Site icon כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim

הרשות להגנת הצרכן מזהירה את ארקיע ו-ישראייר מהטעייה

0
0
עורך דין מיכאל אטלן

הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין מיכאל אטלן, מאשים היום (חמישי, י”ח שבט תשע”ט) את חברות התעופה ‘ארקיע’ ו’ישראייר’ מהטעיית צרכנים כשהן משווקות ומוכרות גם בימים אלה כרטיסי טיסה שמקום יציאתן ‘שדה דב’ למועד שחל לאחר יום סגירת השדה, תופעה שיש להפסיקה במהירות האפשרית בטרם הנזק לצרכנים, יהיה גדול ולכן, הוא נאלץ לפעול מיידית ולהנחות את החברות לחדול מלמכור את הכרטיסים הללו. “אני אשקול בהמשך את מיצוי הדין על ההפרות שכבר בוצעו” – הוסיף הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מבדיקה של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עולה כי חברות ארקיע קווי תעופה ישראליים בעירבון מוגבל שהיא חברת התעופה הפנים-ארצית הגדולה בישראל וחברת התעופה הבינלאומית הישראלית השנייה בגודלה.

ו‘חברת ישראייר’ בעירבון מוגבל חברת התעופה השלישית בגודלה בישראל שבסיסה בנמל התעופה בן-גוריון. החברה מפעילה טיסות פנים בין נמל התעופה שדה דב, נמל התעופה בן-גוריון, נמל התעופה חיפה, נמל התעופה אילת וטיסות שכר וטיסות סדירות לאירופה ואפריקה.

החברות הללו משווקות ומוכרות כרטיסי טיסה לאחר תאריך ה- 1.7.19 באופן המוצג באתר האינטרנט של חברות ארקיע וישראייר, זאת לרבות בשלב הרכישה של הכרטיס וכאשר חייבת להיפסק פעילותו של נמל התעופה על שם דֹב הוז, הנמצא בצפון העיר תל אביב, עלול להטעות צרכן בפרט מהותי בעסקה בניגוד ל‘סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן’ מקום יציאת טיסה, הינו פרט מהותי לצרכן בעת רכישת כרטיס טיסה.

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עורך דין דודו אבן חן, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי לאור מצב זה, פנה הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין אטלן אל מנכלי ארקיע וישראייר והעמיד אותן על חובתן החוקית לחדול מיד משיווק כרטיסים במתכונת הנוכחית כאשר הצרכן, אינו מעודכן בדבר סגירתו של השדה.

עורך דין אטלן, הדגיש בנוסף, כי; “הפרת ‘חוק הגנת הצרכן’ מקימה עילת תביעה אזרחית ועילה לקיום הליכי אכיפה מנהלית ובפלילית על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן“.

 “לא ברור מה יעלה בגורל הכרטיס – מדובר בהטעייה שיש להפסיק במהירות האפשרית בטרם הנזק לצרכנים, יהיה גדול…”

הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, תוקף את חברות ארקיע וישראייר, באשר לתקוותן של החברות לדחות את מועד סגירתו של שדה דֹב.

הממונה, כתב; “ניסיונות לשנות את ההחלטה המדינית בעניין גורלו של שדה דב או לדחיית המועד שלה אינם נותנת לגיטימציה להטעות את הצרכנים“.

מטוס איירבוס A320 של ישראייר

לגבי כרטיסים שנמכרו כבר, דרש הממונה מן החברות לאתר את רוכשי הכרטיסים ולהשיב להם את כספם, או להסדיר את העסקה עם כל אחד מהם לשביעות רצונו ובלבד שהצרכנים, יבינו מהחברות את המצב המשפטי האמתי של שדה דוב על כל המשתמע מכך.

הנתון לפיו שדה דב, יסגר ב- 1.7.19, מתבסס על חוק שדה התעופה דב הוז (הוראות מיוחדות), התשע”ז-2017, כפי שתוקן ביום 1.1.2019 ולאור הודעת שר הביטחון לשר התחבורה לפי סעיף 2(ב) לחוק, אשר ניתנה ביום 13.6.2018 על מועד הפסקת הפעילות הצבאית בשדה התעופה ביום 1.7.2019.

לאור המשמעות החוקית של הודעה זו, לפי סעיף 2 (א) לחוק, על מועד הפסקת פעילות האזרחית בשדה – שדה התעופה דב הוז, ייסגר ל-תעופה אזרחית מיום 1.7.2019.

הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך הדין מיכאל אטלן, מוסיף ומדגיש; “זכות קיומה של הרשות היא להיאבק נגד פרקטיקות צרכניות שיש בהן הטעיית הצרכן.

לא יעלה על הדעת, כי כאשר צרכן, רוכש כרטיס טיסה החברות לא יבהירו לו, כי שדה דב נסגר ב 1.7.19 ולא ברור מה יעלה בגורל הכרטיס – מדובר בהטעייה שיש להפסיק במהירות האפשרית בטרם הנזק לצרכנים, יהיה גדול.

לכן נאלצתי לפעול מיידית ולהנחות את החברות לחדול מלמכור את הכרטיסים הללו.

אני אשקול בהמשך את מיצוי הדין על ההפרות שכבר בוצעו”. סיכם עורך הדין אטלן.

תגובות
0
0



Exit mobile version