חדשות בריאות

פסוריאזיס: ילדים ובני נוער זכאים לחודש ריפוי בים המלח

קייטנת ריפוי לילדים ובני נוער חולי פסוריאזיס בים המלח על פי סל הבריאות, זכאי כל ילד חולה פסוריאזיס למימון שהייה בים המלח לתקופה של עד חודש לצורך טיפול בחשיפה לקרני השמש מסוג UVB האפשרית רק בים המלח. ההרשמה נסגרת בימים אלו ולכן על ההורים לגלות ערנות ולפעול מיידית למימוש הזכויות הרפואיות של הילדים ובני הנוער בסל הבריאות.
0
0
קייטנת ריפוי לילדים ובני נוער חולי פסוריאזיס בים המלח | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חולי פסוריאזיס ילדים ובני נוער זכאים לקייטנת ריפוי בים המלח | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

אגודת הפסוריאזיס הישראלית, מארגנת קייטנת ריפוי בים המלח בחופש הגדול המיועדת לילדים ובני נוער בגילאי 8 עד 18 המתמודדים עם מחלת הפסוריאזיס (Psoriasis ‘ספחת’), במימון של סל הבריאות. הקייטנה מתמקדת בחשיפה הדרגתית לשמש בהשגחת רופא צמוד 24/7 ופעילויות העצמה קבוצתיות בחלוקה לפי גילאים. לקייטנה יכולים להצטרף גם ילדים בגילאי 6-8 עם הורה מלווה. הקייטנה מתקיימת בית מלון בים המלח וכוללת גם שחייה בבריכה, סדנאות יצירה ופינוקים.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

על פי סל הבריאות זכאי כל ילד חולה פסוריאזיס למימון שהייה בים המלח לתקופה של עד חודש ימים לצורך טיפול בחשיפה לקרני השמש מסוג UVB האפשרית רק בים המלח. למרות שהטיפול יוצר הטבה משמעותית, בפועל מעט הורים מאפשרים לילד ובני הנוער לנצל את זכאותם, כי הדבר כרוך בבירוקרטיה מול קופת החולים ובאובדן ימי עבודה עבורם.

דוברת אגודת הפסוריאזיס הישראלית, ממשרד מדיה חברתית ויחסי ציבור בתחום הבריאות, הגב’ נאוה עינבר, מסרה ל’פורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; כדי לאפשר ליותר ילדים ובני נוער לממש את זכאותם, מארגנת בכל שנה אגודת הפסוריאזיס את הקייטנה הזו בהנחיית מדריכים ורופא מתנדב. ההרשמה נסגרת בימים אלו ולכן על ההורים לגלות ערנות ולפעול מיידית למימוש הזכויות הרפואיות של הילדים ובני הנוער בסל הבריאות.

מחלת הפסוריאזיס או ספחת היא מחלה כרונית, הנמשכת כל החיים ומופיעה אצל כ- 3% מהאוכלוסייה. מנתוני אגודת הפסוריאזיס, עולה, כי נכון להיום חיים בישראל כ-240,000 חולי פסוריאזיס, הכוללים; מבוגרים, בני נוער, ילדים ותינוקות. המחלה מתבטאת ב‘נגעים מגרדים’ על הגוף באיזורים שונים.

בשל המאפיינים החיצוניים של המחלה, נאלצים רבים מהילדים להתמודד עם אפליה ונידוי חברתי. הקייטנה מאפשרת להשתתף בפעילויות העצמה וחיזוק הרוח בהנחיית צוות מדריכים מתנדבים המתמודדים בעצמם עם מחלת הפסוריאזיס. כך שבמהלכה הם לומדים להתמודד עם הדעות הקדומות, דבר התורם להעלאת הביטחון העצמי שלהם.

העיקר הבריאות: חופש נופש ואהבה בחוף הים  | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
העיקר הבריאות: חופש נופש ואהבה בחוף הים  | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

 פסוריאזיס איננה מחלה מדבקת

למחלת הפסוריאזיס רקע תורשתי גנטי ובקרב כשליש מהילדים והמבוגרים החולים, יש סיפור משפחתי של חולה נוסף לרוב אחים, הורים או דודים. מדובר במחלה רב מערכתית בעלת ביטוי עמוק יותר וקשה יותר מאשר תסמינים חיצוניים על פני העור.

על פי מחקרים, חולי הפסוריאזיס, נמצאים גם בסיכון מוגבר לחלות במחלות לב, כבד, סוכרת וכלי דם במהלך החיים. חלק מהחולים גם מתמודדים עם דלקת מפרקים פסוריאטית הנקראת גם פסוריאזיס ארטריטיס וגורמת לכאבים, נפיחות ונוקשות.

למרות המראה החיצוני של הנגעים, חשוב לדעת, כי פסוריאזיס איננה מחלה מדבקת, אין אפשרות לחלות בפסוריאזיס על ידי קירבה פיזית לחולה. המחלה לא עוברת במגע בין בני אדם ולכן, אין מניעה לבלות עם אנשים המתמודדים עם פסוריאזיס במסגרות שונות.

אין גם בעיה לאכול, לשתות מאותם כלי אוכל, או לבוא במגע עם סדינים, מגבות, ספות או מיטות. גם אין חשש לחבק, לנשק או לקיים מגע חברי או אינטימי עם חולה פסוריאזיס.

קייטנת הריפוי, תתקיים החל מיום חמישי ה-6.7.2017 ועד יום ראשון 23.7.2017 בבית מלון בים המלח. על מנת להצטרף לקייטנה, יש לפנות מייידית אל רופא העור, לבקש ‘הפנייה לטיפול בים המלח’ למשך 17 לילות ולהתקשר לאגודת הפסוריאזיס למענה האנושי הפועל 24 שעות ביממה 03-6247611 להמשך תהליך ההרשמה.

מידע נוסף אודות הקייטנה ניתן לקרוא בעמוד הפייסבוק של אגודת הפסוריאזיס הישראלית או באתר האינטרנט בכתובת הבאה: psoriasis.org.il.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן