חדשות כאן ישראל כסף מדבר מבשרת ציון

לאן נעלם אוצר הסוכנות היהודית ולמה נאלם האוצר

איכות השלטון, דורשת לדעת לאן נעלמו אישורי העברת זכויות בקרקעות ונכסים מידי הסוכנות היהודית לקופת הפנסיה של עובדיה, וקובעת, כי עולים ספקות כבדים ביותר בנוגע למעורבותו של משרד האוצר בפיקוח על קופת הפנסיה וביתר שאת על מתן האישורים לקופה להעביר לרשותה נכסים ציבוריים אשר הועברו לסוכנות היהודית לארץ ישראל לשם מטרה ציבורית.
0
0
שר האוצר מר משה כחלון על רקע בניין הסוכנות היהודית בתל אביב | צילום רקע: משה מילנר, לע"מ | עיבוד: שולי סונגו ©
שר האוצר מר משה כחלון על רקע בניין הסוכנות היהודית בתל אביב | צילום רקע: משה מילנר, לע”מ | עיבוד: שולי סונגו ©

 אנשי עמותת התנועה לאיכות השלטון בישראל (ע”ר), אמנם מטפלים, חושפים שומרים על שלטון החוק, פועלים לקידום ממשל איכותי יותר במדינת ישראל – אך אף אחד מאנשיה של העמותה לא חלם אף פעם לעסוק בארכיאולגיה אליבא-דשודדי אוצר התיבה האבודה, זאת לאחר שמזה למעלה משנתיים מנהלת התנועה עתירה בבג”ץ שעניינה הליך אישור עסקת העברת הזכויות של קרקע עליה שוכן מרכז קליטה ב’מבשרת ציון’ (מועצה מקומית בעלת צביון פרוורי-עירוני השוכנת על רכס בהרי ירושלים) מידי המדינה לידי קופת התגמולים והפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו ב’טוויטר’.

עיקרו של ההליך מתמקד בשינוי ייעודה של הקרקע מציבורי לקרקע פרטי, אשר לימים התגלה, כי אושר בחטא ובשל ‘טעות סופר’ ומבלי שעבר בוועדות אשר אמורות היו לאשרו.

התנועה לאיכות השלטון, פנתה היום (רביעי, כ”ז בסיון התשע”ז) אל שר האוצר, מר משה כחלון ואל הממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, הגב’ דורית סלינגר וביקשה, כי יבהירו באופן ברור ו“ברחל בתך הקטנה” האם הוענקו לקופת הפנסיה אישורים מטעם אגף הפיקוח על שוק ההון במשרד האוצר להעביר לרשותם נכסים ציבוריים שניתנו ל‘סוכנות היהודית’ בעבור חובות אקטוארים שצברה הסוכנות כלפי הקופה.

יצוין, כי בעקבות עתירת התנועה לבג”ץ, בימים אלו מתכנסות וועדת הפטור וועדת המשנה של רשות מקרקעי ישראל על מנת לדון פעם נוספת באותה עסקה.

בזמן שחקרה התנועה לעומק את העסקה הנוגעת להליך מבשרת, צצה ועלתה שאלה מטרידה אשר נלוותה לפרשה, ואשר כל עניינה בהליך העברת נכסי מקרקעין מידי הסוכנות היהודית לא”י לידי חברת הבת שלה, החברה לניהול קופת הפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית.

כך, בתגובה אשר הוגשה להליך בבג”ץ, מציינים באי כוחה של החברה לניהול קופת הפנסיה של עובדי הסוכנות, כי העברת הנכסים בין ‘הסוכנות היהודית’ לבין חברת הפנסיה מתבצעת בהתאם לאישור שניתן על ידי אגף שוק ההון במשרד האוצר. 

אולם, עד כה, לא הוצגו בפנינו כל אישורים ברורים ומפורשים להעברת זכויות זו בקרקעות ונכסים מידי הסוכנות אל קופת הפנסיה של עובדיה.

 עולים ספקות כבדים ביותר בנוגע למעורבותו של משרד האוצר

דוברת התנועה לאיכות השלטון (ע”ר), הגברת רות מרגולין, מסרה לפורטל ‘כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינהכי; בעקבות האמור, פנתה התנועה על משרד האוצר בבקשה למסירת מידע ומסמכים הנוגעים לכלל הנכסים אשר הועברו על ידי המדינה אל הסוכנות היהודית ו/או אל קופת הפנסיה מאז ימי קום המדינה.

התשובה שנתקבלה מן הרשות לשוק ההון, ביטוח וחיסכון (אשר הגיעה ממשרד האוצר) הפתיעה משום שבה נכתב, כי המידע המבוקש, אינו נמצא בידי רשות שוק ההון ועל כן, אין ביכולתם להיעתר לבקשה למסירת מידע.

כמו כן, צוין גם, כי רשות שוק ההון, אינה מפקחת על הסוכנות היהודית ולכן; “אינה בעלת סמכות לאשר לה להעביר נכסים”.

הנה כי כן, עולים ספקות כבדים ביותר בנוגע למעורבותו של משרד האוצר (וכיום הרשות לפיקוח על שוק ההון) בפיקוח על קופת הפנסיה וביתר שאת על מתן האישורים לקופה להעביר לרשותה נכסים ציבוריים אשר הועברו לסוכנות היהודית לארץ ישראל לשם מטרה ציבורית.

אשר על כן, ולנוכח הבדלי הגרסאות העולם מתגובת הממונה על חוק חופש המידע ברשות הפיקוח על שוק ההון ולאור תגובתה הברורה של קופת הפנסיה לבג”ץ, מבקשת, כי יבהירו באופן ברור וב”רחל בתך הקטנה” האם הוענקו לקופת הפנסיה אישורים מטעם אגף הפיקוח על שוק ההון במשרד האוצר להעביר לרשותם נכסים ציבוריים שניתנו לסוכנות היהודית בעבור חובות אקטוארים שצברה ‘הסוכנות’ כלפי הקופה.

התנועה לאיכות השלטון, הציבה עצמה כ”כלב השמירה” על שלטון החוק, טוהר המידות וטובת הציבור, לא מתכוונת הפעם רק לנבוח. המשך יבוא.

מכתב לשר האוצר וראש הרשות לשוק ההון בעניין אישור העברת נכסים לסוכנות – 20.06.17

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן