פלילים תאונת דרכים | תנועה תחבורה | רכב | תעופה

יצחק אספה הפקיר ולא הרג בתאונה בה נספה ארי נשר

כך עולה מכתב אישום הבוקר (ד') שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד הכדורגלן יצחק אספה; בהיותו שיכור ובמהירות של כ-75 קילומטר לשעה, אף כי מדובר בדרך עירונית שהמהירות המותרת בה היא 50 קילומטר לשעה. כשרכבו של הנאשם אספה, היה במרחק של כ-15 מטרים מאחורי האופניים, סטו האופניים שמאלה והנאשם, התנגש בהם בעוצמה עם חלקו הימני הקדמי של רכב מסוג "קיה". כתוצאה מן התאונה הועפו המנוח (ארי נשר) והקטין בעוצמה מהאופניים והמנוח, הוטל למרחק של כ-23 מטרים...
0
0
יצחק אספה | התאונה בה נהרג ארי נשר
יצחק אספה | התאונה בה נהרג ארי נשר

דרמה משפטית אל בית המשפט המחוזי בתל אביב, הגישה היום (יום רביעי, ‏ט”ו חשון, תשע”ט) פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) על פי הוראות החיקוק כתב אישום ממנו, עולה, כי הכדורגלן יצחק אספה, מואשם בגין נהיגה בשכרות, הפקרה, שיבוש מהלכי משפט ועוד שהביאה למותו של הנער ארי נשר בתאונה הקטלנית בתל אביב – אך לא ההריגה.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

לפי המתואר בכתב האישום, אשר הוגש על ידי עורך דין רותם נוימן וסרמן, הנאשם הינו “נהג חדש צעיר“. בליל ה-24.9.18, הגיע הנאשם למועדון “לייטהאוס” שבנמל תל אביב, על מנת לחגוג את יום הולדתו של חברו.

במהלך שהותו במועדון צרכו הנאשם וחבריו משקאות אלכוהוליים ובהם 3 בקבוקים של “וודקה” מסוג “פינלנדיה“.

בהמשך הלילה, החליטו הנאשם הכדורגלן יצחק אספה ושני חבריו לעזוב את המועדון ולנסוע למסיבה נוספת ברח’ בן אביגדור שבדרום תל אביב, כאשר הנאשם, עזב את המועדון ברכבו ואילו שני חבריו ברכב אחר.

סמוך לשעה 03:35 לפנות בוקר, נהג הנאשם בשד’ רוקח בעיר תל אביב-יפו, מכיוון מערב לכיוון מזרח, לעבר צומת הכניסה ל”חניון רידינג“, בהיותו שיכור ובמהירות של כ-75 קילומטר לשעה, אף כי מדובר בדרך עירונית שהמהירות המותרת בה היא 50 קילומטר לשעה.

באותה עת, רכב קטין יליד 2001 על גבי אופניים עם מנוע עזר, כשהוא מרכיב על גבי החלק הקדמי של האופניים את חברו ארי נשר זכרו לברכה. הקטין רכב על האופניים בכיוון נסיעתו של הנאשם (הכדורגלן יצחק אספה) ולפניו במהירות של כ-25 קילומטר לשעה.

בשלב מסוים, כשרכבו של הנאשם אספה, היה במרחק של כ-15 מטרים מאחורי האופניים, סטו האופניים שמאלה והנאשם, התנגש בהם בעוצמה עם חלקו הימני הקדמי של רכב מסוג “קיה“.

כתוצאה מן התאונה הועפו המנוח (נשר) והקטין בעוצמה מהאופניים והמנוח, הוטל למרחק של כ-23 מטרים ממקום התאונה.

לאחר התאונה וחרף תוצאותיה, המשיך הנאשם הכדורגלן יצחק אספה בנסיעתו, כאשר מספר שניות לאחר מכן, נעצר בחריקת בלמים לפני צומת הרחובות שד’ רוקח ורח’ אבן גבירול.

הנאשם עצר את הרכב לפרק זמן קצר, המשיך בנסיעה איטית למרחק קצר, עצר בשנית ואז נמלט מן המקום לכיוון רח’ בן אביגדור וזאת מבלי שעמד על תוצאות התאונה או הושיט כל עזרה למנוח ולקטין, אשר שכבו פצועים במקום.

במהלך נסיעתו התקשר הנאשם הכדורגלן אספה אל חברו ארבע פעמים, כשהוא שרוי בלחץ. בתחילה, אמר, כי הוא חושב שיש לו תקר בגלגל ובהמשך אמר, כי הוא “פגע במשהו והמשיך לנסוע”.

עוד בהמשך, אמר הנאשם, כי עיניו נעצמו, הוא הרגיש שפגע בדבר מה – אך המשיך בנסיעה.

 “ניסיונו לשבש את החקירה והימנעותו ממסירת גרסה, מעידים על מסוכנותו…”

בהמשך הלילה, ביקש הנאשם (יצחק אספה) מחברו להתקשר לחברת “אלדן“, למסור למוקדנית, כי רכב ה”קיה” היה מעורב בתאונה ולבקש, כי יגיע רכב גרר על מנת לקחת את רכב ה”קיה” למוסך וזאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי.

בשלב מסוים החליטו הנאשם וחברו לנסוע לכיוון נמל תל אביב על מנת לנסות ולאתר את מקום התאונה בה היה מעורב.

בהגיעם למקום התאונה, הבחינו בכוחות המשטרה וכן בחלקי רכב ה”קיה” אשר היו פזורים במקום וחרף זאת, הנאשם אספה לא פנה לכוחות המשטרה אשר היו במקום, אלא חזר לרח’ בן אביגדור על מנת להמתין לבואו של רכב הגרר.

בסמוך לשעה 05:20, הגיעו לרח’ בן אביגדור, שוטרים אשר ביצעו סריקות באזור לאיתור הרכב אשר נראה נמלט ממקום התאונה.

כאשר הבחינו בנזקים שנגרמו לרכב ה”קיה“, שאלו השוטרים את הנאשם יצחק אספה לפשר הנזק והוא השיב בכזב, כי הנזק נגרם בעת חניית רכב ה”קיה” ברח’ בן אביגדור, כאשר הוא עצמו שהה בתוך המועדון ואף טען בכזב, כי חברו היה זה שנהג ברכב.

כתוצאה מהתאונה, נגרמו למנוח ארי נשר זכרו לברכה, חבלות קשות, הוא פונה לבית החולים ובהמשך נפטר. ל-קטין, נגרמו חבלות והוא פונה לבית החולים.

יצוין, כי בעניינו של הקטין אשר היה מעורב בתאונה, טרם התקבלה החלטה ועניינו נבחן בפרקליטות.

דוברת הסברה ותקשורת מחוז מרכז של משרד המשפטים | עורכת דין הגב’ רוני ליבנה, מוסיפה בהודעתה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי; בבקשת המעצר, נכתב, כי: “המשיב פעל, בסמוך ממש לאחר התאונה, להעברת רכב הקיה אל המוסך, באופן שיכל למנוע את איתורו ולהביא להשמדת ראיה מרכזית בתיק.

 יודגש, כי נוכח הימלטותו של המשיב ממקום התאונה, והעובדה, כי מספר הרישוי של הרכב הפוגע לא תועד בשום אמצעי, אך כפסע היה מגרירת הרכב למוסך, טרם איתורו על ידי שוטרים

בחירתו של המשיב להותיר את המנוח ארי נשר זכרו לברכה ואת הקטין ג.ג. כשהם מוטלים פצועים על הכביש על מנת למלט את עצמו, כמו גם ניסיונו לשבש את החקירה והימנעותו ממסירת גרסה, מעידים על מסוכנותו ועל כך שלא ניתן לתת בו אמון”.

אל כתב אישום אספה

אל בקשה להארכת תנאים עד תום ההליכים אספה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן