
שר הכלכלה והתעשייה, חבר כנסת אלי כהן (‘הליכוד’) הוא מסוג השרים הראויים להערכה על חריצותו מרצו ובעיקר על כך שפיו וליבו שווים. הבטחותיו עם הקשיים הכלכליים, תרתי משמע, מוכחות ומתקיימות זו באחר זו גם אם לא בדיוק בקצב הוגה הדעות הכלכליים.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
אי אפשר להתעלם מן העובדה שעולה מנתוני בחינת ‘סל מוצרי טואלטיקה’ כולל 40 מוצרים מקטגוריות שונות; חיתולים, מגבונים, דאודורנטים, משחות שיניים, שמפו, מרכך, תחבושות היגייניות, סבון ועוד, עלוּת הסל הממוצעת בכל הרשתות אשר מוכרות לפחות 80% מהמוצרים שבסל, ירדה ב-2%; מ-745 ₪ בינואר 19, ל-729 ₪ בינואר 2020, מגמת הירידה נמשכת מתחילת השנה; ירידה של 3% בשנת 2019.
הוזלות המחירים לא מגיעה מתוך חלל ריק. בדיקת משרד הכלכלה והתעשייה בראשותו של שר הכלכלה והתעשייה, מר אלי כהן ובשיתוף ‘המועצה לצרכנות’ מוכיחה, כי עידוד התחרות בין רשתות השיווק ו‘הפארם’ נותנת אותותיה במקום “הכי רגיש” אצל הצרכן, הכיס.
היא חושפת הלכה ולמעשה, כי רשתות השיווק והפארם, אכן מורידות מחירים באופן ניכר ובחודש ינואר 2020, אף חלה ירידה נוספת של 1% ב’סל המוצרים הנבחר’!
הרקע לשינויים הדרמתיים, נעוצים ב‘שוק הפארם הישראלי’ אשר השתנה משמעותית בשנה האחרונה והתחרות ממשיכה וגוברת; שינויי בעלות של רשתות פארם קיימות, פיצול רשתות וכניסת שחקנים חדשים לשוּק הפארם, מגדילה את התחרות והצרכנים, מרוויחים.
בחודשים האחרונים, ערכו משרד הכלכלה והתעשייה ו‘המועצה לצרכנות’ בחינה של רמת המחירים בין רשתות השיווק והפארם, כדי לאתר את ‘מחירי הסל’ בכל אחת מהרשתות, הפערים ביניהן והשינוי במחיר בין החודשים.
█ שר הכלכלה והתעשייה, מר אלי כהן; “התחרות נותנת את אותותיה, המחירים יורדים והצרכנים, יוצאים נשכרים”.
מן הנתונים, שנאגרו עלה, כי ‘רשתות השיווק והפארם’ אכן “הורידו את מחיריהן” בסך הכל של 3% בשנה האחרונה, כאשר רק בחודש האחרון, הייתה ירידה של אחוז אחד (1%).
המועצה לצרכנות בדקה באמצעות מאגר המחירים ו‘אפליקציית פרייסז’ בהתאם לנתונים שמעלות הרשתות עצמן למאגר, למעלה מ- 40 מוצרים.
בין המוצרים שנבדקו, היו; דאודורנטים, משחות שיניים, שמפו, מוצרי היגיינה נשית, ג’ל גילוח ועוד.
מחירם של מוצרים אלו, נבדקו במאות סניפים של “סופר פארם” ושל Be” פארם” אשר מעבירות נתונים אל מאגר המחירים.
“חתן השמחה” הוא לא אחר מאשר שר הכלכלה והתעשייה, מר אלי כהן, אשר מגיב לנתונים; “התחרות נותנת את אותותיה, המחירים יורדים והצרכנים, יוצאים נשכרים.
‘הוראות שקיפות המחירים’ שבתוקף, מאפשרות למעשה לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות. אני קורא לצרכנים, להשתמש באפליקציות השונות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם לבצע צרכנות נבונה.
משרד הכלכלה והתעשייה, ימשיך לקדם את התחרות ויפעל למול גופים בעלי נתח שוק גבוה, המנצלים זאת לגביית מחירים מופרזים“.