השלטון המקומי בישראל חדשות הרשויות המקומית חדשות ישובי ישראל חדשות כאן ישראל

השר ארדן והשלטון המקומי: מנעו קיצוץ בתקציב לאוכלוסיות חלשות

הודעה משותפת למשרד לביטחון פנים, והשלטון המקומי קוראת אל ראש הממשלה ומשרדי האוצר והפנים למנוע את הקיצוץ הנרחב, הצפוי בתקציב המשרד לביטחון פנים, שיחייב פיטורין של מאות עובדים בקהילה ◄חיים ביבס יושב ראש מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "זו קריאת השכמה למשרד האוצר והחשב הכללי. לא נעמוד מנגד מול פגיעה כה משמעותית בתושבים שלנו...".
0
0
השר לביטחון הפנים חבר כנסת מר גלעד ארדן, עם חיים ביבס יור מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים-רעות | רקע: שוטר קהילתי | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
השר גלעד ארדן עם חיים ביבס

בהודעה משותפת של ‘משרד לביטחון פנים’ ו’המרכז השלטון המקומי’ פנו שלשום (חמישי, כ”ו בכסלו, תש”ף) השר לביטחון הפנים חבר כנסת מר גלעד ארדן, עם ראשי השלטון המקומי אל ראש הממשלה ושרי האוצר והפנים בדרישה למנוע את הקיצוץ הנרחב; ״מנעו את הקיצוץ בתקציב לאוכלוסיות מוחלשות!”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הפנייה נעשתה לאור ההתרעה אשר נשלחה מן החשב הכלכלי מר רוני חזקיה, על קיצוץ צפוי בתקציב המשרד לביטחון פנים, שבעקבותיה יחייב הקיצוץ, פיטורין של מאות עובדים בקהילה.

לאור הדברים, פנו השר לביטחון פנים מר גלעד ארדן, יושב מרכז השלטון המקומי מר חיים ביבס, יושב ראש המועצות האזוריות מר שי חג’ג’, יושב ראש ‘פורום ה- 15’ מר רון חולדאי ויושב פורום ערי פיתוח וראש עיריית דימונה מר בני ביטון אל ראש הממשלה ולשרי האוצר והפנים בדרישה למנוע את הקיצוץ הנרחב.

הקיצוץ, על סך כ-100 מיליון ₪, יגרום באופן ישיר לפיטורין של כ-1000 עובדים שעובדים עם הילדים ובני הנוער בסיכון, ביניהם; מי שאחראי למניעת סמים ואלכוהול בישובים, סיירות ההורים, מדריכי מוגנות מפני אלימות, מי שמעביר סדנאות להורים לגבי מצבי סיכון, מי שמפעילי מצלמות אבטחה בישובים ועוד.

במכתב, ציינו ראשי מרכז השלטון המקומי, כי; “לא נוכל לשבת מן הצד בחוסר מעש, ולהביט כיצד הממשלה מחרבת במו ידיה תכניות ופרויקטים חשובים מן המעלה הראשונה, אשר פגיעה בהם, הינה פגיעה ישירה באוכלוסיות החלשות ביותר במדינת ישראל“.

במכתב ששיגר המשרד לביטחון פנים, בהוראת גלעד ארדן, נכתב; “החלטת ועדת החריגים לתקצוב 38% בלבד מהתכנית הכוללת, משמעותה פגיעה עמוקה וקשה בפעילות הרשות לביטחון קהילתי, עד כדי עצירת כלל התוכניות לחלוטין, וזאת בתום כשנתיים בלבד מיום הקמתה.

ראש העיר דימונה ויושב ראש פורום ערי הפיתוח מר בני ביטון; “ילדינו, אינם בני ערובה של הממשלה ומדיניותה עם כל המשמעויות של החלטת משרד האוצר”.

אני סבור, כי ‘ועדת החריגים‘ לא הבינה את משמעות החלטתה, כיוון שהחלטה להקצות תקציב בשיעור כה נמוך מבסיס ה-תקציב שמוקצה מדי שנה לתכניות ברשויות המקומיות, לא רק שלא תאפשר את שימור המצב הקיים.

אלא תגרור פיטורי מאות עובדים המועסקים ב’רשויות המקומיות‘ במשך שנים בהפעלת התכניות ל’מניעת אלימות בקרב בני הנוער’ ו-אוכלוסיות מוחלשות“. סיכם ארדן, השר לביטחון הפנים,

◄יושב ראש מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות מר חיים ביבס; “זו קריאת השכמה למשרד האוצר והחשב הכללי. לא נעמוד מנגד מול פגיעה כה משמעותית בתושבים שלנו, הם לא האשמים בקיפאון הפוליטי.

יש להעמיד את ביטחונם בראש סדר העדיפויות ולמצוא תקציבים מתאימים למניעת הפיטורים. מדובר באלף מדריכים שעושים עבודת קודש ומונעים מקרי אלימות מדי יום”.

◄ראש המועצה האזורית מרחבים ויושב ראש מרכז המועצות האזוריות מר שי חג׳ג׳; “יש לתקן בדחיפות את הנחיות העברת התקציבים בתקופה שכזו, בה לא אוּשר תקציב המדינה, ולאפשר לנו להמשיך להעניק שירותים לתושבי המדינה. הקיפאון הפוליטי, יוצר כאוס ומצב בלתי נסבל”.

חג׳ג׳, מוסיף ומזהיר; “אם התקציבים לא יועברו, הרשויות המקומיות לא יוכלו עוד לספוג את ההוצאות, ולא יוכלו להמשיך להעניק שירותים ולשלם משכורות“.

◄ראש עיריית תל אביב יפו ויושב ראש פורום ה-15 מר רון חולדאי ; “מדובר בגזירה נוספת שמתווספת לרשימת גזירות תקציביות ארוכה בתחומי החינוך, הרווחה ותחומים נוספים.

קיצוץ בשירותים אלו, משמעותו היא אחת בלבד; פגיעה ישירה וקשה במיוחד באוכלוסיות המוחלשות הזקוקות לשירותים אלו כאוויר לנשימה”.

◄ראש העיר דימונה ויושב ראש פורום ערי הפיתוח מר בני ביטון; “הצלחת מדריכי המוגנות לא ניתנת לערעור ומעבודתי המשותפת עמם, אני מכיר מקרוב את תרומתם למיגור נגע האלימות, הסמים והאלכוהול

פיטורי המדריכים הם דוּגמא נוספת לקיצוצים שנעשים בתקופה האחרונה, ללא אבחנה ולכן, לא אתן את ידי לחרפה הזו. ילדינו, אינם בני ערובה של הממשלה ומדיניותה עם כל המשמעויות של החלטת משרד האוצר“.

קיצוץ נוסף מתקציב 2020 בשירותי הביטחון לתושב – מכתב התראה לפני שביתה.

פנייה אל מר רוני חזקיה החשב הכללי במשרד האוצר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן