דור | טנטורה חוף הכרמל נדל"ן פלילים

חוף דור-נחשולים: יופסקו אירועים מסחריים החוף יהיה פתוח לציבור

הרשות, התריעה, כי במידת הצורך לא יהססו מפקחי הרשות לעצור אירועים פרטיים בחוף באמצע האירוע ◄ 'רמי' גם פנתה במכתבי התראה אל ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, ליישובים דור ונחשולים ולבעלי העסקים הפועלים בחוף דור-נחשולים בדרישה נוספת להפסיק את הפעילות של בעלי העסקים המפעילים עסקים באופן בלתי חוקי בחוף ולהשיב את הקרקע לקדמותה ◄בעקבות פסק הדין שהדגיש, כי יש חשיבות לשמירה על חוף הים לכלל הציבור והוא מוקיע שימושים פרטיים בחופי הים, שמעבר ל'פגיעתם בחופש התנועה' של כלל הציבור והנאתו מן החוף, מהווים לעתים סכנה ופוגעים בטבע - החלו "הדחפורים להתחמם" אם וכאשר יתברר, כי שוב מופר החוק בחוף של כולם.
0
0
ישראל סקופ, ראש החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל ברקע: אירוע בחוף דור-נַחְשׁוֹלִים | צילום: דוברות רמי | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
ישראל סקופ

הדחפורים בדרך. האירועים המסחריים בחוף דור- נחשולים, יופסקו מעתה והוא יהיה פתוח לציבור הרחב – כך פסק באחרונה בית המשפט בעתירה שהגישה רשות מקרקעי ישראל (רמי), שבין תפקידיה שמירה על קרקעות כמשאב לטובת הציבור, הסביבה והדורות הבאים פנתה בקריאה חשובה אל הציבור הרחב, כי מעתה אין לשלם עבור אירועים מסחריים שתוכננו להתקיים בחוף דור-נחשולים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

זאת לאחר פסק דין של בית משפט השלום בעיר חיפה אשר קיבל את תביעתה של רשות מקרקעי ישראל להפסיק את קיומם של אירועים מסחריים בחוף דור נחשולים.

את התביעה הגישה הרשות במסגרת פעילותה לפינוי כלל חופי הרחצה מ”פלישות” התופסות את חופי הים ומונעות מן הציבור ליהנות מהם.

רמ”י, הגישה את התביעה המשפטית ואף שגרה מכתבי התראה ליישובים דור ונחשולים ולבעלי העסקים הפועלים בחוף דור-נחשולים בדרישה להפסיק לאלתר את הפעילות של בעלי העסקים המפעילים עסקים באופן בלתי חוקי בחוף וכן להשיב את הקרקע לקדמותה.

דוברת וממונה על יחסי ציבור של רשות מקרקעי ישראל הגב’ אורטל צבר, מסרה ל-כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ לאחר שאלה לא פינו את העסקים הפועלים בחוף בניגוד לחוק, פתחה רשות מקרקעי ישראל, בסיוע פרקליטות מחוז חיפה-אזרחי, בהליך משפטי כנגד העסקים הבלתי חוקיים שפועלים במקום המופעלים על ידי חברת ים בדור בעירבון מוגבל, נחשולים קיט ונופש בעירבון מוגבל, שמואל שפר ממושב גבע כרמל הסמוך ו-צבי ברנשטיין מקיבוץ אושה.

מנהל מרחב השמירה חיפה ברשות מקרקעי ישראל מר מזייד פארס; “הרשוּת פועלת לשמירת האינטרסים הציבוריים ב’קרקעות המדינה‘ ובכללם ‘חופי הים‘.

פסק הדין, מדגיש, כי יש חשיבות לשמירה על חוף הים לכלל הציבור והוא מוקיע שימושים פרטיים ב-חופי הים, שמעבר ל‘פגיעתם בחופש התנועה’ של כלל הציבור והנאתו מן החוף, מהווים לעתים סכנה ופוגעים בטבע.

█ סוף סוף ל-פגיעה בחוף דור-נחשולים מעתה אין לשלם עבור אירועים מסחריים

חוף דור-נחשולים, נחשב חוף ים ציבורי, המיועד לשימוש ורווחת הציבור. בחלק מן המקרים, המפעילים בחוף, דרשו תשלום מאנשים פרטיים שביקשו לערוך אירועים בחוף הציבורי, במקרים אחרים המפעילים קיימו אירועים, חסמו ותפסו חלק ניכר משטחי החוף לטובת האירועים הללו ובכך מנעו מהציבור גישה לאותם אזורים.

כמו כו, גרמו לטרדה לשאר הנופשים בחוף, כאשר הפעילויות הללו, בוצעו ללא היתרים ובניגוד לחוק, כמו כן, גרפו לכיסם רווח כספי ניכר על חשבון הציבור.

יצוין, כי בשלהי יוני השנה (2019) במסגרת פעולה רציפה לפינוי כלל חופי הרחצה בישראל מ“פלישות” התופסות את חופי הים ומונעות מן הציבור ליהנות מהם, רשות מקרקעי ישראל באמצעות החטיבה לשמירת הקרקע, הפועלת להפסקת השימושים הבלתי חוקיים ב’חוף דור-נחשולים‘ חוף ציבורי בו נערכו אירועים פרטיים סגורים בתשלום.

הרשות התריעה, כי במידת הצורך לא יהססו מפקחי הרשות לעצור אירועים פרטיים בחוף באמצע האירוע.

‘רמי’ גם פנתה במכתבי התראה אל ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, ליישובים דור ונחשולים ולבעלי העסקים הפועלים בחוף דור-נחשולים בדרישה נוספת להפסיק את הפעילות של בעלי העסקים המפעילים עסקים באופן בלתי חוקי בחוף ולהשיב את הקרקע לקדמותה.

במכתב ההתראה לראש המועצה האזורית חוף הכרמל, נאמר, כי; “על פי בדיקה שביצענו, עולה, כי מתבצע שימוש מסחרי שאינו כדין וללא הסכמה ואישור של רשות מקרקעי ישראל , במקרקעי ישראל, הידועים כחוף דור-נחשולים על ידי הקמת תשתיות לאירועים פרטיים וביצוע פעילות מסחרית בתשלום בחוף הים”.

עוד נכתב; “מאחר, כי למועצה, אין ‘חוזה הרשאה בתוקף‘ נבקש לפעול להסדרת ההרשאה. מאחר שלטענת חלק מהגורמים הם זכיינים של המועצה להפעלת החוף (על אף שכמור, אין הרשאה בתוקף) נבקשך לפעול להפסקת השימוש שאינו כדין לאלתר”.

“מפקחי החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל” – סיכם אז מר ישראל סקופ, ראש החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל; פועלים בשמירה והגנה על אדמות המדינה לטובת הציבור כולו.

במקרה זה, נמצא, כי ישנו שימוש בלתי חוקי על אדמת המדינה בחוף הים הציבורי דור-נחשולים, ישנם מפעילים המקיימים מגוון עסקים במקום ללא היתרים.

לכל אלה, מצטרפת העובדה שהמועצה (חוף הכרמל) טרם הסדירה את חוזה ההרשאה שלה בחוף ולכן, כל פעילות במקום אינה חוקית כרגע.

בכוונתנו לפעול באופן מיידי לפינוי המטרדים שהוקמו על חשבון השטח הציבורי ונמשיך לפעול בהגנה על חופי הציבור לטובת הציבור כולו”. אמר מר סקופ, ראש החטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.

ואכן בסוף השבוע שעבר בעקבות פסק הדין שהדגיש, כי יש חשיבות לשמירה על חוף הים לכלל הציבור והוא מוקיע שימושים פרטיים בחופי הים, שמעבר ל’פגיעתם בחופש התנועה‘ של כלל הציבור והנאתו מן החוף, מהווים לעתים סכנה ופוגעים בטבע – החלו “הדחפורים להתחמם” אם וכאשר יתברר, כי שוב מופר החוק בחוף של כולם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן