בריאות הציבור הביס והכיס כנסת ישראל

לחם מקמח מלא: ועדת הבריאות של הכנסת, דנה בעידוד צריכת מזון בריא

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי; "מטרת הפניה היא לעודד את הצרכנים אשר צורכים כיום לחמים מקמח לבן, חלקם מסיבות כלכליות, לעבור לצריכת לחם בריא יותר, אשר מחירו יימצא תחת פיקוח  המדינה... צריכת מזון בריא, עתידה להפחית בעיות בריאותיות, כמו; השמנת יתר ואני אמשיך לפעול בכלים העומדים לרשותי במשרד הכלכלה והתעשייה, כדי למזער את הנזקים הבריאותיים שנגרמים מצריכת מזון לא בריא".
0
0

לחם מקמח מלא, האם יש לעודד את צריכתו? ועדת הבריאות של הכנסת, דנה בנושא, זאת לאור פניית שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, אל יושב ראש ועדת המחירים לבחון את הכנסת ‘הלחם מהקמח המלא’ אל פיקוח מחירים ובהמשך לפניות הציבור בנושא; לחם מקמח מלא, התקיים, היום בבוקר (חמישי, ה’ בטבת התשפ”ב) דיון ב’וועדת הבריאות של הכנסת’ בו נכחו גם נציגי משרד הכלכלה והתעשייה אשר התייחסו להיבטי הפיקוח על מחירי הלחם מקמח מלא.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ועדת הבריאות של הכנסת, דנה בנושא עידוד צריכת לחם מקמח מלא, במסגרת קידום תחום צריכת מזון בריא.

אל משרד הכלכלה והתעשייה, הגיעו פניות רבות של אזרחים, ארגונים, חברי כנסת וגופים המקדמים מודעות לחשיבות הבריאותית, המבקשים לפעול ל-הפחתת מחירי הלחם מ-קמח מלא, על מנת לאפשר לכלל האוכלוסייה לצרוך אותו במחיר סביר.

לפני כשבועיים, פנתה שרת הכלכלה והתעשייה הגב’ ברביבאי, אל ועדת המחירים בבקשה לבחון את החלת הפיקוח על המחירים גם על מוצר לחם בסיסי מקמח מלא.

מטרת הפניה היא לעודד את הצרכנים אשר צורכים כיום לחמים מקמח לבן, חלקם מסיבות כלכליות, לעבור לצריכת לחם בריא יותר, אשר מחירו יימצא תחת פיקוח  המדינה.

השרה ברביבאי,  ציינה בפנייתה, כי; “עידוד הציבור ל-צרכנות נבונה של מזון בריא, תוך הגשתו הכלכלית לכלל האוכלוסייה, הנו נושא משמעותי”. בהמשך לפניות ‘ועדת המחירים‘ תבחן את הנושא ואף תפרסם מסקנותיה”.

אין ספק, כי משרד הכלכלה והתעשייה בראשות השרה, אורנה ברביבאי, מעודד צריכת מזון בריא על ידי הנגשתו עבור כלל האוכלוסייה בכלים העומדים לרשותו.

בין היתר, מדי רבעון, מפרסם המשרד, מעקב אחר ‘עלות סל מוצרים בריא’ אשר גובש על ידי המשרד ובשיתוף משרד הבריאות.

‘עלות סל מוצרים בריא’ כולל מוצרי מזון שהוגדרו כבריאים, כך שהציבור, יוכל להיחשף הן למוצרים אשר הוגדרו כבריאים על ידי משרד הבריאות, והן למחירי המוצרים הללו ברשתות השונות.

שרת הכלכלה והתעשייה; “עם פנייתי אל ועדת המחירים, נעניתי, כי הוועדה, תבחן את נושא; הפיקוח על הלחם המלא. אני רואה בזה צעד נכון וחשוב עבור כלל הציבור, אשר יוכל לבחור לצרוך תזונה בריאה יותר במחירים מפוקחים.

לדברי השרה ברביבאי; “צריכת מזון בריא, עתידה להפחית בעיות בריאותיות, כמו; השמנת יתר, ואני אמשיך לפעול בכלים העומדים לרשותי במשרד הכלכלה והתעשייה כדי למזער את הנזקים הבריאותיים שנגרמים מצריכת מזון לא בריא“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן