זוגיות מחקרי רפואה פסיכולוגיה רפואת שינה

זוגיות עם בן זוג המשרת בקבע הגורם לירידה באיכות השינה

מחקר חדש במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת אריאל, יש לך ירידה באיכות השינה - זוגיות עם בן זוג המשרת בצבא קבע עלולה לגרום לירידה באיכות השינה של האישה ◄ ייתכן עקב היותה נתונה ללחצים, לדאגות ולעומסים רגשיים ומשפחתיים בעוצמה גבוהה יותר מהרגיל. ובאשר לאימהות, כולן סובלות מאיכות שינה פחותה מנשים שאינן אימהות, אולם נשות הקבע עלולות לסבול יותר.
0
0
איכות השינה של האישה עם בן זוגה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
זוגיות עם בן זוג המשרת בקבע הגורם לירידה באיכות השינה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

השינה לרוב מושפעת מפעילותו של האדם במהלך היום. נשים של אנשי צבא קבע חשופות לעיתים קרובות לבדידות, למתח ולחשש לביטחונו האישי של בן הזוג, לאי-ודאות לגבי מעברי תפקיד ולתחושות עומס-יתר. מכלול הדברים הללו יכול לגרום למתח ולחץ רב ועלול לפגוע באיכות השינה בקרב נשים של אנשי צבא קבע.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

ואכן במחקר זה הראשון מסוגו בארץ, נמצא, כי איכות השינה של בנות זוגם של אנשי הקבע נמוכה באופן מובהק בהשוואה לאיכות השינה בקרב בנות זוג של אזרחים.

במחקר, נבחנה איכות השינה של בנות הזוג של אנשי קבע לעומת נשים שבן זוגן אינו משרת בצבא, כולן נשואות לאורך שנה לפחות. מתוך 141 נשים שהשתתפו במחקר, 77 הן בנות זוג של משרתי צבא קבע  ו-63 בנות זוג של אזרחים שאינם נמנים על מערכת הביטחון .

 זוגיות עם בן זוג המשרת בקבע הגורם לירידה באיכות השינה המחקר הוא ראשון מסוגו בארץ.

57 מהנשים היו אימהות  ו-83 ללא ילדים. הנשים מילאו שאלון שכלל מדדים של סף תסכול נמוך, איכות שינה ומשתנים סוציו-דמוגרפיים.

מהמחקר, עלה, כי לסוג הזוגיות ולסטטוס האימהי יש השפעה נפרדת על איכות השינה.

ואכן, כל האימהות, דיווחו על איכות שינה גרועה בהשוואה לאיכות השינה בקרב בנות זוג ללא ילדים.

מחקר זה, נעשה במסגרת עבודה סמינריונית במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת אריאל על-ידי יולי יעל סוסינסקי ורותם גודמן בהנחיית פרופ’ תלמה קושניר.

מחקר זה הוא ראשון מסוגו בארץ. המחקר הראשון על איכות השינה של בנות זוג של אנשי צבא בשירות פעיל פורסם בארצות הברית בשנת 2016.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן