חדשות חדשות הרשויות המקומית מאזני הצדק

לבחון הסדר התנהלות התביעה העירונית מול הפיקוח ברשויות

כך נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות כב' השופט (בדימוס) דוד רוזן, על תלונה של שכנה פנתה אל מחלקה המשפטית בעיר מגוריה והתלוננה על כך, שהשכן שלה מבצע 'עבירות בנייה משמעותיות' ◄"העיריות והרשויות המקומיות עמוסים לעייפה בעבודה ובמיני מטלות שאינן תמיד נגזרות מסוגיות משפטיות צרופות. חרף נתון זה, נראה, כי לא ניתן להותיר המצב השורר".
0
0
כב' השופט (בדימוס) דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, ברקע: אישה מתוסכלת מסחבת בעירייה | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
כב’ השופט (בדימוס) דוד רוזן

בעקבות תלונה שהוגשה לנציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה,  בנוגע ל’הפרות בנייה’ משמעותיות בעיר במרכז הארץ, שלא זכו לטיפול ומעקב כנדרש מן התביעה העירונית ו-אגף הפיקוח בעירייה במשך 4 חודשים, פנה לאחרונה, כב’ השופט (בדימוס) דוד רוזן ‘נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות’ אל מנהלת המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי יועץ משפטי לממשלה ב-פרקליטות המדינה והמליץ לבחון נהלים חדשים להסדרת התנהלות ‘התביעה העירונית’ מול מחלקת הפיקוח ב-רשויות המקומיות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עולה, כי בתלונה שהוגשה לנציבות, ציינה האישה, כי פנתה אל המחלקה המשפטית בעיר מגוריה והתלוננה על כך, כי השכן שלה מבצע ‘עבירות בנייה משמעותיות’.

האישה, טענה בין היתר, כי השכן, פועל להקמת ‘מעון ו-גן לילדים’ בחצר, מרחיב את דירתו ומקים בחצר, דירות לילדיו שעזבו את ביתו, זה מכבר.

בנוסף, לטענתה של המלינה, השכן שלה, למעשה, גם פלש לשטח המוגדר כשטח ציבורי, סיפח לעצמו אדמות ציבור, בנה חומת לבנים ללא היתר ואף התקין מערכת ביוב עצמאית אשר הקמתה פגעה ב-מערכת הביוב הציבורית במקום.

זאת עוד, בתלונה אל הנציבות, נטען, על אף הדיווח על עבירות הבניה החמורות, לכאורה, כי ארבעה חודשים לאחר הגשת התלונה לעירייה, עדיין לא הועברו ממצאי הביקורת מ-אגף הפיקוח העירוני אל המחלקה המשפטית.

דובר היחידות המקצועיות באגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים, מסר באמצעות מר יובל גורן לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי בבדיקה שביצע הנציב רוזן, הוא מצא, כי מאז פניית המחלקה המשפטית אל ‘אגף הפיקוח על הבנייה’ ועד למועד פניית המתלוננת אל הנציבות, חלפו 4 חודשים וטרם נתקבלו ממצאים כלשהם.

בהחלטתו קבע ‘נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות’ כב’ השופט (בדימוס) דוד רוזן, כי; “המחלקה המשפטית, שקטה על השמרים, תוך שהיא מודעת להפרות בנייה משמעותיות, מבלי לדרוש עדכון ודיווח אודות התקדמות הטיפול בתלונה ממחלקת הפיקוח“.

לדברי הנציב, רוזן; “העיריות והרשויות המקומיות עמוסים לעייפה בעבודה ובמיני מטלות שאינן תמיד נגזרות מסוגיות משפטיות צרופות. חרף נתון זה, נראה, כי לא ניתן להותיר המצב השורר”.

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, המליץ, כאמור, למנהלת המחלקה להנחיות תובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה בפרקליטות המדינה, לבחון גיבוש נהלים חדשים להסדרת התנהלות התביעה העירונית מול מחלקת הפיקוח ב-עיריות והרשויות המקומיות.

אל תמצית ההחלטה של נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן