אינטרנט חדשות צבא | משטרה | ביטחון

יגאל אונא ראש מערך הסייבר קבע ראש הממשלה נתניהו

יגאל אונא בן ה-46, מכהן כיום כראש היחידה לטכנולוגיות סייבר במערך הסייבר הלאומי, יחליף את דר' אביתר מתניה, המסיים את כהונתו כראש מערך הסייבר הלאומי לאחר 6 שנים ◄הממשלה החליטה לאחרונה על איחוד יחידות מערך הסייבר הלאומי, ליחידה אחת שתהיה אחראית על כלל היבטי הגנת הסייבר במרחב האזרחי ◄ גוף זה תחת כהונתו של ראש הממשלה נתניהו, הפך את מדינת ישראל למעצמת סייבר.
0
0
יגאל אונא ראש מערך הסייבר של ישראל עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו
יגאל אונא ראש מערך הסייבר של ישראל עם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו

על פי החלטת ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, נמסר היום (שישי י”א טבת תשע”ח) ימונה יגאל אונא לתפקיד ראש מערך הסייבר הלאומי. המינוי, טעון אישור ממשלת ישראל. ראש הממשלה מר נתניהו, המייחס חשיבות רבה וגדולה מאד ל’מערך הסייבר הלאומי’ והוא נחשב כמי שדוחף ומעודד הקמתו, בנייתו והתפתחותו של גוף זה ותחת כהונתו הפך את מדינת ישראל למעצמת סייבר בקנה מידה עולמי, הזוכה להערכה רבה בכל העולם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מערך הסייבר הנו גוף מטה הכפוף לראש ממשלת ישראל, הממליץ על מדיניות קיברנטית לאומית ומקדם את יישומה. הקמת המטה אושרה על ידי ממשלת ישראל כבר ב-7 באוגוסט 2011 וזה החל לפעול בינואר 2012.

מדינת ישראל מהמדינות הראשונות בעולם, שהכירו בחשיבות ההגנה על מערכות ממוחשבות חיוניות של הסייבר.

יגאל אונא, בן 46, מכהן כיום כ‘ראש היחידה לטכנולוגיות סייבר’ ב‘מערך הסייבר הלאומי’. הוא הגיע ל‘מערך הסייבר הלאומי’ לאחר 29 שנים בהן שירת במערכת הביטחון בתפקידי סיגינט וסייבר המשלבים מודיעין, פיתוח והטמעת טכנולוגיות ומבצעים אופרטיביים וכן בתפקידי מטה ובניין כח.

אונא, שירת ב‘יחידת 8200’ באגף המודיעין (בראשי תיבות: אמ”ן) של צהל שהוא חלק מקהילת המודיעין הישראלית האחראי על איסוף וניתוח מודיעין צבאי.

ובתפקידי ניהול בכירים בשירות ביטחון כללי. מר אונא, כיהן בין השנים; 2014-2017 כראש אגף סיגינט-סייבר ב-שירות הביטחון הכללי, המכונה שַׁבַּ”כּ, או הַשַּׁבַּ”כּ, ארגון הביון שהנו חלק חשוב בקהילת המודיעין הישראלית.

עד למינויו של יגאל אונא, כראש היחידה ל‘טכנולוגיות סייבר’ במערך הסייבר הלאומי בחודש יוני 2017.

█ ראש הממשלה; “אני מודה למר בוקי כרמלי, ראש הרשות הלאומית להגנת הסייבר שהקים את הרשות, יש מאין…”

ראש הממשלה מר נתניהו; “ליגאל אונא, ניסיון רב בכל תחומי הסייבר וביחידות הסייבר השונות במערכת הביטחון. אני משוכנע שהוא יביא את ניסיונו העשיר להמשך בניית מערך הסייבר ולהתמודדות מוצלחת מול אתגרים ביטחוניים מורכבים”.

ראש הממשלה, הוסיף; “אני מבקש להודות לדר’ אביתר מתניה, המסיים את כהונתו כראש מערך הסייבר הלאומי לאחר 6 שנים. אביתר, הקים את המערך ותרם תרומה רבה לביטחון הלאומי והפיכתה של ישראל למעצמת סייבר בקנה מידה עולמי. אני מאחל לאביתר, הצלחה רבה בהמשך דרכו”.

ראש הממשלה, הוסיף, בדבריו, כי; “אני מבקש להודות גם ל-בוקי כרמלי, ראש הרשות הלאומית להגנת הסייבר, אשר הקים את הרשות, יש מאין והחל את פעילותו המבצעית של ה-CERT הלאומיכרמלי, ניהל באחריות ובמקצועיות אירועי סייבר רבים בישראל והוביל את תהליך קבלת האחריות מהשב”כ על גופי תשתיות קריטיות של מדינת ישראל“. סיכם ראש הממשלה.

כזכור, לפני כשבועיים, החליטה ממשלת ישראל על איחוד יחידות מערך הסייבר הלאומי, ליחידה אחת שתהיה אחראית על כלל היבטי הגנת הסייבר במרחב האזרחי, החל מגיבוש מדיניות ובניין כח טכנולוגי ועד הגנה מבצעית בסייבר.

זאת לאחר שעד אז היה מורכב המערך משתי יחידות, אך תוך חלוקת אחריות ביניהן; מטה הסייבר הלאומי שהוקם ב-2012 והיה אמון על הובלת האסטרטגיה, המדיניות הלאומית ובניין הכוח הטכנולוגי בתחום הסייבר בישראל, והרשות הלאומית להגנת הסייבר שהוקמה בשנת 2016 כגוף האופרטיבי המרכזי להגנת הסייבר בישראל שיפעל לצד מטה הסייבר הלאומי כחלק ממערך סייבר לאומי.

כעת יגאל אונא, יעמוד בראש המערך האחוד.

█ אודות מטה הסייבר הלאומי – היעוד

גוף מטה לראש הממשלה, לממשלה ולוועדותיה, אשר ממליץ על מדיניות לאומית ומקדם את יישומה בתחום הסייבר, בכפוף לכל דין והחלטות ממשלה. המטה, פועל לקידום היכולת הלאומית במרחב הסייבר ולשיפור ההתמודדות עם האתגרים הנוכחיים והעתידיים במרחב הסייבר.

הוא נועד לשפר את ההגנה על תשתיות לאומיות החיוניות לקיומם של חיים תקינים במדינת ישראל ולחסנן, במידת האפשר, מפני תקיפה בסייבר, תוך קידום מעמדה של ישראל, כמרכז לפיתוח טכנולוגיות מידע וזאת, תוך הידוק שיתוף הפעולה בין האקדמיה, התעשייה והמגזר הפרטי, משרדי הממשלה וקהילת הביטחון.

המטה אמון על קידום שלושה תחומים מרכזיים בתחום הסייבר במדינה;

1. קידום ההגנה ובניית החוסן הלאומי בסייבר
2. בניית הובלה ישראלית בתחום הסייבר
3. קידום התהליכים התומכים בשתי המשימות הראשונות

◄תפקידים בהקשרי גיבוש מדיניות קיברנטית לאומית;

א. לייעץ לראש הממשלה, לממשלה ולוועדותיה בנושא הסייבר. בענייני חוץ וביטחון, הייעוץ לממשלה, לוועדותיה ולהרכבי שרים ייעשה באמצעות המטה לביטחון לאומי.

ב. לרכז את עבודת המטה של הממשלה וועדותיה בתחום הסייבר, להכין את דיוניהם ולעקוב אחר ביצוע החלטותיהם. בענייני חוץ וביטחון, הריכוז של עבודת המטה, הכנת הדיונים והמעקב אחר ביצוע ההחלטות, ייעשו באמצעות המטה לביטחון לאומי.

ג. להמליץ לראש הממשלה ולממשלה על מדיניות סייבר לאומית, להנחות את הגורמים הרלבנטיים אודות המדיניות עליה הוחלט על ידי הממשלה ו/או ראש הממשלה, ליישם את המדיניות ולבקר את יישומה.

ד. לפרסם, ככל שהדבר יידרש, לכלל הגופים הרלבנטיים, הנחיות מדיניות משלימות הנגזרות מהחלטות הממשלה וועדותיה בתחום הסייבר.

ה. לקדם את התיאום ושיתוף הפעולה בין הגופים הממשלתיים, הביטחוניים, האקדמיים, התעשייתיים, העסקיים והאחרים, הרלבנטיים לתחום הסייבר.

ו. לקדם חקיקה ותקינה בתחום הסייבר.

◄בהקשרי הגברת הביטחון בסייבר;

ז. להוות גורם מסדיר בתחומי הביטחון בסייבר.

ח. לקבוע ולתקף מידי שנה את איום הייחוס הלאומי להגנה על המרחב הסייבר.

ט. לגבש תפיסה לאומית לטיפול במצב חירום במרחב הסייבר.

י. לערוך תרגילים לאומיים ובינ”ל לשיפור המוכנות של מדינת ישראל בתחום הסייבר.

יא. לרכז את תמונת המודיעין בנושא הביטחון בסייבר מכלל גורמי קהילת המודיעין.

יב. לרכז את תמונת המצב הלאומית בנושא הביטחון בסייבר.

יג. לקדם ולהעלות את המודעות הציבורית לאיומים ולדרכי ההתמודדות עמם במרחב הסייבר.

יד. לגבש ולפרסם אזהרות ומידע לציבור בנוגע לאיומים הקיימים במרחב הסייבר, וכן כללים להתנהגות מונעת.

בהקשרי חיזוק המובילות הישראלית בסייבר

טו. לקדם מחקר ופיתוח בתחום הסייבר וחישוב העל באמצעות הגופים המקצועיים.

טז. לקדם תכניות להעצמה של ההון האנושי בתחום הסייבר.

יז. לפעול לעידוד תעשיית הסייבר בישראל.

יח. לקדם שיתופי פעולה מול גורמים מקבילים בחו”ל בנושא הסייבר.

יט. לקדם בניית תוכניות לאומיות לחינוך ולשימוש נבון במרחב הסייבר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן