אינטרנט חדשות פלילים

כתב אישום תקדימי נגד לורי שם טוב, מוטי לייבל וצבי זר

כתב האישום נגד נגד לורי שם טוב (47), מוטי לייבל (46) ועורך דין צבי זר (51) הוגש על ידי עוה"ד מרב גבע ואלירן גלילי מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) לאחר חקירה ממושכת ומאומצת של מחלק הסייבר של מחוז ת"א במשטרת ישראל. למען השלמת התמונה, יצוין, כי בכוונת הפרקליטות להוסיף לכתב האישום בהמשך כמה עשרות אישומים נוספים. כיוון שהנאשמים במעצר, ונדרשה הגשת כתב אישום בהקדם, לא היה סיפק בידי הפרקליטות להכין אישומים אלה עד למועד הנוכחי.
0
0
כתב אישום תקדימי נגד הבלוגרית לורי שם טוב והעיתונאי מוטי לייבל שחלק גדול ממנו עוסק ב"שיימינג" באמצעות האינטרנט
כתב אישום תקדימי נגד הבלוגרית לורי שם טוב והעיתונאי מוטי לייבל שחלק גדול ממנו עוסק ב”שיימינג” באמצעות האינטרנט

נגד לורי שם טוב (47), מוטי לייבל (46) ועורך דין צבי זר (51) הגישה היום (חמישי, י’ בניסן התשע”ז) פרקליטות מחוז ת”א (פלילי) אל ביהמ”ש המחוזי בעיר כתב אישום תקדימי הכולל שורה ארוכה של עבירות, שחלק גדול מהן עוסק ב”שיימינג” באמצעות האינטרנט. 

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

כתב האישום כולל את העבירות הבאות, כל נאשם לפי חלקו בכתב האישום: קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, הטרדה מינית, פגיעה בפרטיות, זיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר, זילות בית משפט, העלבת עובד ציבור, לשון הרע, איומים, הגנת קטין מפני פרסומים מזיקים, פרסום פרטי נפגע עבירת מין ועבירות נוספות.

דוברת מחוז מרכז (תל אביב) של משרד המשפטים עורכת דין  עדי ליבנה, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; הנאשמים מואשמים, כי חלק מהעבירות בוצעו  על ידם עשרות  פעמים, כגון; עבירות של הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות. בשל חומרת המעשים, השלושה נאשמים, כאמור, גם בסעיפי אישום שככלל התביעה מאשימה בהם רק במקרים חריגים בחומרתם, כגון; לשון הרע, לשון הרע על מת והפרעה לקיום שירותים ציבוריים. הכללת סעיפי אישום חריגים אלו אושרה על ידי פרקליט המדינה, עורך הדין שי ניצן.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין מירב גבע ו-אלירן גלילי, בין הנאשמים קיימת היכרות מוקדמת בת מספר שנים.

במהלך שנת 2014, או בסמוך לכך, קשרה שם טוב קשר עם לייבל (הקשר הראשון) ועם זר, לבצע עבירות פליליות שונות נגד גורמי רווחה, גורמים ממערכת אכיפת החוק והמשפט, ונגד אחרים, שעניינן פגיעה בפרטיות, הטרדות מיניות, העלבת עובדי ציבור, זילות בית משפט, הפרת איסורי פרסום לרבות פגיעה בקטינים ועוד.

במסגרת פעילותם העבריינית, שמו להם הנאשמים למטרה באופן מוצהר וגלוי, להכשיל ולעכב את פעילות גורמי המדינה השונים בטיפול במקרים המגיעים לפתחם, כמו גם לפגוע פגיעה אישית באותם גורמים, במקרים שהחלטת גורמי המדינה הללו, מעשיהם או התנהלותם, לא נשאה חן בעיניהם.

נוסף על פעילותם נגד גורמי המדינה, פגעו הנאשמים בטובתם של קטינים המטופלים במערכות הרווחה והמשפט, בכך שפרסמו את פרטי הקטינים הנזקקים, את תמונותיהם, פרטים מזהים נוספים מתוך הליכים חסויים אשר נועדו להגן על טובת הקטינים, ואף פרטי משפחות אומנה ומשפחות מאמצות, והכל במטרה לחבל בהליכי האימוץ של אותם קטינים.

█ פרסום כתבות הכוללות סיפורים בדויים על אודות עובדי הציבור ומשפחותיהם

פעילותם העבריינית של הנאשמים הופנתה בעיקר (אך לא רק) כנגד עובדי ציבור: עובדים סוציאליים בשירותי הרווחה על שלל תפקידיהם; שופטים בבתי משפט בכל הערכאות השיפוטיות; שוטרים, תובעים משטרתיים ופרקליטים.

הנאשמים הפעילו בשיטתיות מתמשכת מערך אתרי אינטרנט ודפי אינטרנט שונים בפייסבוק. בפלטפורמות הללו, פרסמו המשיבים תכנים קשים ובוטים, מכפישים ומבזים במיוחד, תחילה בנוגע לעובדי הציבור, במטרה להלך עליהם אימים, לפגוע במהלך עבודתם, לרפות את ידיהם, להטרידם ולפגוע בפרטיותם, ובהמשך גם נגד מתלוננים שאינם עובדי ציבור בהם ביקשו הנאשמים לפגוע במסגרת קשירת הקשרים.

המעשים הפליליים נגד עובדי הציבור והמתלוננים האחרים (שאינם עובדי ציבור), בוצעו, בין היתר, ע”י פרסום כתבות הכוללות תכנים מילוליים משמיצים, מכפישים ומבזים, תוך  שימוש במילים בוטות, גסות, פוגעניות ובעלות תוכן מיני; פרסום כתבות הכוללות סיפורים בדויים על אודות עובדי הציבור ומשפחותיהם, וכן המתלוננים האחרים ומשפחותיהם, בין היתר ביחס למעשים מיניים שיוחסו להם וביצוע עבירות פליליות חמורות שכביכול בוצעו על-ידם;

פרסום תמונותיהם האישיות של עובדי הציבור והמתלוננים האחרים, וכן תמונות של בני משפחותיהם, בצמוד למלל משפיל, מבזה ובוטה, בין היתר תוך חדירה לחשבונות הפייסבוק הפרטיים של עובדי הציבור והמתלוננים האחרים וייבוא התמונות משם; עריכת תמונות של עובדי הציבור והמתלוננים האחרים, על ידי יצירת תמונות בהן נראים פניהם בצמוד לגוף חשוף או עירום ; פרסום פרטים אישיים של עובדי הציבור, ובהם פרסום מספרי ת”ז, פרסום כתובות מקום מגוריהם, פרסום מספרי טלפון אישיים שלהם, פרסום פרטי חשבונות בנק השייכים להם ועוד.

הנאשמים הגיעו לבתי המגורים של עובדי ציבור, שם עמדו וקראו נגדם באמצעות מגאפון קריאות מבזות ומכפישות, על מנת שיגיעו לאוזני עובדי הציבור, בני משפחותיהם ושכניהם, והכל במטרה להלך עליהם אימים, לפגוע במהלך עבודתם, לרפות את ידיהם, להטרידם ולפגוע בפרטיותם. במסגרת פעילות זו, צילמו השניים או מי מהם, סרטונים המתעדים את הפעילות, אותם פרסמו באינטרנט.

פעילותם העבריינית של הנאשמים ופרסומיהם המכפישים היומיומיים על עובדי הציבור השונים והמתלוננים האחרים גררה וסחפה אחריה פעילים רבים והובילה לתגובות אוהדות ואף להתבטאויות בוטות כלפי עובדי הציבור.

█ שם טוב, זייפה שם טוב, בשתי הזדמנויות שונות, פרוטוקולים שונים של בית המשפט לענייני משפחה

בנוסף, מואשמים שם טוב ולייבל, בכך שסחטו באיומים את אחת המתלוננות תוך שהם מאיימים עליה בפגיעה בשמה הטוב ובפרסום דברים הנוגעים לחייה האישיים. סחיטה זו, הובילה לכך שהמתלוננת ויתרה על כספי פיצויים שנפסקו לה כדין במסגרת תביעת לשון הרע אשר הגישה נגד שם טוב ולייבל בסך של מאות אלפי שקלים.

כמו כן, בין השנים 2008 – 2016, ביצעה שם טוב עבירות מרמה שונות, הכוללות זיוף מסמכים רשמיים של מוסדות המדינה, אשר בוצעו כלפי המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבינוי והשיכון. בנוסף, זייפה שם טוב, בשתי הזדמנויות שונות, פרוטוקולים שונים של בית המשפט לענייני משפחה, באופן בו יצרה מצג כוזב לפיו ניתן פסק דין לטובתה, מקום בו תוצאת פסק הדין הייתה הפוכה. בהמשך עשתה שם טוב שימוש בפרוטוקולים המזויפים בכך שהגישה אותם למוסד לביטוח לאומי ולמשרד הבינוי והשיכון. כתוצאה ממעשי המרמה השונים, קיבלה שם טוב במרמה למעלה מ-100,000 ש”ח.

כתב האישום הוגש על ידי עוה”ד מרב גבע ואלירן גלילי מפרקליטות מחוז ת”א (פלילי) לאחר חקירה ממושכת ומאומצת של מחלק הסייבר של מחוז ת”א במשטרת ישראל. למען השלמת התמונה, יצוין, כי בכוונת הפרקליטות להוסיף לכתב האישום בהמשך כמה עשרות אישומים נוספים. כיוון שהנאשמים במעצר, ונדרשה הגשת כתב אישום בהקדם, לא היה סיפק בידי הפרקליטות להכין אישומים אלה עד למועד הנוכחי.

לאור איסור פרסום כל פרט מזהה של המתלוננים ומכיוון שמדובר בעשרות מתלוננים, הושמטו שמות המתלוננים מכתב האישום, לרבות בציטוטים מתוך הפרסומים בהם הופיע שמם המלא, ובמקום זאת הם מוספרו בסדר רץ לשם הנוחות.

 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן