אוניברסיטה | מכללה קהילה

טקס סיום המחזור ה-5 בתכנית הייחודית ‘חלונות לחלומות בקמפוס’

כשאסירים שירות בתי הסוהר במחוז דרום ואקדמיה ב'אוניברסיטת בן-גוריון בנגב' נפגשים, מחר (יום ראשון) יתקיים טקס הסיום של המחזור החמישי 'חלונות לחלומות בקמפוס'; בו אחת לשבוע, במשך 4 חודשים' 13 אסירים מיחידות שונות במחזור הדרומי של השבס, מגיעים לקמפוס, ללימודי העשרה.
0
0
גונדר קטי פרי מפקדת מחוז דרום של השבס | רקע: הזמנה לתכנית הייחודית חלונות לחלומות בקמפוס לאסירים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
גונדר קטי פרי

‘אוניברסיטת בן-גוריון בנגב’ תקיים מחר (יום ראשון, כ”ה בתמוז, התשע”ט) טקס הסיום של המחזור החמישי של התכנית הייחודית ‘חלונות לחלומות בקמפוס’ מדובר בתכנית ייחודית ופרי תוצר שיתוף פעולה אמיץ בין המחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטת בן- גוריון בנגב ובין שירות בתי הסוהר (שַׁבָּ”ס) במחוז דרום.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

התכנית הייחודית ‘חלונות לחלומות בקמפוס’ של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב הנו הפרויקט יחיד מסוגו במוסדות האקדמיים בישראל ו‘שירות בתי הסוהר’ רשות כליאה לאומית במדינת ישראל, נולדה במטרה להטמיע באסירים את האמונה שהם יכולים להשתלב בחברה הנורמטיבית וכי כל הדלתות פתוחות עבורם על מנת להגשים את חלומותיהם ובכך לתרום גם לתהליך השיקום שלהם.

רבים מהאסירים שהשתתפו בפרויקט בעבר, ציינו שהוא גרם להם לחשוב שהם מסוגלים ללמוד, הביעו התעניינות אמיתית בלימודים בעתיד וכן העידו שהתחזקה בקרבם המוטיבציה לחזור למוטב.

כיום, אחת לשבוע, במשך 4 חודשים, 13 אסירים מיחידות שונות במחזור הדרומי של השַׁבָּ”ס, מגיעים לקמפוס, ללימודי העשרה.

בחלק הראשון של היום, בכיתת הלימוד, מלמדות את האסירים שתי מדריכות התכנית אליי ותומר, סטודנטיות לרפואה, נושאים שונים מעולם הרפואה, כגון; עזרה ראשונה, בריאות הנפש ועוד.

דובר אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מר אמיר רוזנבליט, מסר לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי בנוסף, מגיעים ללמד בתכנית חברי סגל אקדמי מתחומי ידע שונים (גאוגרפיה, כלכלה ועוד).

כמו כן, מתקיימים סיורים באוניברסיטה למעבדת רובוטיקה של המחלקה להנדסת תעשייה וניהול ומעבדת חישה מרחוק של המחלקה לגאוגרפיה.

בחלק השני של היום, מתקיים על ידי נציגי שירות בתי הסוהר, תהליך עיבודקבוצה טיפולית אשר מלווה את התהליך.

התכנית החלה פעילותה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב באוקטובר 2017 והיא עומדת לקראת סיומו של המחזור החמישי.

טקס הסיום של מחזור זה, יתקיים, כאמור, מחר (יום ראשון, כ”ה בתמוז, התשע”ט, ה-28/7) במעמד נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מפקדת מחוז דרום של השבס היא גונדר קטי פרי, האישה הראשונה אי פעם שמונתה (05/07/19) לפקד על מחוז בשַׁבָּ”ס (המחוז בארץ עם רוב בתי הכלא הביטחוניים) נציגי ‘שירות בתי הסוהר’, צוות התכנית ובני המשפחות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן