ובמסגרתה משחקים המועדונים המובילים המתחרים על תואר האליפות.

בדצמבר 2016, הערוצים עלו לאפליקציה למכשירים הניידים של ‘סלקום Tv‘ והיו זמינים ללא עלות למנויי חבילת הערוצים בטלוויזיה ולאחר כיומיים, הוסרוּ ממנה באופן תמוה וללא כל הסבר למנויים.

המועצה הישראלית לצרכנות, מאשימה, כי עיקר ה”נפגעים” הם האוהדים שאינם נמצאים מול מסך ביתי וביניהם; חיילים, סטודנטים ועובדי משמרות, אשר אינם נמצאים במגרש או בביתם.

 לוגו 'היציע ' ארגון של אוהדי קבוצות הספורט בישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

כאשר אזרח ישראלי שנמצא בחוץ לארץ, הוא יכול לצפות בשידורים באין מפריע, זאת באמצעות אפליקציה ייעודית ואין כל סיבה למנוע מאזרחי ישראל אוהדי הספורט, גישה נוחה זו לצפייה.

ארגון היציע של אוהדי קבוצות הספורט בישראל ששם לו למטרה לפעול למען האוהדים ולמען הכדורגל והספורט הישראלי; “כדורגל הוא ספורט להמונים ובשנת 2022 עליו להיות משודר בכל הפלטפורמות.

לא ייתכן, שחברת צ’רלטון, תמשיך לדרוס בגסות את אוהדי הכדורגל בישראל ולא יאפשרו להם גישה ל-אפליקציות השידורים החוקיים ותגרום להם לרדוף כמו עבריינים אחרי שידורים פיראטיים…”.

ארגון היציע, ממשיך ומביע את פליאתו; “תמוּה בעינינו מדוע ‘מנהלת הליגות’ לא פעלה לתקן את העוולה במכרז החדש ולא חייבה את הזוכה במכרז להנגיש את השידורים בכל פלטפורמות למרות פרסומיה הרבים בעד הנגשת השידורים בכל פלטפורמהשידורי הספורט, שייכים להמונים, אך מונגשים וזמינים למיעוט הצרכנים“.

בעקבות הפניה אל המועצה הישראלית לצרכנות, נערך דיון ראשון ב’וועדה לפניות הציבור בכנסת‘ כדי לדון ב’כשל הצרכני‘ ישיבת המשך, אמורה להתכנס בימים הקרובים.

כמו כן, הגדרת “סטנדרטיזציה של שידורים” בידי משרד התקשורת בדומה להגדרת “רשת מתקדמת” בגלישה ברשת האינטרנט עבור.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן