חקלאות אורגנית חקלאות ישראל מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ צרכנות צרכנות ירוקה

חקלאי גרנות תייצא אבוקדו האס ל-Tesco רשת מרכולים בריטית

בית האריזה של "חקלאי גרנות" זכו בציון בקרת האיכות הגבוה ביותר של טסקו (Tesco) היא רשת מרכולים בריטית בינלאומית, לאחר שעמד בהצלחה בכל הקריטריונים המחמירים ליצוא אבוקדו אבוקדו מסוג 'האס' שהינו הזן הנמכר ביותר לסניפי רשת הסופרמרקטים הגדולה בבריטניה = נועה טל, מנהלת האיכות של תאגיד "חקלאי גרנות": הביקוש ל'אבוקדו הישראלי' בעולם, רק עולה; כל עונה אנו עוברים מבדקי איכות, כדי לאפשר יצוא של אבוקדו ללקוחות ברחבי אירופה.
0
0
נועה טל, מנהלת האיכות של "חקלאי גרנות" ברקע: אבוקדו בבית אריזה 'חקלאי גרנות' | צילום: חגי נתיב | עיבוד צילום: שולי סונגו
נועה טל, חקלאי גרנות

“האבוקדו הוא היום פרי הייצוא המוביל בישראל, כשהמגדלים הישראלים נחשבים למקצועיים ביותר בתחומים של תפוקה ושיטות גידול, על אף שיש מקומות בעולם עם תנאי גידול ואקלים הרבה יותר טובים מישראל” – כך מסבירה נועה טל, מנהלת האיכות של תאגיד “חקלאי גרנות” עם פרסום הידיעה, כי ‘חקלאי גרנות’ תייצא ל-Tesco רשת מרכולים בריטית בינלאומית – אבוקדו מזן האס (Hass).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לדברי מנהלת האיכות של “חקלאי גרנות” הגב’ טל, הביקוש ל’אבוקדו הישראלי‘ בעולם, רק עולה; “כל עונה אנו עוברים מבדקי איכות, כדי לאפשר יצוא של אבוקדו ללקוחות ברחבי אירופה.

אנו שמחים על כך, שבית האריזה שלנו “חקלאי גרנות” עבר בהצלחה יתרה את המבדק של טסקו, דבר המחזק את מעמדנו כספק מוביל בתחום האבוקדו והיצוּא הישראלי“. סיכמה מנהלת האיכות של “חקלאי גרנות“.

בתחילת המאה ה-20, ניסתה חברת פִּיקָא (Palestine Jewish Colonization Association – חברה להתיישבות יהודית בארץ־ישראל) שהייתה חברה להתיישבות יהודית בארץ ישראל שהוקמה על ידי הברון אדמונד ג’יימס דה רוטשילד.

כל זאת לאקלם את עץ האבוקדו בארץ ישראל, אך גידולו כגידול מסחרי, החל על פי ויקיפדיה רק בראשית שנות ה-60 של אותה מאה.

עצי האבוקדו הראשונים, הובאו לארץ ישראל בשנת 1920 על ידי נזירים מ”מנזר השתקנים” ב-לטרון ויש אומרים שבחצר המנזר נמצאים עצי האבוקדו הוותיקים ביותר בישראל.

העצים המורכבים הראשונים של האבוקדו, הובאו בתחילת שנות ה-20 של המאה ה-20 וניטעו באדמות בית הספר החקלאי “מקווה ישראל“.

אבוקדו האס (Hass) הינו אגסי אליפטי קליפתו מחוספסת עבה וגמישה, צבעה ירוקה-שחורה, כאשר פרי האבוקדו מבשיל באמצע אוקטובר ונחשב לזן הנפוץ בעולם של האבוקדו.

בישראל מגדלים זנים שונים של אבוקדו זאת בהתאם לסוגי הקרקעות והאקלים באזורים השונים. האבוקדו, נחשב כיום בישראל לפרי הייצוא השני בחשיבותו אחרי ההדרים.

מתברר, כי האבוקדו הישראלי, זוכה לפופולריות רבה בשווקי אירופה ובייחוד במדינות גרמניה ו-צרפת.

עובדות בבית האריזה "חקלאי גרנות" אורזות לייצוא אבוקדו מזן האס, Hass | צילום: חגי נתיב | עיבוד צילום: שולי סונגו
עובדות בבית האריזה “חקלאי גרנות”

חקלאי גרנות; זוהי השנה שנייה שבית האריזה גרנות, מקבל את אישור רשת טסקו בציון הגבוה ביותר. 

‘בית האריזה לאבוקדו של ‘חקלאי גרנות’ קיבל מ-טסקו (Tesco) את ציון האיכות הגבוה ביותר שרשת המרכולים הבריטית בינלאומית, מעניקה לספקיה וכן אושרו ‘המגדלים של חקלאי גרנות‘ לאספקת אבוקדו במגוון זנים לשיווק בשנת 2021 את אבוקדו גרנות מזן “האס“.

מטעם משרד מירב בורמד – יחסי ציבור, דוברות וייעוץ תקשורתי, נמסר על ידי הגב’ מירב בורמד לאתר כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי כל זאת לאחר ש‘בית האריזה לאבוקדו של ‘חקלאי גרנות’ עמד במבדק המחמיר ביותר של הרשת (Tesco) המשמש כתנאי סף למכירה של מוצרים ותוצרת בסניפי הרשת שלה.

התקן של רשת טסקו, נחשב לאחד מהתקנים המחמירים ביותר בתחום האיכות ובטיחות במזון והוא כולל רשימת דרישות בהם יש לעמוד כתנאי סף בעבודה עימה. המבדקים, נערכו לבית האריזה וכן למגדלי האבוקדו של גרנות.

‘בית האריזה לאבוקדו של ‘חקלאי גרנות’ אף נדרש לעמוד בתקנים מחמירים משלב הגעת הפרי מן המטע ועד הגעתו ליעד הסופי בנקודות המכירה, תוך שמירה על סטנדרטים  גבוהים של; בטיחות מזון, ניקיון, נוהלי עבודה, שילוח והובלה ועוד.

כידוע, מגדל האבוקדו, חייב לעמוד בדרישות מחמירות של שימוש בחומרי הדברה על פי טסקו, וכן, איסור על שימוש בהנדסה גנטית וכו’.

המבדק בוצע מטעם טסקו וחקלאי גרנות, קיבלה, כאמור את הדירוג המקסימלי; כחול, הקובע, כי הספק, להלן (‘גרנות’) עונה באופן מלא על הציפיות.

זוהי השנה שנייה שבית האריזה גרנות מקבל את אישור רשת טסקו בציון הגבוה ביותר. האבוקדו שתספק ‘גרנות‘ ל-Tesco, הינו אבוקדו מסוג האס בעיקר, זן האהוב מאוד באירופה ובבריטניה בפרט.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן