צרכנות

יינות ביתן חויבה למכור סניפי קרית שמונה ומגדל-העמק

רשות ההגבלים העסקיים אילצה את רשת יינות ביתן במסגרת הצו המוסכם למכור את 2 הסניפים הנותרים ותעמיד אשראי של 18 חודשים לרוכש על מנת להפסיק את הפגיעה התחרותית באזורים אלו. כמו כן, תשלם יינות ביתן 2 מיליון ₪ לאוצר המדינה. 'רשות ההגבלים העסקיים' הגיעה להסכמות אלו עם רשת יינות ביתן במסגרת השימוע שהתקיים לאחר הודעת כוונת החיוב שהוציאה הרשות לרשת יינות ביתן ולנושא משרה בה.
0
0
יינות ביתן בעיר קרית שמונה
יינות ביתן בעיר קרית שמונה

‘רשות ההגבלים העסקיים’ הגיעה היום (שלישי, כ”ו באדר התשע”ח) לצו מוסכם עם ‘רשת יינות ביתן’ במסגרתו תעביר רשת יינות ביתן את שני הסניפים בערים; קרית שמונה ו-מגדל-העמק ללא תמורה לקונה אותו מצאה והרשות, אישרה שהייתה אמורה למכור במסגרת המיזוג עם ‘רשת מגה’ אך נותרו ברשותה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כן, תעניק רשת יינות ביתן לרוכש אשראי למשך 18 חודשים, תאפשר לו להזמין סחורה בתנאים המסחריים המגיעים לה (ובכך תאפשר לו ליהנות מיתרונות לגודל) וכן תשלם סך של 2 מיליון שקלים לקופת אוצר המדינה. צו זה, יביא לסיום החשש לפגיעה בתחרות ובצרכנים בערים; קרית שמונה ו-מגדל-העמק.

חברת יינות ביתן בערבון מוגבל היא רשת מרכולים פרטית בישראל שבבעלותה 71 חנויות וסופרמרקטים הפרוסים מהעיר אילת בדרום ועד קרית שמונה בצפון ומעסיקה כ-5,000 עובדים.

הרשת נוסדה על ידי נורית ונחום ביתן, והחלה את דרכה ב-1995 כחנות יינות קטנה בעיר אשקלון. משפחת ביתן מנהלת את הרשת כעסק משפחתי.

כזכור, בתנאי מיזוג “יינות ביתן” ו”מגה” (אשר הייתה בקרית שמונה) נקבעו, בין היתר, תנאים אשר חייבו את יינות ביתן למכור סניפים ב-8 אזורים שונים לאחר שעלה חשש שמא השלמת המיזוג באותם אזורים, ללא מכירת הסניפים, תביא לפגיעה בתחרות ובציבור.

 ריפוי הפגיעה האפשרית בתחרות שהנפגעים הפוטנציאליים הראשים בה הם הצרכנים

יינות ביתן בעיר מגדל העמק
יינות ביתן בעיר מגדל העמק

לאחר שחלפו המועדים שנקצבו בתנאי המיזוג למכירת הסניפים על ידי ‘יינות ביתן‘ הועברו הזכויות בהם לנאמן על מנת שימכור את הסניפים שטרם נמכרו. בהמשך, יצאה הרשות, בהודעת כוונת חיוב ל”יינות ביתן” ונושא משרה בה בגין הפרות של תנאי המיזוג.

עד ליום זה וגם לאחר העברת כלל הזכויות בסניפים (קרית שמונה ומגדל-העמק) שטרם נמכרו לנאמן לצורך מכירתם, לא צלחו ניסיונות המכירה של הנאמן (גם ללא כל תמורה) בשניים מתוך שמונת האזורים והחשש לפגיעה בתחרות ובצרכנים באותם אזורים, נמשך.

‘רשות ההגבלים העסקיים’ הגיעה להסכמות אלו עם רשת יינות ביתן במסגרת השימוע שהתקיים לאחר הודעת כוונת החיוב שהוציאה הרשות לרשת יינות ביתן ולנושא משרה בה.

העיקרון שהנחה את הרשות בצו המוסכם, היה ריפוי הפגיעה האפשרית בתחרות שהנפגעים הפוטנציאליים הראשים בה הם הצרכנים בקריית שמונה ומגדל העמק.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן