בריאות הציבור

זהירות בל”ג בעומר: לא רק מאש מדורה גם מהכשת נחש

הגב' מירית אימו של נתן נוריאל, בן ה- 15 שהוכש על ידי נחש במושב גן יאשיה; "הגענו תוך שעה לחדר מיון, והטיפול היה מהיר מאוד וכך גם ההתאוששות שלו, שזה משמח מאוד. מה שחשוב לי הוא שאנשים, ייזהרו גם מנחשים, גם כי התחילה העונה החמה והשרב וגם, כי היום בערב, כשכולם יושבים בחוץ, בטבע ליד המדורה, צריכים להיזהר לא רק מאש, אלא גם מנחשים". לבקשה זו, מצטרף צוות מחלקת ילדים שבשבועיים האחרונים, מלבד נתן, הגיעו אליו לטיפול עוד 2 ילדים שהוכשו על ידי נחשים, שסבלו מתגובות קליניות קלות יותר משל נתן נוריאל.
0
0
דר' רנטה יעקובוב והנער נתן נוריאל שהוכש מצפע
דר’ רנטה יעקובוב והנער נתן נוריאל שהוכש מצפע

לחדר מיון ילדים של מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה בעיר חדרה, הגיע ביום שני () בערב הנער נתן נוריאל, בן ה- 15 מהמושב גן יאשיה, לאחר שהוכש על ידי נחש, ככל הנראה, נחש צפע. הוא טופל באמצעות סרום והתאושש במהירות, אך בבית החולים הלל יפה, מבקשים להזהיר ולהתריע את מי שהולך הערב למדורת ל”ג בעומר, להיזהר ולא רק מהחשש לדליקות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

“הוא הגיע עם נפיחות משמעותית ברגל וכאבים וסיפר, כי הוכש ברגלו השמאלית על ידי נחש, שם גם  נראו סימני הכשה” – מתארת דוקטור רנטה יעקובוב, רופאה בכירה במחלקת ילדים של הלל יפה, שהייתה מי שטיפלה בנער נתן בחדר המיון.

“התחלנו מיד בטיפול תומך, לאחר נטילת מדדים ובדיקות ותוך כדי מעקב בטיפול הראשוני, הופיעו ‘סימנים נוספים של ההכשה’ כגון; כאבי בטן, הקאה וירידה בלחץ הדם. לאור המצב הקליני המתפתח, שכל סימניו הראו, כי ככל הנראה מדובר בהכשת צפע, הוחלט לתת לנתן מידית את הנסיוב המטפל במצבים כגון אלו.

“הרגל אמנם המשיכה להתנפח לממדים גדולים, אבל בסך הכול, הוא הגיב מאוד טוב לטיפול” – מציינת דר’ יעקובוב בעודה בודקת את רגלו של נתן, שכעת, 48 שעות לאחר אשפוזו במחלקת הילדים, נראית זהה יותר לגודלה המקורי.

דוברתהמרכז הרפואי הלל יפה’ הגב’ דפנה נבו, מסרה לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי; הנער נתן נוריאל, עצמו חיוני לחלוטין ומאושש ובעיקר מצפה בקוצר רוח לשוב לביתו ולהשתתף כבר הערב במדורת ל”ג בעומר עם חבריו אך גם עם עין פקוחה מאד על הזוחלים למיניהם בסביבה אם יהיו.

 נתן נוריאל, בן ה- 15; “מיד לאחר שהרגשתי נשיכה ברגל, ראיתי את הנחש בורח…” 

נתן נוריאל, בן ה- 15 ואימו הגב’ מירית, מספרים, כי ה’הכשה‘ התרחשה בשעה שצעד בשביל קרוב למושב, יחד עם חבריו בדרכם הביתה בשעות הערב המוקדמות. “מיד לאחר שהרגשתי נשיכה ברגל, ראיתי את הנחש בורח.

רגלו הנפוחה של הנער נתן נוריאל לאחר ההכשה
רגלו הנפוחה של הנער נתן נוריאל לאחר ההכשה

התיישבתי על האדמה והתקשרתי לאימא שלי בזמן שהחברים שלי התקשרו לאמבולנס” – אומר נתן ואימו מוסיפה; “הגענו תוך שעה לחדר מיון, והטיפול היה מהיר מאוד וכך גם ההתאוששות שלו, שזה משמח מאוד.

מה שחשוב לי הוא שאנשים, ייזהרו גם מנחשים, גם כי התחילה העונה החמה והשרב וגם, כי היום בערב, כשכולם יושבים בחוץ, בטבע ליד המדורה, צריכים להיזהר לא רק מאש, אלא גם מנחשים“.

לבקשה זו, מצטרף צוות מחלקת ילדים שבשבועיים האחרונים, מלבד נתן, הגיעו אליו לטיפול עוד 2 ילדים שהוכשו על ידי נחשים, שסבלו מתגובות קליניות קלות יותר משל נתן נוריאל.

על כך מסכמת דר’ עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים של “הלל יפה” ואומרת; ההכשות של תום עונת האביב הן המסוכנות ביותר. גם אם הנחש קטן וצעיר, הרי שאין הדבר מעיד בהכרח על כמות ארס קטנה או סיכון גופני מופחת כתוצאה מהכשתו.

יתר על כן, יש הסבורים שהכשה של נחש צעיר או הכשה של נחש ב”תחילת העונה” היא אף מסוכנת יותר משום שטרם עשה שימוש בארס לשם צייד.

עוד מציינת, דר’ עדי קליין, כי לא כל אדם אשר הוכש, יהיה חייב בטיפול בנסיוב, אך גם אם לא הופיעו תסמינים חריפים במיוחד, יש לפנות לבדיקה בבית החולים זאת לצורך אבחון וטיפול.

כמו כן, אין צורך או חובה להביא את הנחש אל חדר המיון – מרבית ההכשות בארץ, הינן של נחש צפע והטיפול הוא בהתאם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן