חדשות כאן ישראל ירושלים צבא | משטרה | ביטחון

ירושלים: פוענחו שני מקרי רצח וניסיון רצח צעירה ממניע לאומני

מי שאחראי על פענוח של שני מעשי הטרור/מקרי רצח ומקרה נוסף של ניסיון לרצח ממניע לאומני בירושלים, הם אנשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה ושַׁבַּ”כּ. על פי מפקד היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ניצב משנה אבי כהן; “לפני כ-3 שנים, ב-13.1.2019, התקבל במשטרה, דיווח על רצח בני זוג כדורי בדירתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים. מאז ועד לאחרונה, בוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה להגיע לחקר האמת ולפענח את המקרה".
0
0

ירושלים, נושמת לרווחה, לאחר שביום (חמישי, י”ג בניסן התשפ”ב) הותר לפרסום, כי פוענחו שני מקרי רצח וכן ניסיון רצח נוסף של צעירה בירושלים שכולם בוצעו על ידי וסים אסעיד, פלסטיני תושב חברון בן 34, ממניע לאומני – זאת בעקבות פעילות משותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר.

כזכור המקרה הראשון, אירע ביום חמישי ה-10 בינואר 2019, כשב’שכונת ארמון הנציב‘ בעיר ירושלים, נרצחו בדקירות סכין עם סימני אלימות קשים בני הזוג (הגבר שהיה בגיל 71), מנהל משרד לראיית חשבון, ורעייתו תמר (שהייתה בגיל 68) יהודה ותמר כדורי זיכרם לברכה.

המחבל וסים אסעיד, פלסטיני מחברון, ברקע: זירת פיגוע הדקירה שהתרחש בחודש שעבר בשכונת ארנונה בירושלים | צילום: משטרת ישראל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
המחבל וסים אסעיד

מספר ימים קודם לכן, ב־9 בינואר בשעה 6:50 בבוקר, נדקרה באמצעות סכין, קרוב מאוד לבניין, נערה כבת 15, לבשה חולצה עם צווארון קשיח ולכן, לא נפגעה בצורה קשה, שזיהתה את הדוקר כגבר ערבי. מיד עם הדיווח הגיעו למקום כוחות משטרה גדולים, אך לא מצאו את הדוקר.

בחודש שעבר, נרשם מקרה השני של רצח, בו נרצח אזרח מולדבי בשם; איוון טרנובסקי ונפצע אזרח מולדובי נוסף אשר שהה עמו.

המחבל הפלסטיני אסעיד, נעצר על ידי המשטרה, והיום הוגשה נגדו ‘הצהרת תובע’ המשמשת כלי במשפט הישראלי המאפשר החזקת חשוד במעצר בתקופה שלאחר תום החקירה, בטרם הוגש כתב אישום, לתקופה של עד חמישה ימים. נמסר, כי בימים הקרובים, יוגש נגדו כתב אישום על ידי הפרקליטות

מי שאחראי על פיענוח של שני מעשי הטרור/מקרי רצח ומקרה נוסף של ניסיון לרצח ממניע לאומני בירושלים, הם אנשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה ושירות הביטחון הכללי (שַׁבַּ”כּ, מכונה; הַשַּׁבַּ”כּ)

על פי מפקד היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ניצב משנה אבי כהן (ראה סרטון, למעלה); “לפני כ-3 שנים, בתאריך 13.1.2019, התקבל במשטרה דיווח על רצח בני זוג כדורי בדירתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים. כוחות משטרה גדולים, הוזעקו אל זירת הפשע. חקירת המקרה, הוטלה על היחידה מרכזית (יָמָ”ר) ירושלים.

מאז ועד לאחרונה, בוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה ושימוש בכל האמצעים במטרה להגיע לחקר האמת ולפענח את המקרה”. הוסיף ניצב משנה כהן.

לפני כחודש, בתאריך 21.3.2022 בלילה, התקבל במשטרה דיווח אודות אירוע אלימות בדירה בשכונת ארנונה בירושלים. במקום נמצאו שני פצועים כתוצאה מדקירות סכין, נתינים זרים ממולדובה שעובדים בארץ, ובהמשך נקבע מותו של אחד מהם.

כוחות משטרה, החלו באיסוף ממצאים וראיות והחקירה שנוהלה תחילה על ידי היחידה ללחימה בפשיעה במרחב קדם, הועברה ליחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

מספר שעות לאחר מקרה הרצח, נעצר באזור צפון ירושלים, המחבל וסים אסעיד, פלסטיני, השוהה בישראל שלא כחוק. החשוד אסעיד, נעצר על ידי שוטרי משמר הגבול (מג”ב) ב-עוטף מחוז ירושלים בעת שניסה לחצות את גדר ההפרדה. ברשותו של אסעיד, נתפסה סכין.

ניצב משנה אבי כהן; “בוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה ושימוש בכל האמצעים במטרה להגיע לחקר האמת ולפענח את המקרה”. 

אסעיד, הועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי (שַׁבַּ”כּ, מכונה; הַשַּׁבַּ”כּ) בשל היותו מזוהה עם ארגון המדינה האסלאמית (דאע”ש, الدولة الاسلامية) ובשל חשד למעורבותו בפעילות טרור ובכוונה לביצוע פיגוּע.

אסעיד, נעצר 4 ימים, לאחר ששוחרר ב-17/3/22, ממעצר מִנהלי (השמת אדם בתנאי כלא ללא משפט, וללא אישום) של למעלה משנתיים בשל מעורבותו ב’פעילות טרור‘- אשר אינה נוגעת למעשים המפורטים.

בשבועות האחרונים במשטרת ישראל ובשבכ, ניהלו חקירה משותפת, ממנה עלה החשד, כי המחבל אסעיד, קשור לרצח איוון טרנובסקי ופציעת נוסף אזרח מולדובי בדירה בירושלים שאירע מספר שעות קודם למעצרו.

בחקירה המאומצת, נאספו ממצאים וראיות הקושרות את המחבל וסים אסעיד, לביצוע המעשה על רקע לאומני.

וכן, מעשה רצח נוסף של האזרח המולדובי ב’שכונת ארנונה‘ לפני כחודש שבו נרצח אזרח מולדבי בשם איוון טרנובסקי ונפצע אזרח מולדובי נוסף ששהה עמו.

ופציעת אדם נוסף בדירה בירושלים שאירע מספר שעות קודם למעצרו. בחקירה נאספו ממצאים וראיות הקושרות את המחבל לביצוע המעשה על רקע לאומני.

שירות הביטחון הכללי של מדינת ישראל, לוגובמסגרת פעולות חקירה נוספות שבוצעו, עלה בחקירתו בשבכ ויחידה המרכזית של מחוז ירושלים, כי במהלך ינואר 2019, רצח אסעיד את בני הזוג תמר ויהודה כדור זיכרם לברכה בדקירות סכין בביתם בירושלים ב’פיגוע דקירה‘.

עוד עלה, כי יום קודם לכן , ניסה אסעיד לדקור נערה נוספת באותו אזור והוביל לפציעתה, זאת גם כן על רקע לאומני“.

מטעם דוברות המשטרה (ירושלים) ודוברות שבכ, מסר עידן אלוז, לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; יצוין בין השנים 2015 ל-2018, נאסר אסעיד בשל פעילות בתשתית המדינה האיסלמית אשר תכננה לבצע פיגועי איכות כנגד מטרות ישראליות.

לאחר שחרורו מן הכלא בישראל, נעצר ברשות הפלסטינית (רש”פ) למספר חודשים ובינואר 2019, מספר חודשים לאחר שחרורו מהכלא בישראל ומספר ימים לאחר שחרורו ממעצר הרשפ, נעצר אסעיד שוב על ידי כוחות הביטחון בישראל, הועמד לדין, זאת בגין הסתה וחברות בארגון עוין.

עם סיום תקופת המאסר – הועבר וסים אסעיד למעצר מנהלי ארוך של כשנתיים וחצי ממנו שוחרר, כאמור, רק לאחרונה.

בחקירתו של המחבל אסעיד, עלה, כי פעילותו נבעה מתמיכתו באידיאולוגיית המדינה האיסלמית, אליה נשבע אמונים בעבר.

בימים אלו החקירה הושלמה בסיוע של מערך הזיהוי הפלילי במשטרת ישראל והמכון לרפואה משפטית, נוהלה בליווי פרקליטות מחוז ירושלים שהגישו היום בבימש הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו בימים הקרובים כתב אישום.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן