חדשות מסחר | תעשייה

לין: קברניטי המדינה לא הפנימו השינויים כיום במבנה המגזר העסקי

הדברים נאמרו מפי עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בוועידה הכלכלית ה-4 Future of Finance; "הסיבה לשינוי המבני נעוצה בכך שהמרץ היזמי כיום אינו נוטה לכיוון של השקעות הון גדולות בתחום התעשייה, אלא יותר להשקעות בהן יש יתרונות בחדשנות ובפריצות דרך בתחום ההייטק והטכנולוגיה".
0
0
עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ברקע וועידה הכלכלית של מידע כנסים Future of Finance Summit 2019 | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר

“אנו נמצאים בתקופה של שינויי מבני דרמטי במבנה הכלכלה הישראלית ואיני בטוח, כי קברניטי המשק מפנימים אותו” – כך אמר אתמול בבוקר (יום שני, ה’ בתמוז התשע”ט) עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ב’וועידה הכלכלית ה-4 FUTURE of FINANCE של מידע כנסים’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

על פי הדירוג השנתי של ‘מכון המחקר השוויצרי IMD‘ המדרג את כושר התחרות של כלכלות לאומיות שהתפרסם, לאחרונה, נחשפים בדירוג שני נתונים מעניינים על כלכלת ישראל;

  1. ישראל, דורגה במקום הראשון בסעיף ‘יצוא שירותי הייטק’ זו השנה השנייה.
  2. לעומת זאת, ב‘יצוא סחורות’ רק כ-1% (אחוז) מן התוצר, מדינת ישראל, התדרדרה מהמקום ה-51 למקום ה-57“.

להערכת נשיא איגוד לשכות המסחר מר לין; “השינוי המבני המעמיק והדרמטי במבנה הכלכלה של ישראל, החל בשנת 2018, כאשר ‘יצוא הסחורות’ עמד על 54 מיליארד דולר.

ובכך הוא יצר גרעון של יצוא סחורות לעומת יבוא סחורות של 17.5 מיליארד דולר.

לעומת זאת, יצוא השירותים נסק לכדי 50 מיליארד דולר והוא מניב לנו עודף של 19 מיליארד דולר ב-יצוא שירותים זאת לעומת יבוא שירותים“.

“מבנה התעסוקה, גם בו חלו שינויים מבניים דרמטיים כאשר במהלך 10 השנים האחרונות מספר המועסקים ב-מגזר המסחר והשירותים, עלה ב-40% והוא עומד כיום על 1,800,000.

זאת לעומת זאת מספר העובדים בתעשייה צנח ב-2% והוא עומד כיום על 425,000“.

לין, מבהיר, כי; “יש לזכור, כי תוצאות אלה, הינן על אף העובדה שהמדינה משקיעה כספים רבים בדרך של הטבות מס מופלגות, רכישות גומלין ודרכי עידוד נוספות על מנת לעודד במיוחד את הייצוא התעשייתי“.

“הסיבה לשינוי המבני, נעוצה בכך ש”המרץ היזמי” כיום אינו נוטה לכיוון של השקעות הון גדולות בתחום התעשייה, אלא יותר להשקעות בהן, יש יתרונות בחדשנות ובפריצות דרך בתחום ההייטק והטכנולוגיה“. סיכם עורך דין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן