חינוך יום העצמאות כאן נתניה מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מדינת ישראל בת 73 קריית אתא

חתן התנ”ך העולמי לנוער: גלעד אברהמוף, בן 17 מן העיר נתניה

בחידון חתן התנ"ך העולמי לנוער, התחרו 16 נערים ונערות בני 14 עד 17, מן הארץ ומן התפוּצות, תוך כדי שהפגינו ידע רב ב'ספר הספרים' ◄השנה, עמד החידון בסימן; "שלום עולמי" | "וְנִכְרְתָה קֶשֶׁת מִלְחָמָה וְדִבֶּר שָׁלוֹם לַגּוֹיִם"  (זכריה, ט',י') ◄ שר החינוך אלוף במילואים חבר כנסת מר יואב גלנט; ״אין לנו השראה גדולה יותר מהתנ״ך, אין לנו שורשים עמוקים יותר מאלו הנטועים בתנ״ך, ואין לנו תכלית או תוחלת ללא יסודותיו הערכיים של התנ״ך.
0
0

גלעד אברהמוף, בן 17 מן העיר נתניה, הוא חתן התנ”ך העולמי לנוער, תשפ”א, הוכרז היום (יום חמישי ג’ באייר התשפ”א, 15.4.21) יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל בתיאטרון ירושלים, במעמד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שר החינוך, מר יואב גלנט, יושב ראש הכנסת מר יריב לוין  ומנכל משרד החינוך מר עמית אדרי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר. 

תושב ישראל נוסף, גם הוא תלמיד ישיבה, הנער דביר ברח”ד בן ה-16 מהישיבה התיכונית בעיר קריית אתא, הגיע אל המקום השני.

גלעד אברהמוף (מימין) עם ראש הממשלה, שר החינוך ויו"ר הכנסת. במרכז: דביר ברח"ד, שהגיע אל המקום השני | צילום: איציק בלניצקי | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אברהמוף (מימין) עם ראש הממשלה, שר החינוך ויור הכנסת במרכז: דביר ברח”ד

אל המקום השלישי, הגיע הצעיר בנימין רום, בן 17 מהעיר ניו יורק, שארצות הברית.

אל המקום הרביעי, הגיע עמית אלגזר ישראל מבית הספר “מקיף יאאשדוד.

בחידון חתן התנ”ך העולמי לנוער, התחרו 16 נערים ונערות בני 14 עד 17, מן הארץ ומן התפוּצות, תוך כדי שהפגינו ידע רב ב’ספר הספרים‘.

השנה, עמד החידון בסימן; “שלום עולמי” | “וְנִכְרְתָה קֶשֶׁת מִלְחָמָה וְדִבֶּר שָׁלוֹם לַגּוֹיִם”  (זכריה, ט’,י’).

בחבר השופטים, ישבו;

  1. יושב ראש הכנסת ויושב ראש חבר השופטים – חבר כנסת מר יריב לוין.
  2. ראש מועצה מקומית שוהם מר איתן פטיגרו.

מחבר השאלות;

  1. חתן התנ”ך העולמי לשעבר ומחבר השאלות מר יואב שלוסברג.
  2. יושב ראש ברית יוצאי מרוקו ומנהל מרכז דהאן – דר’ שמעון אוחיון.
  3. כלת התנ”ך העולמי לנוער תש”ף – רות כהן.
  4. סגן חתן התנ”ך העולמי לשעבר – שי אלוני.

שר החינוך מר יואב גלנט; עָמו של ספר הספרים. עָם אשר מתהווה ומתעצם בין דפי התנ״ך, עָם המגבש לעצמו זהות ומקבל עוּלה של תורה

שר החינוך אלוף במילואים חבר כנסת מר יואב גלנט; ״אין לנו השראה גדולה יותר מהתנ״ך, אין לנו שורשים עמוקים יותר מאלו הנטועים בתנ״ך, ואין לנו תכלית או תוחלת ללא יסודותיו הערכיים של התנ״ך.

עַם הַסֵּפֶר הוא, בראש ובראשונה, עָמו של סֵפֶר הַסְּפָרִים. עָם אשר מתהווה ומתעצם בין דפי התנ״ך, עָם המגבש לעצמו זהות ומקבל עוּלה של תורה, עָם אשר שיאיו ומשבריו משתקפים היטב גם בסיפורי התנ״ך. וּבדיוק משום כך, יום של קורת נחת הוא לנו.

ביום חגה של המדינה, יום העצמאות השבעים-ושלושה לתקומת ישראל, אנו זוכים כמיטב המסורת לשוּב ולצלול אל בין דפיו של הספר המופלא מכל. להתרגש מחוכמתו, להתפעם משפתו ולהתעמק בתובנותיו.

מתמודדות ומתמודדי החידון, כולכם מושא להוקרה ולהערכה עבורנו. מָעיינות של ידע בלתי-נדלה, של סקרנות אין-קץ, של שקדנות ושל תבונה.

מכנה משותף מחבר בין כל אחד ואחת מכם: אהבתכם האמיתית לתנ״ך ובעיקר למה שהוא מייצג עבורנו – כפרטים וכעַם.

מכאן, מעל בימה זאת, אני מברך אתכם – משתתפי החידון מכל תפוצות ישראל. אני מקווה, כי נזכה בעתיד לראות גם אתכם בונים את ביתכם איתנו, בישראל״. אמר שר החינוך מר גלנט.

יואב גלנט שר החינוך ברקע: ספר התנך היהודי לקראת חידון התנ"ך העולמי ביום העצמאות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
יואב גלנט, שר החינוך

מנכל משרד החינוך, מר עמית אדרי, אמר; נביאי ישראל הורישו לאומה היהודית ולאומות העולם נכסי רוח נצחיים. את הצדק, את האחדות ואת השלום. ערכים אלה, מהווים את היסוד המקיים של החברה ואת היסוד הבונה של מערכת החינוך, המחויבת בהנחלתם.

השנה חידון התנ”ך מתקיים בסימן; השלום ובימים אלה תפקידה של מערכת החינוך מקבל משנה תוקף, להמשיך ולפעול ללא לאות כדי לחבר בין כל חלקיה של החברה ולשמור על אחדותה. זהו צו חינוכי ומוסרי מהמעלה הראשונה.

אני מבקש לברך אתכם הזוכים בחידון. עמלתם רבות כדי להגיע לרגע החשוב והמרגש הזה. חוויתם מסע מפרך ומתוח, אך בד בבד גם תהליך שהנחיל לכם ידע עצום וסל ערכים שישרתו אתכם לאורך שנים רבות. אני רוצה להביע את הערכתי בפני כל אחת ואחד מכם ולאחל לכם הצלחה בהמשך דרככם”.

דר’ סער הראל, מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך: ברכות לסגן חתן התנ”ך העולמי – דביר ברח”ד

דר’ סער הראל, מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, בירך לאחר החידון את שני נציגים של מחוז חיפה במשרד החינוך, ייצגו את מדינת ישראל בחידון התנ”ך העולמי שהתקיים היום יום העצמאות.

מדובר ב-אוראל בנימיני מתיכון רבין קריית ים ו-דביר ברחד, מהישיבה התיכונית קריית אתא. יישר כוח. ברכות גם לסגן חתן התנ”ך העולמידביר ברח”ד, ישיבה תיכונית קריית אתא – על זכייתו!

דר’ הראל, מנהל המחוז, הוסיף בדבריו, כי; “בתום שנה מורכבת, קיבלו על עצמם התלמידים הזוכים אתגר מחוץ לתכנית הלימודים ומערכת השעות ועמדו בו בהצלחה מרובה. הלמידה לקראת התחרות, מהווה מודל להשראה לנוער חדור מוטיבציה, חולם ומגשים.

התנ”ך, מאחד את החברה הישראלית כעַם, מעשיר ומשמר את השפה העִבְרִית, ובונה את עתידנו כאוּמָּה.

יישר כח לתלמידים הזוכים, לצוותים החינוכיים, לחינוך ממלכתי-דתי (חמ”ד) במחוז חיפה ול-מינהל חברה ונוער במחוז חיפה. סיכם דר’ סער הראל, מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן