תחבורה | רכב | תעופה

ישראל מקימה מסוף גבול חדש עם ירדן על ידי א.ב מתכננים

הפרויקט הכולל מתקן שיקוף מכולות, מבנה בידוק ידני, משרדי המכס וכלביה, מתוכנן על ידי מדור תעשייה ב'קבוצת א.ב מתכננים' בהובלה של שמואל יובילר, יחד עם האדריכלים יהודה סיני ומשאת כץ מצוות האדריכלות של עמק הירדן. מסוף נהר הירדן, ששטחו כיום הוא כ- 100 דונם, מהווה צומת דרכים בין ישראל, ירדן וסוריה. הקרבה לעמאן בירת ירדן ולעיר התעשייתית אירביד בירדן, כמו גם לנמל חיפה ולצפון מדינת ישראל, הינה הגורם המשפיע על חשיבות הפעילות ועל הפוטנציאל הכלכלי של המסוף.
0
0
מסוף גבול של ישראל עם ירדן | הדמיה | צילום: לע"מ
מסוף גבול של ישראל עם ירדן | הדמיה | צילום: לע”מ

מדינת ישראל באמצעות ‘קבוצת א.ב מתכננים’ מתכננת את מסוף הגבול החדש באתר נהר הירדן בעמק המעיינות. כך פורסם על ידי לשכת העיתונות הממשלתית היום (רביעי, כ באדר התשע”ח). מעבר נהר הירדן (معبر نهر الأردن) הוא מעבר הגבול הראשי בין ירדן וישראל השוכן סמוך לגשר שייח’ חוסיין ההיסטורי, בין הערים בית שאן בישראל ואירביד בירדן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מסוף נהר הירדן, ששטחו כיום הוא כ- 100 דונם, מהווה צומת דרכים בין ישראל, ירדן וסוריה. הקרבה לעמאן בירת ירדן ולעיר התעשייתית אירביד בירדן, כמו גם לנמל חיפה ולצפון מדינת ישראל, הינה הגורם המשפיע על חשיבות הפעילות ועל הפוטנציאל הכלכלי של המסוף.

חתימה על הסכמי אוסלו הכוללים את הסכם מעברי הגבול היבשתיים עם ירדן, אחד מהם הוא מעבר נהר הירדן שנחנך בשנת ;1994. שנתיים אחר כך במטרה לשפר ולהקל על מעבר הנוסעים ומעבר המטענים, נבנים שני גשרים חדשים על נהר הירדן, בין המסוף הישראלי למסוף הירדני. המעבר מיועד עבור אזרחים ישראלים ותיירים, ומשמש גם למעבר סחורות בין המדינות.

הפרויקט הכולל מתקן שיקוף מכולות, מבנה בידוק ידני, משרדי המכס וכלביה, מתוכנן על ידי מדור תעשייה ב‘קבוצת א.ב מתכננים’ בהובלה של שמואל יובילר, יחד עם האדריכלים יהודה סיני ומשאת כץ מצוות האדריכלות של עמק הירדן.

צוות הנדסת התעשייה בקבוצת א.ב מתכננים, תכנן את מתקני שיקוף המכולות בנמלי הים של אשדוד וחיפה ומתכנן כיום את מסוף “גלבוע” במסילת הרכבת “עפולה – ג’נין“.

יצוין, כי מסופי הגבול מצריכים תכנון ייחודי מאחר והם מאופיינים בתנועה אינטנסיבית של משאיות, לוגיסטיקה מורכבת של בדיקת סחורות, עמידה בדרישות רגולטוריות של המכס ומענה לנושאי אבטחה ובטחון שהם חלק ייחודי ומשמעותי במתקנים אלה.

מסוף הגבול נהר הירדן, נמצא כעשרה קילומטר מזרחית לעיר בית שאן, בסמוך לגשר שייח חוסיין ההיסטורי, על הדרך שבין הערים בית שאן בישראל ואירביד שבירדן.

כחלק מהסכם השלום בין ישראל לירדן, הוקם ונחנך המסוף בתאריך 10/11/1994, על שטח של כ-42 דונם. ייעודו למעבר נוסעים ישראליים ותיירים ומעבר סחורות בין שתי המדינות המסוף מנוהל על ידי רשות שדות התעופה ופועלים בו גופים ממשלתיים וזכיינים שונים הנדרשים לתפעול מעבר בין לאומי.

​כיום המסוף מונגש ומותאם לנוסעים נעזרים. המעברים במסוף הורחבו והתנועה בהם רציפה ונוחה. במגרשי החנייה עמדות, קרובות למבנה המסוף, שסומנו ויועדו לנכים. המדרכות בחנייה משופעות ומותאמות לשינוע כיסא גלגלים. כיסאות הגלגלים עומדים לרשות הנוסעים הנעזרים ללא תשלום.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן