חדשות ירוק נעים מדינה ירוקה סביבה | אקולוגיה

זנדברג: אסור לאשר תכניות שמבקשות להפקיע שטחי חוף להקמת מרינות

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, בפתיחת 'ועידת המרחב הימי'; "המרחב הימי והחופי בישראל, הם מנכסיה החשובים של המדינה שלנו. לצערנו, אלו אינם משאבים בלתי מוגבלים, וכרסום ב'שטחי חוף' ופגיעה קשה ב-סביבה הימית, פעמים רבות אינם הפיכים, ובדרך כלל משרתים מעטים על חשבון הנאת הרבים... אין בזה צורך, אפשר וצריך להרחיב את המעגנות הקיימות. מעבר להיבטים של חוסר צדק חלוקתי, המחירים הסביבתיים והכלכליים גבוהים מדי".
0
0

“צצות היום תכניות שמבקשות להפקיע שטחי חוף ערכיים ורגישים לטובת הקמת מרינות. אסור לנו לאפשר זאת, המחירים הסביבתיים והכלכליים גבוהים מדי” – כך אמרה השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, בפתיחת ‘ועידת המרחב הימי’ הבוקר (יום שלישי, י”ט כסלו תשפ”ב) במַעֲגָנוֹת’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

השרה להגנת הסביבהשמשרדה הוא הגורם האחראי על ניסוח מדיניות ארצית בנושא ההגנה על הסביבה ובאחריותו קביעת התקנים של המשרד והגדרת קדימויות להגנת על הסביבההוסיפה ואמרה, כי; המרחב הימי והחופי בישראל, הם מנכסיה החשובים של המדינה שלנו.

לצערנו, הוסיפה זנדברגאלו אינם משאבים בלתי מוגבלים, וכרסום ב’שטחי חוף‘ ופגיעה קשה ב-סביבה הימית, פעמים רבות אינם הפיכים, ובדרך כלל משרתים מעטים על חשבון הנאת הרבים.

צצות היום תכניות שמבקשות להפקיע מאות דונם של שטחי חוף ערכיים ורגישים המשמשים את הציבור הרחב, לטובת הקמת חניוני סירות ויאכטות, מרינות. אסור לנו לאפשר זאת.

אין בזה צורך, אפשר וצריך להרחיב את המעגנות הקיימות. מעבר להיבטים של חוסר צדק חלוקתי, המחירים הסביבתיים והכלכליים גבוהים מדי”.

על ‘ועידת המרחב הימי’

ריבוי המשתמשים במרחב הימי והעלייה בביקושים להקצאת שטחי פעילות ימית נוספים, הגבירו את הקונפליקטים בין השימושים השונים ובין אותם שימושים למרחב האקולוגי.
הרצון למקסם, מחד, את הפוטנציאל הכלכלי העצום הגלום במרחב הימי ומאידך, לשמור על סביבה טבעית ימית בריאה, שהיא הבסיס להמשך הפיתוח הכלכלי, מחייב את הממשלה להגדיר גוף ייעודי שיעשה אינטגרציה לכלל השימושים, יגדיר סדרי עדיפויות ברמת האסטרטגיה הלאומית ויתווה מדיניות ברורה לאסדרה והסדרה.

המרחב הימי במדינת ישראל, נתון מזה מספר עשורים לתמורות גיאופוליטיות וסביבתיות מהותיות אשר יש להן השפעות הרות גורל על עתידה הכלכלי והביטחוני של המדינה.

merhav yami ‘ועידת המרחב הימי’הגידול הדמוגרפי והעלייה ברמת החיים הגבירו את הלחץ על שטחי הים לצורך הפקת משאבים, כאשר לצד האצת תחומים מסורתיים, כגון; תובלה, ספנות, דגה והפקת נפט וגז, נוספו בשנים האחרונות תחומי פעילות חדשים כחלק מחיפוש אחר מקורות אנרגיה, מזון, הקמת תשתיות והתפתחות תרבות הפנאי.

הוועידה עסקה בנושאים  הבאים; 

בחלקה הראשון הוועידה, נבחנו ההשפעות הכלכליות, סביבתיות וביטחוניות של המרחב הימי ביחס לשלושה סקטורים מרכזיים; תחבורה, תשתיות ואנרגיה, הוועידה הציגה את האתגרים המשמעותיים שעומדים לפתחנו בשלושת העשורים הקרובים, ותציע המלצות ליישום לדרג הממשלתי.

בחלקה השני של הוועידה, הוצגו מיטב הטכנולוגיות החדשות במרחב הימי, לצד מיזמים ותוכניות שאפתניות המקודמות בימים אלו במרחב החופי. ועוד על שימושים במרחב החופי של ישראל. אל אתר ועידת המרחב הימי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן