
מעתה אמרו; “דבר אלי בפרחים, יין, שוקולד ובעיקר ב’תַּכְשִׁיט זָהָב’ – כך עולה היום (רביעי | י”ב באב התשפ”א) מפרסום נתונים של משרד הכלכלה והתעשייה, לרגל ‘יום האהבה העברי – טו באב’ שיחול בסוף השבוע הקרוב. ערב חג האהבה, ט”ו באב, השתא, מתפרסמים נתונים מעודדים מ’ענף התכשיטים הישראלי’ המתגלה כאטרקטיבי ביותר בשנה האחרונה.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
על פי נתוני היבוּא נרשמה עלייה מרשימה של של כ-211% ב’יבוא תכשיטי זהב‘ ברבעון השני של שנת 2021, זאת ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (2020) עם 91 מיליוני דולרים ברבעון השני, לעומת 29 מיליוני דולרים ברבעון המקביל בשנה שעברה.
אנשי משרד הכלכלה והתעשייה, אומרים שעושה רושם, ש’הצרכן הישראלי‘ מעדיף תכשיטי זהב, המהווים כ- 87% מהתכשיטים המיובאים ברבעון השני.
טורקיה ו-איטליה, הן המדינות מהן מייבאים הכי הרבה תכשיטים, ראוי לציין, כי חלה עלייה ברכישת כל סוגי התכשיטים המיובאים, כולל תכשיטי כסף – כ-9% מהשוק, ו-אופנה – כ-4% (דוגמת תכשיטים אופנתיים בשילוב חרוזים, עור, פליז, זכוכית, צדפות ועוד).
גם ב-יצוּא, נרשמת עלייה של למעלה מ-51% ב’יצוא התכשיטים‘ מישראל זאת לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה עם כ-117 מיליון דולרים לעומת כ-77 מיליוני דולרים בתקופה המקבילה אשתקד.
ארצות הברית, הינה היעד המרכזי לתכשיטנים הישראלים, ומן הנתונים, עולה כי כ-62% מהתכשיטים המיוּצאים אליה כאשר ליבשת אירופה, מיוּצאים כ-32% מהתכשיטים הישראלים (היתר לשאר העולם).
אל מפת היצוּא הישראלית, הצטרף יעד נוסף הלא הוא; איחוד האמירויות, כשלמעלה מ-30 תכשיטנים ישראלים, כבר ייצאוּ לשם סחורה בעיצובם, מאז נחתם הסכם השלום – הסכם איחוד האמירויות הערביות–ישראל בספטמבר האחרון, 2021.
█ אופיר גור; “יש מקום רב לאופטימיות באשר להמשך הצמיחה של הענף, מאחר וקיים עוד פוטנציאל לא ממומש רב, בעיקר בכל הקשור ליצוּא לאסיה”
מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים במשרד הכלכלה והתעשייה מר אופיר גור; “ענף התכשיטים הישראלי, מאופיין בצמיחה גבוהה ויציבה יחסית בשנים האחרונות, כשגם מגיפת ה’קורונה | Covid-19‘ לא הצליחה לפגום בה”.
“יש מקום רב לאופטימיות באשר להמשך הצמיחה של הענף, מאחר וקיים עוד פוטנציאל לא ממומש רב, בעיקר בכל הקשור ליצוּא לאסיה” – אומר גור.

מינהל סחר חוץ מסכם את נתוני יבוא השוקולד לישראל אשר עומדים למרות שנת ה’קורונה | Covid-19‘ ובדומה לשנה שקדמה לה, על היקף של כ-180 מיליון דולר בשנת 2020, פי עשרה מנתוני היבוא, כאשר מדינות מקור היבוא העיקריות הן; איטליה, גרמניה, בלגיה, שוויץ ו-ארצות הברית.
יצוא השוקולד לשנת 2020, עמד על כ-18 מיליון דולר, מרבית היצוא מיועד לשוק האמריקאי בנוסף לשווקים מובילים ביניהם; בריטניה, צרפת, קנדה ו-אוסטרליה.
בשנת 2020, עמד יבוא היין על כ-52.1 מיליון דולר ואילו יצוא היין מישראל עמד על כ-47.8 מיליון דולר. בחלוקה גיאוגרפית, 65% מהיצוא מיועד לשוק בצפון אמריקה, ו-27% לאיחוד האירופי, כש-4% לשווקי אסיה והיתר לשאר האזורים.
בהסתכלות על 5 המדינות המובילות – היעד המוביל ל’יין ישראלי‘ הוא ארצות הברית עם כ-28.5 מיליון דולר של יצוא בשנת 2020, ולאחריה; צרפת (4.7 מיליון דולר), קנדה (2.6 מיליון דולר), בריטניה (2.5 מיליון דולר) ו-פולין (1.5 מיליון דולר).
יצוּא הפרחים ממדינת ישראל עמד בשנת 2020 על כ-66.3 מיליון דולר. עיקר היצוּא (כ-70%) מיועד למדינת הולנד, המהווה אחד מהמרכזים הגדולים בעולם לסחר בפרחים.
שווקי יעד נוספים, הם; בלגיה, ארצות הברית, יפן, רוסיה ו-קנדה. כאשר יבוּא הפרחים עמד על כ-6.7 מיליון דולר בלבד (בעיקר מהולנד).