מושבים פלילים

חיים עמור ממושב משמר הירדן עשה חיים כעת נאשם בגניבה

בין השנים; 2009 ו- 2014, הנאשם חיים עמור גנב במרמה, ללא ידיעת חברי המושב או הסכמתם, סך של לא פחות מ- 1,322,550 ₪, זאת עשה הנאשם מתוקף תפקידו הציבורי ובאמצעות משיכת 133 שיקים והעברה בנקאית אחת, מקופת המושב ומקופת גידולים חקלאיים. בין היתר  חתם הנאשם על השיקים וההעברה הבנקאית, בשם המושב.
0
0
חיים עמור ממושב משמר הירדן עשה חיים טובים עכשיו נאשם בגניבה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חיים עמור ממושב משמר הירדן עשה חיים כעת נאשם בגניבה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

חיים עמור, מי שהיה נבחר ציבור ב’ועד המושב משמר הירדן’ אהב גם את המושב וגם את החיים הטובים. מי לא? ההבדל הוא שאת כספו הוא עשה תוך ניצול מעמדו ואם נהייה בוטים כפי שמעלה כתב אישום שהוגש נגדו היום (רביעי, י”ח בתמוז תשע”ז) בבית המשפט המחוזי בעיר נצרת  על ידי פרקליטות מחוז צפון; בגין גניבה בידי עובד ציבור בסך של כ 1.4 מיליון ₪ מקופת המושב ומקופת גידולים חקלאיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

פרקליטות מחוז צפון, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר נצרת, כתב אישום נגד חיים עמור מי שהיה חבר ועד במושב משמר הירדן, אשר שימש כמזכיר וגזבר המושב, הן באגודה החקלאית והן הקהילתית ובנוסף שימש חבר, סגן וממלא מקום יושב ראש המועצה האזורית מבואת החרמון, בגין גניבה בידי עובד ציבור בסך של כ- 1.4 מיליון ₪ מקופת המושב ומקופת גידולים חקלאיים. 

מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עורך דין עודד קם, עולה, כי בין השנים; 2009 ו- 2014, הנאשם עמור גנב במרמה, ללא ידיעת חברי המושב או הסכמתם, סך של לא פחות מ- 1,322,550 ₪, זאת עשה הנאשם חיים עמור, מתוקף תפקידו הציבורי.

כמו כן באמצעות משיכת 133 שיקים והעברה בנקאית אחת, מקופת המושב משמר הירדן ומקופת גידולים חקלאיים. בין היתר חתם חיים עמור הנאשם על השיקים וההעברה הבנקאית, בשם המושב משמר הירדן.

דובר מחוזות חיפה והצפון של משרד המשפטים עורך דין אמיר סגייר, מסר, לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; עוד עולה, כי  על  מנת “להלבין” את גניבת הכספים, נזקק הנאשם  עמור לחשבוניות פיקטיביות, כדי להציג להנהלת החשבונות במושב כאילו הכספים שהוא גונב משולמים לקבלנים שונים, עבור עבודה (שכאמור, לא בוצעה מעולם).

 חיים עמור מואשם כי בכספי הגניבה, רכש מכוניות, חופשות לחוץ לארץ, הסדיר חובותיו מול רשויות, רכש מתנות למקורביו

כך, יצר הנאשם עמור קשר עם קבלנים שידעו על תפקידיו הבכירים במועצה האזורית ובוועדות התכנון והבניה. אותם קבלנים, נתנו לו את החשבוניות הפיקטיביות כשוחד, על מנת שזה ייטיב איתם במסגרת תפקידיו הבכירים.

באופן זה, ביצע עמור הנאשם “גניבה בידי עובד הציבור” של 1.4 מיליון ₪ כשהוא “מלבין” את הגניבה עם חשבוניות פיקטיביות שקיבל לידיו כטובת הנאה, שוחד, מטעם קבלנים שביקשו לשחד אותו.

כספי הגניבה, שימשו את הנאשם לרכישת מכוניות, חופשות לחוץ לארץ, הסדרת חובות שלו מול רשויות, רכישות מוצרי מזון, מוצרי חשמל, ואף כמתנות לחתונות ואירועים של מקורביו.

כתב האישום מייחס לנאשם חיים עמור ביצוע עבירות של גניבה בידי עובד הציבור, רישום כוזב במסמכי תאגיד, איסור הלבנת הון, לקיחת שוחד.

כמו כן, יוחס בכתב האישום נגד הקבלנים המעורבים, עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ומתן שוחד.  

התיק נחקר על ידי יחידת הונאה צפון- משטרת ישראל.

אל כתב האישום נגד חיים עמור ממושב משמר הירדן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן